andrzejtomecki Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 aaa to chodzi o kolanko 8O no to wiem tylko nie wiedzialem ze to sie fachowo nazywa "dufuzor" hehe :oops: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mtcross Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 aaa to chodzi o kolanko 8O no to wiem tylko nie wiedzialem ze to sie fachowo nazywa "dufuzor" hehe :oops: pzdr czasami tez komora rezonansowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 15 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2004 "Na pewno beda mniejsze osiagi a czy silnik bedzie dostawal po dupie i sie szybciej wyeksplatuje??" Osiągi będą mniejsze z racji zbyt ubogiej mieszanki, gdyż fala zamiast odbić sie i wrócić do cylindra poleci do wydechu i mieszanka będzie za uboga. Co a tym idzie... podniesienie temperatury spalania... i przegrzewanie elementów silnika. Doprowadzi, to do przyśpieszonego zużycia silnika, w skrajnych przypadkach nawet do wypalenia dziury w tłoku. Sugeruje kupić dyfuzor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 16 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2004 Nieukrywajmu 2sówy muszą miec jakąstam kompresje jak wspomniał kolega wyzej. Ja mam kolege co założył sobie do Jawy 350ts 2 tłumiory od MZ ETZ 150 i musze powiedzieć ze to najlepiej wystrojone tłumiki. Mimo ze moja Jawa ma szlif i ma przyspieszenie. To musze powiedzieć ze przez kumpla została zdymna tragicznie. Lubie głośne motory ale nie głośne padakiJak ja miałem na wiosne okres jazdy bez tłumików jawa straciła kopyto (zauwarzyłem to po powturnym załozeniu wkładek), ale przesto ze strasznie hałasowała nieodczuwałem ruznicy. W 2t tłumik dużo daje, W 4T ma to już mniejsze znaczeniePozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 20 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2004 Nieukrywajmu 2sówy muszą miec jakąstam kompresje jak wspomniał kolega wyzej. Ja mam kolege co założył sobie do Jawy 350ts 2 tłumiory od MZ ETZ 150 i musze powiedzieć ze to najlepiej wystrojone tłumiki. Mimo ze moja Jawa ma szlif i ma przyspieszenie. To musze powiedzieć ze przez kumpla została zdymna tragicznie. Lubie głośne motory ale nie głośne padakiJak ja miałem na wiosne okres jazdy bez tłumików jawa straciła kopyto (zauwarzyłem to po powturnym załozeniu wkładek)' date=' ale przesto ze strasznie hałasowała nieodczuwałem ruznicy. W 2t tłumik dużo daje, W 4T ma to już mniejsze znaczeniePozdrawiam[/quote'] Tłumik nie odpowiada z kompresje silnika ! Za kompresje odpowiadaja pierscienie, tłok, głowica, cylinder a raczej jego gładz, oraz pasowanie tych elementow miedzy soba. Tłumik w 2T ma za zadanie jak najszybsze wyprowadzenie spalin i zrobienie miejsca w cylindrze na swierza mieszaninke paliwowo powietrzna, orza czesciowe odbicie spalin w celu "wepchania" spowrotem z róry wydechowej do cylindra swierza mieszaninke która podczas napełniania cylindra wyleciała czesciowo do rury wydechowej. Im dokładniej bedzie ten proces wykonywany tym moc silnika bedzie wieksza. Oczywiscie przy róznych obrotach silnika ten proces bedzie równiez róznie przeprowadzany raz nie zdazy wepchac tej mieszanki spowrotem a raz wepcha ja cała ale z pewna iloscia spalin. Ten proces jest wykonywany najlepiej w tym momecie obrotowym kiedy silnik uzyskuje maksymalna moc pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 21 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2004 . Tłumik w 2T ma za zadanie jak najszybsze wyprowadzenie spalin i zrobienie miejsca w cylindrze na swierza mieszaninke paliwowo powietrzna, orza czesciowe odbicie spalin w celu "wepchania" spowrotem z róry wydechowej do cylindra swierza mieszaninke która podczas napełniania cylindra wyleciała czesciowo do rury wydechowej Małpa bardzo dobrze w skrócie opisał wam zjawiska w tłumiku 2s. Dlatego, wypierniczanie tlumika i ładowanie własnych wynalazków, lub przeszczepów z innych motocykli jest nie wskazane. Zapewniam was, iż konstruktorzy projektujący wydech nawet 30 lat temu mieli dużo większą wiedze na ten temat niż my wszycy, wiec sugeruje zostawić wydech bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazu Opublikowano 22 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 jestem w trakcie szulkania jakiegos taniego dyfuzora do mojej Aprili :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 dyfuzor( czasami nazywany gruszką) to element wydechu' date=' jest to ta pierwsza częsc która jest przykręcona do cylindra i łączy go z tłumikiem koncowym. w 2T ma na środku takie charakterystyczne zgrubienie i to własnie dyfuzor w 2T może dac ok 20-30% dodatkowej mocy czyli zastąpienie go zwykłą rurą osłabia silnik, podwyzsza spalanie itd mam nadzieje że teraz wiecie o co chodzi :P[/quote'] glupie pytanie....ale jesli mam dyfuzor(z tego wynika ze to jest kolanko wydechu....)wiec jezeli mam orgilnae kolanko w 2t i zaloze nie orginalny tlumik(zaczepie go za kolankiem...)to bedzie wszytsko ok?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 Nie chodzi tutaj tylko o sam dyfuzor. Dyfuzor "odsysa" spaliny wraz z częścią mieszanki z cylindra. Następnie gazy lecą do wydechu, tam część ich zostaje odbita i wraca poprzez wydech i dyfuzior do cylindra wpychając część mieszznki paliwolo powietrznej (ktora została wyssana w trakcie przepłukania cylindra wraz z spalinami do wydechu)spowrotem do cylindra. Wydech jest bardzo ważny, dlatego niepowinno się przekładać wydechów z innych motocykli, gdyż będzie to sie odbijało na skladzie mieszanki i zmianie warunków spalania. Jeśli już ,to można wstawić wydech, który jest zaprojektowany pod konkretny typ motocykla, ale to dość droga zabawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 Jeśli już ,to można wstawić wydech, który jest zaprojektowany pod konkretny typ motocykla, ale to dość droga zabawa.czyli chodzi o wydech sportowy, mam racje?? Jdaho, a jaki wpływ na trwałosc silnika 2T bedzie miało wstawienie tłumika (koncówki) od 4T? zgadzam sie że dyfuzor pełni bardzo ważną role i nie należy przy nim majstrowac, ale tłumik jest chyba już mniej ważny. czy można zastąpic orginalny takim od 4 T (ale nie przelotowym tylko takim zamknietym, z przegrodami)? chodzi mi głównie o poprawienie dzwięku :P czy można to zrobic bez większych obaw o silnik i ewentualnie jaki wybrac: przelotowy czy zamknięty? Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio Opublikowano 22 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2004 ja sobie wsadzilem tlumik z HONDY 80cm do MZ 150! i ladnie chodzi silnik...dobrze wchodzi na obroty itp! Nie wiem jak z osiagami bo tylko w warsztacie odpalilem i nie jezdzilem!! Co mam robic?zamienic na orginalny czy probowac dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 23 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2004 Sugeruje poczytać o zjawiskach falowych w silnikach, zarówno w 2T jak i w 4T. A jak myślicie czemu na zawodach jeżdża z tłumikami zamiast bez nich :?: I czemu dobre tłumiki kosztują całą masę kasy :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejtomecki Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 najlepiej wywalic wszysko z dyfuzora(bebechy) i zaspawac pusty, w wiekszosci motocykli 2t tam wlasnie sa blokady, natomiast tyl pozostawic bez zmianpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sz6sty Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 piewsze słysze o blokadzie w dyfuzoze i to w 2sówach.Dyfuzor bez bebechów to dosłownie zwykła komora przelotowa.(wiec jak ich nieposiada to jazda jest taka sama z nim jak i bez niego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 piewsze słysze o blokadzie w dyfuzoze i to w 2sówach. Dyfuzor bez bebechów to dosłownie zwykła komora przelotowaW dyfuzorze chodzi o jego kształt i objętośc a nie to co jest w środku. W niektórych motocyklach np dt 80 jest napisane na dyfuzorze ze ma blokade mocy tak aby nie przekraczała 80km/h a sportowe odpowiedniki np gianelli albo arrow i dep sa takieo samego kształtu tyle ze sa puste , tak samo jest w wyczynowych motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.