ketchupvfr Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 Wiadomo, pomiar i regulacje luzu zaworowego robi się na zimnym silniku. - w lecie w garażu to może być około 16C - w zimie w jakimś warsztacie też podobnie, no może trochę mniej. I tu mam pytanie u mnie w garaż jest teraz około 0C, lub mniej czasami, jaki może być błąd w pomiarze luzu. może to i dziwne pytanie, ale czemu by nie zapytać :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 Ja powiem tak - serwisówki zalecają ustawianie w temp około 20 stopni, jak chcesz wszytko wykonać perfekcyjnie, to polecam ... ogrzanie pomieszczenia :-). Nie wspominam już o komforcie pracy, bo zgrabiałymi paluchami można tylko bałaganu narobić. Największą zabawę mam jak ustawiam w samochodach geometrię kół i czasami konieczne jest podgrzanie upartej kontry na drażku. Jak mam zapiety sprzęt, to zbieżnośc kół znienia się nawet o 2 - 3 mm, ale mamy tu różnicę kilkuset stopni :-). Jak bardzio chcesz, to dla celów naukowych zrobię eksperyment - mam rozbebeszonego GSX-f 750, sprawdzę zawory przy około 5 stopni, następnie włączę ogrzewanie i dokonam pomiaru po raz kolejny :-) Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 23 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 To byłoby bardzo ciekawe doświadczenie. W zeszłym sezonie ustawiałem zawory przy zerowej temperaturze i niestety musiałem na wiosnę poprawiać. Możliwe jednak, że to był skutek wspomnianych wyżej zgrabiałych palców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 Paweł jeżeli już podejmiesz się takiego eksperymentu to przy okazji zrób pośredni pomiar luzów na gorącym silniku ( uważaj z palcami na temper.)będziemy mogli podyskutować nad poprawnością regulacji i wpływem luzów na moć silnika nie mówiąc już o eliminacji przynajmniej częściowej niemiłego dla ucha brzęczenia czy jak kto woli dzwonienia tego typu silników. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 23 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 A ja mam jeszcze jedną zagwozdkę. Do mojej Xj firmowe płytki dystansowe sa dostarczane w rozmiarach co 0.05mm. W takim przypadku, wręcz niemożliwe jest identyczne ustawienie luzu zaworowego na wszystkich zaworach. Weźmy na przyklad zawory ssące. Luzy powinny zawierć się w granicach 0.11-0.16 (o ile dobrze pamiętam). No i teraz powiedzmy... że na jednym zaworze luz jest 0.11 a na drugim 0.13. Gdy wymieni płytkę na cieńą to na pierwsztym bede miał 0.16 drugi pozostawie bez zmian, gdyż luz będzie już za duży... róźnica pomiedzy zaworami( po regulacji) jest już 0.03mm. Jak zapewnia Piotr, ma to już wpływ na fazy rozrządu, a co za tym idzie moc silnika. Z tego co napisałem powyżej wynika, iż płytkowa regulacja luzu zaworowego jest mniej dokładna. Oczywiście wszystkie zawory będą mieściły się w podanych granicach tolerancji ale nie będą idealne. Dlatego właśnie wolę śrubki :P, chociaż płytki są dużo bardziej trwałe. Ps. Co Piotr robisz aby uzuskać identyuczne wymiary luzów zaworowych na wszystkich zaworach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 Mam sporo płytek montowanych fabrycznie do silników w rozmiarach co0.01 a stare płytki (podniszczone) oddaję na magnesówkę do tzw. zabielenia bez szczególnych wymagań wymiarowych i później z nich coś zawsze dobiorę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 28 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2004 myślę, że te zbrabiałe paluchy :P , już mnie przekonały co do zabrania się do pracy; ale myślę, że i tak warto by przeprowadzić experymenta z pomiarem :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2004 W nowym roku zrobię to doświadczenie, sam się zaciekawiłem :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.