Skocz do zawartości

Blotniki - budowa , zasada dzialania - moto turystyczno-spor


bronx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

a teraz pytanko jakie zadanie o ile ma dodatkowo blotnik poza ochrona przed deszczem?

Bo tak:

w xj i B6 odkrecajc blotnik mialy one od spodu metalowa wstawke- poprawiaja cos?

 

Odkrecalem blotnik w iinym motot i jest sam plastik , na lagach nigdzie niema czegoc co by je moglo 3mac, narazie niepodaje jakie to moto bo czekam na sugestie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc "metalowa wstawka" ale często w okolicach błotnika jest łącznik przednich teleskopów tzn.mostek który je łączy i który jak można się domyslić poprawia sztywność zawieszenia, wzmacnia je na skręcanie i takie tam.

Często nie ma tego łącznika gdyż widocznie zawieszenie jest wystarczająco stabilne bez tego. Sam błotnik raczej zawieszenia nie usztywni.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawka w błotnik jest zazwycaj miękka, wykonana z cienkiej blachy - bardziej niż sztywność, poprawia to mocowanie i powoduje nie niszczenie plastiku (bo śruby się wkręca w meral, na niego jest załozony plastik).

Poprzeczka spinające golenie to inna sprawa - poprawia sztywność, a jednocześnie zazwyczaj stanowi mocowanie błotnika (tak jak w GS500) bo jest to dośc solidny kawał blachy.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

|No wlasnie .

Bo tak w kazdym moto z klasycznymi goleniami xj ,gs B6 tam jest ten wspornik i to dosc solidny , jak sie odkreci owy blotnik to tylko kolo trzyma sztywnosc - prawda?

 

I czy oplaca sie pakowac kase w to ustrojstwo jak go niema czy olac sprawe?

I w jakich moto spotkaliscie sie bez tego wzmocnienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest prosta: jeżeli producent przewidział że łącznik ma być a z jakichś przyczyn go nie ma, to bezwzględnie MUSI zostać założony.

W niektórych motocyklach golenie sprzężone są poprzez odpowiednio zbudowaną oś i jest to wystarczające a w niektórych (podejrzewam że we wszystkich cięższych i szybszych) oprócz tego muszą być spięte łącznikiem aby przednie zawieszenie było odpowiednio sztywne.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. w XJ600 którą miałeś nie ma takiego czegoś, bardzo dużo motocykli nie ma tego wmocnienia, bo poprosty sam widelec jest wystarczająco sztywny. Powiedz mi skąd się wziął taki temat, bo na pewno miałeś jakieśpowody by zadać to pytanie.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. w XJ600 którą miałeś nie ma takiego czegoś, bardzo dużo motocykli nie ma tego wmocnienia, bo poprosty sam widelec jest wystarczająco sztywny. Powiedz mi skąd się wziął taki temat, bo na pewno miałeś jakieśpowody by zadać to pytanie.

 

Pozdro, Pawel

 

:P

a tu zonk

a wiec tak zeczywiscie w xj 600 (kumpel ma rok 93 ) niema tego wzmocnienia , w mojej 600S juz bylo....

 

A temat wziol sie z tad ze wlasnie w jednym moto jest w drugim niema (przy identycznerj konstrukcji widelca - wizualnej) klasycznie golenie , teleskopy , bez zadnych up-side-dow

Nawed widzialem 2 B6 roznica 96 i 97 96 mial 97 niemial - zmiana producenta? chyba nie

 

W katalogach pełno jest owych wstawek

 

I taka mnie mysl naszla czy to np brak wstawek niejest po kraksie,szpachlowaniu blotnikow - poprostu komus sie niechcialo z tym bawic bo tego niewidac.

 

A wszystko rozchodzilo sie o to czy moze przyczynic sie brak tego elementu do zmniejszenia bezpieczenstwa

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej starej XJ też był taki łącznik goleni... zapewne poprawiał stateczność podwozia. Moim zdaniem jest to bonus akcesoryjny, w tego typu motocyklach raczej nie stosuje sie tego, gdyż nie jest to supersport. Poprzedni właściciel bawil się w pałowanie, to dokupił sobie łącznik...:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak zeczywiscie w xj 600 (kumpel ma rok 93 ) niema tego wzmocnienia , w mojej 600S juz bylo....  

 

Bronx, ja miałem XJ 600 Diversion z 1992 roku i miałem taki łącznik.......

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronx i Wicher - mówicie o łączniku, czy o wzmocnieniu blaszanym błotnika. Bo chyba się nie zrozumieliśmy. Rozbierałem ostatnio XJ600 92 rok (i też wiele innych z różnych roczników, ale moge nie pamiętać już szcegółów) i mam tam błotnik mocowany poprzez metalowe wzmocnienie (śruby mocujące są wkręcane z boku goleni - taka wygięta w łuk blacha nie za bardzi wzmacnia zawieszenie, a tylko sam błotnik. Te otwory mocujące są na tym zdjęciu z mojego materiału :

 

element l ma wystające dwoje uszu gdzie jest montowany błotnik.

 

m1976650.jpg

 

Wzmocnienie o który ma piszę, jest montowane od góry goleni (tej dolnej cześci i jest to sztywna aluminiuowa czy blaszana płytka).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja Bronx, to tylko wzmocnienie samego błotnika. A tutaj masz łącznik, o którytm ja mówię z Hondy - ten nie tylko trzyma błotnik, ale usztywnia golenie (nie do końca dobrze w tym modelu, przydałby się sztywniejszy :-))

 

 

 

http://forum.motocyklistow.pl/album_page.php?pic_id=18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...