Skocz do zawartości

Skutki jazdy bez dyfuzora (komory rozpreznej) w 2T


zazu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Na pewno beda mniejsze osiagi

a czy silnik bedzie dostawal po dupie i sie szybciej wyeksplatuje??"

 

Osiągi będą mniejsze z racji zbyt ubogiej mieszanki, gdyż fala zamiast odbić sie i wrócić do cylindra poleci do wydechu i mieszanka będzie za uboga. Co a tym idzie... podniesienie temperatury spalania... i przegrzewanie elementów silnika. Doprowadzi, to do przyśpieszonego zużycia silnika, w skrajnych przypadkach nawet do wypalenia dziury w tłoku. Sugeruje kupić dyfuzor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieukrywajmu 2sówy muszą miec jakąstam kompresje jak wspomniał kolega wyzej. Ja mam kolege co założył sobie do Jawy 350ts 2 tłumiory od MZ ETZ 150 i musze powiedzieć ze to najlepiej wystrojone tłumiki. Mimo ze moja Jawa ma szlif i ma przyspieszenie. To musze powiedzieć ze przez kumpla została zdymna tragicznie. Lubie głośne motory ale nie głośne padaki

Jak ja miałem na wiosne okres jazdy bez tłumików jawa straciła kopyto (zauwarzyłem to po powturnym załozeniu wkładek), ale przesto ze strasznie hałasowała nieodczuwałem ruznicy. W 2t tłumik dużo daje, W 4T ma to już mniejsze znaczenie

Pozdrawiam

17353.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieukrywajmu 2sówy muszą miec jakąstam kompresje jak wspomniał kolega wyzej. Ja mam kolege co założył sobie do Jawy 350ts 2 tłumiory od MZ ETZ 150 i musze powiedzieć ze to najlepiej wystrojone tłumiki. Mimo ze moja Jawa ma szlif i ma przyspieszenie. To musze powiedzieć ze przez kumpla została zdymna tragicznie. Lubie głośne motory ale nie głośne padaki

Jak ja miałem na wiosne okres jazdy bez tłumików jawa straciła kopyto (zauwarzyłem to po powturnym załozeniu wkładek)' date=' ale przesto ze strasznie hałasowała nieodczuwałem ruznicy. W 2t tłumik dużo daje, W 4T ma to już mniejsze znaczenie

Pozdrawiam[/quote']

 

Tłumik nie odpowiada z kompresje silnika ! Za kompresje odpowiadaja pierscienie, tłok, głowica, cylinder a raczej jego gładz, oraz pasowanie tych elementow miedzy soba. Tłumik w 2T ma za zadanie jak najszybsze wyprowadzenie spalin i zrobienie miejsca w cylindrze na swierza mieszaninke paliwowo powietrzna, orza czesciowe odbicie spalin w celu "wepchania" spowrotem z róry wydechowej do cylindra swierza mieszaninke która podczas napełniania cylindra wyleciała czesciowo do rury wydechowej. Im dokładniej bedzie ten proces wykonywany tym moc silnika bedzie wieksza. Oczywiscie przy róznych obrotach silnika ten proces bedzie równiez róznie przeprowadzany raz nie zdazy wepchac tej mieszanki spowrotem a raz wepcha ja cała ale z pewna iloscia spalin.

Ten proces jest wykonywany najlepiej w tym momecie obrotowym kiedy silnik uzyskuje maksymalna moc

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Tłumik w 2T ma za zadanie jak najszybsze wyprowadzenie spalin i zrobienie miejsca w cylindrze na swierza mieszaninke paliwowo powietrzna, orza czesciowe odbicie spalin w celu "wepchania" spowrotem z róry wydechowej do cylindra swierza mieszaninke która podczas napełniania cylindra wyleciała czesciowo do rury wydechowej

 

 

Małpa bardzo dobrze w skrócie opisał wam zjawiska w tłumiku 2s. Dlatego, wypierniczanie tlumika i ładowanie własnych wynalazków, lub przeszczepów z innych motocykli jest nie wskazane. Zapewniam was, iż konstruktorzy projektujący wydech nawet 30 lat temu mieli dużo większą wiedze na ten temat niż my wszycy, wiec sugeruje zostawić wydech bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyfuzor( czasami nazywany gruszką) to element wydechu' date=' jest to ta pierwsza częsc która jest przykręcona do cylindra i łączy go z tłumikiem koncowym. w 2T ma na środku takie charakterystyczne zgrubienie i to własnie dyfuzor w 2T może dac ok 20-30% dodatkowej mocy czyli zastąpienie go zwykłą rurą osłabia silnik, podwyzsza spalanie itd

mam nadzieje że teraz wiecie o co chodzi :P[/quote']

 

glupie pytanie....ale jesli mam dyfuzor(z tego wynika ze to jest kolanko wydechu....)wiec jezeli mam orgilnae kolanko w 2t i zaloze nie orginalny tlumik(zaczepie go za kolankiem...)to bedzie wszytsko ok?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tutaj tylko o sam dyfuzor. Dyfuzor "odsysa" spaliny wraz z częścią mieszanki z cylindra. Następnie gazy lecą do wydechu, tam część ich zostaje odbita i wraca poprzez wydech i dyfuzior do cylindra wpychając część mieszznki paliwolo powietrznej (ktora została wyssana w trakcie przepłukania cylindra wraz z spalinami do wydechu)spowrotem do cylindra. Wydech jest bardzo ważny, dlatego niepowinno się przekładać wydechów z innych motocykli, gdyż będzie to sie odbijało na skladzie mieszanki i zmianie warunków spalania. Jeśli już ,to można wstawić wydech, który jest zaprojektowany pod konkretny typ motocykla, ale to dość droga zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już ,to można wstawić wydech, który jest zaprojektowany pod konkretny typ motocykla, ale to dość droga zabawa.
czyli chodzi o wydech sportowy, mam racje??

 

Jdaho, a jaki wpływ na trwałosc silnika 2T bedzie miało wstawienie tłumika (koncówki) od 4T? zgadzam sie że dyfuzor pełni bardzo ważną role i nie należy przy nim majstrowac, ale tłumik jest chyba już mniej ważny. czy można zastąpic orginalny takim od 4 T (ale nie przelotowym tylko takim zamknietym, z przegrodami)? chodzi mi głównie o poprawienie dzwięku :P czy można to zrobic bez większych obaw o silnik i ewentualnie jaki wybrac: przelotowy czy zamknięty?

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

piewsze słysze o blokadzie w dyfuzoze i to w 2sówach.

Dyfuzor bez bebechów to dosłownie zwykła komora przelotowa

W dyfuzorze chodzi o jego kształt i objętośc a nie to co jest w środku. W niektórych motocyklach np dt 80 jest napisane na dyfuzorze ze ma blokade mocy tak aby nie przekraczała 80km/h a sportowe odpowiedniki np gianelli albo arrow i dep sa takieo samego kształtu tyle ze sa puste , tak samo jest w wyczynowych motocyklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...