Skocz do zawartości

Krzywa kiera


Mimo_ck
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Mam taką kierownicę jak na zdjęciu.A cały problem w tym,że kiedyś chyba zamortyzowała skutki gleby i teraz prawa strona jest o ok.1 cm bardziej "wgięta" do środka.Trzeba by ją na tym łuku odgiąć.I pytanie-jak to zrobić-wkręcić w imadło i "użyć siły";-),czy jakoś na ciepło to naprostować????

Na kierownicy na chromie nie ma żadnego śladu pęknieć itp.Czy taka prostowana kiera nie będzie jakiegoś niebezpieczeństwa stwarzała???(jakies osłabienia materiału czy cuś takiego)

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zdejmij rollgas, linki itd.

Nasadź na gołą kierownicę bardzo długa rurę, szerszą w średnicy od szerokości śrenicy kierownicy. Dobrzem żeby taka rura miała 1-2 metry długości, im dłuższa tym lepsza.

Potem skontruj kierownicę i mocno naciskaj na rurę.

Nie ma bata, musi się wyprostować.

Tylko nie przesadź, żadnych gwałtownych czy pulsacyjnych ruchów - po prostu silne, stabline naciskanie na kierownicę.

Musi się wyprostować.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dostala kierownica to napewno tez rury widelek ,najpierw je sprawdz czy nie sa krzywe !!!!

 

Może się od razu nie skrzywiły, ale prawdopodobieństro przedunięcia na półkach jest. Musisz poluzować lagi w półkach, potem odkręcić tą dużą śrubę na środku górnej półki i całość ustawić prosto.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywą kierownicę najlepiej wymienić a w międzyczasie sprawdzić równoległość rur teleskopów. Zabieg jest bardzo prosty. Wystarczy mieć pod ręką płytę aluminiową o wymiarach zeszytu A5 grubości 10-12mm wcześniej sprawdzoną czy prosta na stole traserskim.

Taką płytę położyć na przednich lagach teleskopów i sprawdzić czy się nie kiwa jak stół na czterech nogach, a jak się kiwa to należy poluzować trzy śruby z czterech na półkach zawieszenia przytrzymać koło przednie lekko pociągnąć kierownicą i podokręcać sruby odpowiednim momentem.

Po takim ustawieniu płyta ma leżeć na obu lagach równiutko.

A jak za cholere nie da się tego ustawić to znaczy rury są krzywe, musi dzwon zaliczyły i są do wymiany.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł ja nie podałem dokładnych wymiarów tak że musisz sobie pomierzyć kilka motocykli albo dorobić dwie wtedy będziesz pewny że do każdego moto podejdziesz z biegu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij rollgas, linki itd.

Nasadź na gołą kierownicę bardzo długa rurę, szerszą w średnicy od szerokości śrenicy kierownicy. Dobrzem żeby taka rura miała 1-2 metry długości, im dłuższa tym lepsza.  

Potem skontruj kierownicę i mocno naciskaj na rurę.  

Nie ma bata, musi się wyprostować.  

Tylko  nie przesadź, żadnych gwałtownych czy pulsacyjnych ruchów - po prostu silne, stabline naciskanie na kierownicę.

Musi się wyprostować.  

pzdr

 

dzięki za patent !! też mam kierę do prostowania :) a jak prostujesz teleskopy Dominik, też tym sposobem? :D:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do teleskopów Dominik wynajmuje woźnicę z koniem lina i wio :!: :)

 

Jeśli chodzi o prostowanie lag to u Olka za nie dużą kasę zrobią Ci pomiar ewentualne prostowanie i polerkę. Po znajomości za 50 zł miałem lagę jak nówkę bo miała odchył jakieś 1,5 mm i trochę rysek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe rury teleskopów u mnie lądują na regale i myślę że u Dominika też. Jeżeli jakaś firma motocyklowa prostuje a do tego publicznie się chwali to nic tylko życzyć szczęścia. Howk

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywe rury teleskopów u mnie lądują na regale i myślę że u Dominika też. Jeżeli jakaś firma motocyklowa prostuje a do tego publicznie się chwali to nic tylko życzyć szczęścia. Howk

 

ja myślę, że jest z tym jak z prostowaniem ram - temat tabu. prawda jest jednak taka, że wielu to robi.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem prysowaną lagę i przez to uszczelniacz często odmawiał posłuszeństwa więc ja dałem do polerki przy okazji pomierzyli mi ją laserowo i okazało się, że jest niewielki odchył rzędu milimetra więc została dleikatnie wyprostowana a chrom nie naruszony. I co mam teraz do dupy lage?? zabije sie przez nią?? Piotrusiu gdybym mógł to bym wszystkie częśći które sie da powymieniał na nówki ale laga to nie filtr oleju za 15 zł. Zasponsorujesz mi nowe części :?: 8) Wiedziałem że nie... Co innego gdy w grę wchodzi większe zniekształcenie... Gdybym miał kase to każdą lekko zjechaną śrubkę bym odkładał na półkę a każda rysa na ladze kończyła by się wymianą na nową....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ario ma rację temat TABU !!!

PGR źle mnie zrozumiałeś, widziałem w życiu nie takie rzeczy.

Rura teleskopu odkształcona o 1 lub 2 mm to nie krzywe lagi po wypadku.

Takie rury też na zachodzie prostują a raczej legalizują ale nie dają na to papieru że wyprostowali.

U nas ze względu na brak kasy ludzie chcą z połamanych rur zrobić nowe najlepiej za 5 zeta i w trakcie sprzedaży wciskać kit że bezwypadkowy.

Śmieszą mnie teksty o prostowaniu wszystkiego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...