bronx Opublikowano 21 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 Witam a teraz pytanko jakie zadanie o ile ma dodatkowo blotnik poza ochrona przed deszczem?Bo tak:w xj i B6 odkrecajc blotnik mialy one od spodu metalowa wstawke- poprawiaja cos? Odkrecalem blotnik w iinym motot i jest sam plastik , na lagach nigdzie niema czegoc co by je moglo 3mac, narazie niepodaje jakie to moto bo czekam na sugestie :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 21 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc "metalowa wstawka" ale często w okolicach błotnika jest łącznik przednich teleskopów tzn.mostek który je łączy i który jak można się domyslić poprawia sztywność zawieszenia, wzmacnia je na skręcanie i takie tam.Często nie ma tego łącznika gdyż widocznie zawieszenie jest wystarczająco stabilne bez tego. Sam błotnik raczej zawieszenia nie usztywni. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 Wstawka w błotnik jest zazwycaj miękka, wykonana z cienkiej blachy - bardziej niż sztywność, poprawia to mocowanie i powoduje nie niszczenie plastiku (bo śruby się wkręca w meral, na niego jest załozony plastik).Poprzeczka spinające golenie to inna sprawa - poprawia sztywność, a jednocześnie zazwyczaj stanowi mocowanie błotnika (tak jak w GS500) bo jest to dośc solidny kawał blachy. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 21 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 |No wlasnie .Bo tak w kazdym moto z klasycznymi goleniami xj ,gs B6 tam jest ten wspornik i to dosc solidny , jak sie odkreci owy blotnik to tylko kolo trzyma sztywnosc - prawda? I czy oplaca sie pakowac kase w to ustrojstwo jak go niema czy olac sprawe?I w jakich moto spotkaliscie sie bez tego wzmocnienia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 sprawa jest prosta: jeżeli producent przewidział że łącznik ma być a z jakichś przyczyn go nie ma, to bezwzględnie MUSI zostać założony.W niektórych motocyklach golenie sprzężone są poprzez odpowiednio zbudowaną oś i jest to wystarczające a w niektórych (podejrzewam że we wszystkich cięższych i szybszych) oprócz tego muszą być spięte łącznikiem aby przednie zawieszenie było odpowiednio sztywne. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 23 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 No wlasnie i wszystko rozdzodzi sie o to w jakim moto nieprzewidziano tego wspornika- czy wiecie jakie to motorki sa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 Np. w XJ600 którą miałeś nie ma takiego czegoś, bardzo dużo motocykli nie ma tego wmocnienia, bo poprosty sam widelec jest wystarczająco sztywny. Powiedz mi skąd się wziął taki temat, bo na pewno miałeś jakieśpowody by zadać to pytanie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 24 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2004 Kawa ZR7 nie ma takiego łącznika. Błotnik jest plastikowy, cienki. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 24 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2004 Np. w XJ600 którą miałeś nie ma takiego czegoś, bardzo dużo motocykli nie ma tego wmocnienia, bo poprosty sam widelec jest wystarczająco sztywny. Powiedz mi skąd się wziął taki temat, bo na pewno miałeś jakieśpowody by zadać to pytanie. Pozdro, Pawel :P a tu zonk a wiec tak zeczywiscie w xj 600 (kumpel ma rok 93 ) niema tego wzmocnienia , w mojej 600S juz bylo.... A temat wziol sie z tad ze wlasnie w jednym moto jest w drugim niema (przy identycznerj konstrukcji widelca - wizualnej) klasycznie golenie , teleskopy , bez zadnych up-side-dowNawed widzialem 2 B6 roznica 96 i 97 96 mial 97 niemial - zmiana producenta? chyba nie W katalogach pełno jest owych wstawek I taka mnie mysl naszla czy to np brak wstawek niejest po kraksie,szpachlowaniu blotnikow - poprostu komus sie niechcialo z tym bawic bo tego niewidac. A wszystko rozchodzilo sie o to czy moze przyczynic sie brak tego elementu do zmniejszenia bezpieczenstwa :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 24 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2004 W mojej starej XJ też był taki łącznik goleni... zapewne poprawiał stateczność podwozia. Moim zdaniem jest to bonus akcesoryjny, w tego typu motocyklach raczej nie stosuje sie tego, gdyż nie jest to supersport. Poprzedni właściciel bawil się w pałowanie, to dokupił sobie łącznik...:roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 24 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2004 a wiec tak zeczywiscie w xj 600 (kumpel ma rok 93 ) niema tego wzmocnienia , w mojej 600S juz bylo.... Bronx, ja miałem XJ 600 Diversion z 1992 roku i miałem taki łącznik....... Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2004 Bronx i Wicher - mówicie o łączniku, czy o wzmocnieniu blaszanym błotnika. Bo chyba się nie zrozumieliśmy. Rozbierałem ostatnio XJ600 92 rok (i też wiele innych z różnych roczników, ale moge nie pamiętać już szcegółów) i mam tam błotnik mocowany poprzez metalowe wzmocnienie (śruby mocujące są wkręcane z boku goleni - taka wygięta w łuk blacha nie za bardzi wzmacnia zawieszenie, a tylko sam błotnik. Te otwory mocujące są na tym zdjęciu z mojego materiału : element l ma wystające dwoje uszu gdzie jest montowany błotnik. Wzmocnienie o który ma piszę, jest montowane od góry goleni (tej dolnej cześci i jest to sztywna aluminiuowa czy blaszana płytka). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 25 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2004 Dokladnie o tym mowimy !!!!! A teraz doiedzialem sie od goscia jezdzacego na torze ze owy wspornik nic niedaje...pic na wode hmm , jezdzil ktos z was bez blotnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 26 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2004 Racja Bronx, to tylko wzmocnienie samego błotnika. A tutaj masz łącznik, o którytm ja mówię z Hondy - ten nie tylko trzyma błotnik, ale usztywnia golenie (nie do końca dobrze w tym modelu, przydałby się sztywniejszy :-)) http://forum.motocyklistow.pl/album_page.php?pic_id=18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.