Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chcę zakupić na pierwszy (własny) motocykl kawasaki er 5.

Cały temacik przeczytałem i zauważyłem, że główna wada to zamiast hamulców są spowalniacze. Coś jeszcze oprócz tego ?

 

BTW: moglibyście ocenić te poniżej, a może ktoś je już oglądał? (nie znalazłem odpowiedniego tematu w którym można by dawać linki do aukcji z zapytaniem o ten konkretny model).

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1612644 (ogłoszenie wygaslo) jest jeszcze kopia w google cache: http://209.85.129.132/search?q=cache%3Ahtt...lient=firefox-a

 

ewentualnie ten http://allegro.pl/item820473687_kawasaki_e...003r_tanio.html (chociaż 40 tyś przebiegu :0)

 

 

Moglibyście ocenić je chociaż na podstawie zdjęć ? + na co zwracać uwagę przy zakupie tych moto.

 

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez misiek33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bez przesady z tymi hamulcami. Wiadomo, nie jest to motocykl sportowy, ale wyczyszczona tarcza, sprawny zacisk, przyzwoite klocki (np. Nissin) i hamulce są w porządku.

 

Zwracać uwagę na podstawowe rzeczy jak podczas zakupu motocykla, ER-5 nie ma specjalnie typowych rzeczy, które na bank się psują i trzeba tam zerkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utarło się, że na jesień i zimą motocykle są nieco tańsze, za to masz kłopot z ewentualną jazdą próbną (odpukać na razie białe nie pada).

Na wiosnę ludki zaczynają się rozglądać i popyt rośnie, za nim cena.

A tak najogólniej, to nie napalaj się na żaden konkretny egzemplarz. Jak nie ten, to inny itd.

Zresztą, co się będę powtarzał. O kupowaniu są już gotowe arty, np. na motogenie był (?). Google Twoim przyjacielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też żółte er wyglądają bardzo apetycznie ;) JA też myślę raczej o kawie, chociaż jeśli trafi się dobry egzemplarz gs czy nawet cb500 to też bym się skusił, bo to ma być sprzęt do nauki jazdy, nie musi mi się podobać bo z założenia chcę go mieć na 1 sezon.

Co do przebiegu to lepsze te 40k km bo sprzęt i tak jeszcze swoje przejeździ, niż kręcone 15k km. ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki jest realny przebieg tych motocykli z 02/03 ?

Bo pewnie z 02 i 24 tyś km to raczej licznik przekręcony.

 

Tak 40k km na 6 lat to chyba dużo, a właściwie na mniej, bo w kraju był mało jeżdżony.

 

 

Duża rozpiętość cenowa jest pomiędzy tymi dwoma moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie chodziło mi o rok '03 ale jest dużo sprzętów 10-o letnich z przebiegiem ok 20k km, a to chyba mało wiarygodne.

Jednak z drugiej strony to nie są sprzęty do dalekich wędrówek, więc i przebiegi mniejsze niż na "dorosłych" sprzętach. Nic tylko śledzić ogłoszenia- ja już chyba znam na pamięć wszystkie oferty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Państwa na początek. Chciałbym zwrócić Wam uwagę na ważną rzecz przy licznikach er-ki, mianowicie, twistery mają tendencję do przewracania się (oczywiście przy nieostrożnej jeździe :) ) w taki sposób, że od razu można porzegnać się z licznikiem, reflektorem itp. Dlatego może być taki rozstrzał między przebiegami, bo ER-kowcy kompletują swoje liczniki z wielu innych. Tak nawiasem mówiąc przestrzegam przed walniętymi zegarami. 1000zł za używkę to jednak spory wydatek :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ponowie.

Dostałem zdjęcia tej żółtej kawy er5.

http://picasaweb.google.pl/kob2222/KawasakiEr5#

 

Tu link do tej aukcji: http://allegro.pl/item820473687_kawasaki_e...003r_tanio.html

 

Zdjęcia nie są najlepszej jakości, ale nic lepszego nie otrzymałem. Możecie na podstawie tych zdjęć coś powiedzieć?

Edytowane przez misiek33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych zdjęć wychodzi, że masz od razu do kupienia napinacz łańcucha ( z prawwej strony go nie ma), ponadto wahacz jest pordzewiały, zwłaszcza w środku (pytanie jak bardzo) Ogólnie, moim zdaniem nie jest zła ta er5, tylko ta rdza. Trochę jej za dużo jak na 2003 rok. Aha, może to będzie dla Ciebie mało ważne, ale dla mnie np. jest, to to że licznik jest z WLK. Bryt. i zamiast kilometrów przejechanych bije mile przejechane,a ponadto, jeśli cały motocykl jest z UK sprowadzony, a właściciel nie wymienił klosza reflektora, to jest prawdopodobieństwo, że będzie walił światło w przód i w lewo, a nie jak w Polsce i innych krajach z ruchem prawostronnym, w przód i w prawo. Piszę to dlatego, że mogą (ale oczywiście nie muszą) być problemy z przeglądem. Moim zdaniem, to tyle co można powiedzieć o tej ER-ce na podstawie tych zdjęć. Obowiązkowo musisz pojechać i zobaczyć ją osobiście. Przejechać się, sprawdzić czy nie znosi, sprawdzić czy nie stuka i czy nie klepie w silniku, sprawdzić łożyska główki ramy, sprawdzić czy są wszystkie biegi, sprawdzić czy się nie poci, itd. Obowiązkowo sprawdź również, czy wydajnie działa układ chłodzący silnik - jak będziecie sobie rozmawiać z właścicielem pozostaw motocykl na chodzie.

 

Mam nadzieję, że byłem pomocny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ma ograniczenie prędkości do 130km/h to jak będziesz go oglądać sprawdź nr ramy. jeśli w kodzie ramy jest ER500AC wtedy masz na dodatek 34KM, a jeśli masz ER500AD, wtedy masz teoretycznie 50KM. Jeśli z nr. ramy będzie wynikało, że ma 50KM mógłbyć wymieniany silnik lub moduł, skoro jest blokada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zwrócić Wam uwagę na ważną rzecz przy licznikach er-ki, mianowicie, twistery mają tendencję do przewracania się (oczywiście przy nieostrożnej jeździe :) ) w taki sposób, że od razu można porzegnać się z licznikiem,

Jest w tym prawda, bo moja Kawa leżała na lewej stronie i licznik oberwał czego efektem jest sporych rozmiarów rysa. (oczywiście ja nie położyłem motóra ale poprzedni właściciel).

 

Prosiłbym też inne osoby o przeglądnięcie zdjęć może coś ciekawego jeszcze zobaczą.

Polecam zabrać osobę która zna się na motocyklach od strony technicznej, bo wizualną sam ocenisz. Dodam, że ciężko spotkać motocykle piękne wizualnie, które są sprowadzane i bezpośrednio sprzedawane w kraju. I jeszcze raz, jeżeli nie jesteś mocny w mechanice proszę zabierz zaufaną osobę lub mechanika z serwisu, bo warto, pozwoli Ci to cieszyć się jazdą i pokonywać bezawaryjnie tysiące kilometrów :buttrock:

 

ponadto wahacz jest pordzewiały, zwłaszcza w środku (pytanie jak bardzo)

Jak pisałem w jednym z powyższych postów też mam taki problem i zdaje mi się, że to bolączka ER 5 pojawiająca się w przypadku niedbalstwa ze strony właściciela. Jeżeli chodzi o moją ER 5 mam podejrzenia że we Francji robiła w kurierce więc stąd taki wygląd. Ale chociaż nie oszczędzali na serwisie bo ma przejechane ponad 65kkm a serce jak dzwon. Sam zrobiłem ponad 5kkm w tym sezonie i była to jazda bezawaryjna. Z resztą na scigacz.pl jest artykuł o używanych Kawasaki ER 5, ich bolączkach i mocnych stronach. Polecam poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - sprawdzę tą ramę. Kolo mi napisał, że orginalnie w anglii była tak ograniczona.

 

Dodatkowo nie była jeżdżona od czerwca.

 

 

BTW. da radę coś z tymi światłami zrobić ? Tak, żeby oświetlały drogę prawidłowo (prosto i prawo), a nie prosto i lewo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. da radę coś z tymi światłami zrobić ? Tak, żeby oświetlały drogę prawidłowo (prosto i prawo), a nie prosto i lewo ?

 

tak. wymienić

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...