Skocz do zawartości

Poziom paliwa


GANER
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy moze mi ktos wyjasnic jak wpływa na prace silnika za niski,lub za wysoki stan paliwa

i jakie są objawy?

 

Problem wyszedł podczas wymiany gazników w moto kumpla XJR1200 tzn.

załozyłem gazniki od XJR1300,różnica jest tylko w rozmiarach dysz(ale to niewazne bo bedzie Dynojet stage1

z filtrm K&N :mrgreen: :twisted: )

i w poziomie własnie:

XJR1200 4.5-5.5mm

XJR1300 3.5-4.5mm

Jak widac 1300 ma wyższy.

Wysokosc pływaków w obu motocyklach jest taka sama: 21.3-23.3mm.

Co z tym fantem zrobić :?

Pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to naprawdę te same gaźniki (kurcze, nie mam danych pod ręką) to wskazane jest ustawienie jak w wersji 1200. Jak masz jednak wątpliwości, to ustaw na 4,5 mm - jest to dobre dla ubu modeli i na pewno nie odbije się negatywnie na pracy motocykla. Zwróć też uwagę, czy producent Dynojetów nie ma uwag odnośnie poziomu paliwa.

 

Pozdrawiam, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt niski poziom paliwa:

 

-wpływa na zubozenie mieszanki z racji problemów z zassaaniem paliwa przez rozbylacz do gardzieli gażnika

 

Zbyt wysoki:

 

- działa na odwrót, mieszanka jest za bogata...

 

Wg mnie powinienneś ustawić poziom tak jak powinno być w 1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że wpływ poziomu paliwa zauważalny jest tylko na na niskich i początku zakresu średnich obrotów.

Przy dużych otwarciach przepustnicy główny wpływ na ilość przepływającego paliwa ma dysza główna, po prostu podciśnienie w gardzieli jest tak duże że nie ma znaczenia dla ilości przepływającego paliwa różnica poziomu w komorze pływakowej rzędu 1 mm

Podobnie jest z iglicami, one także mają wpływ w dolnym i średnim zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba modele mają te same gaźniki Mikuni BS36 różnią się tylko typem zaworu iglicowego i jego położeniem a także składem mieszanki- w 1200 3 obroty a 1300 1,5 obrotu.

Poziomy paliwa (3,5-4,5) jak również poziom pływaka(21,3-23,3) są te same.

Chyba że udało się zdobyć bardzo tanie gaźniki z wersji "CH" to wtedy bez względu na regulacje i nastawy moto będzie chodziło ch****o.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja "CH" jest najgorszą z możliwych 75 PS na Szwajcarię.

Nawet wałki rozrządu są inne.

Spróbuj wymienić zaworki paliwowe i pozostawić w/g ustawień dla 1200.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Tyle że wpływ poziomu paliwa zauważalny jest tylko na na niskich i początku zakresu średnich obrotów.

Przy dużych otwarciach przepustnicy główny wpływ na ilość przepływającego paliwa ma dysza główna' date=' po prostu podciśnienie w gardzieli jest tak duże że nie ma znaczenia dla ilości przepływającego paliwa różnica poziomu w komorze pływakowej rzędu 1 mm

Podobnie jest z iglicami, one także mają wpływ w dolnym i średnim zakresie obrotów.[/quote']

a co dokladnie bedzie sie dzialo na wolnych obrotach jak bedziemy miali za niski poziom paliwa a co jak za wysoki,

jak bedzie za wysoki to nam bedzie swiece kopcil i bedzie za niskja temp pracy ,a jak za niski to silnik bedzie sie grzal nadmiernie ,a co z praca jak bedzie pracowal silnik,czy bedzie kichal w gaznik strzelal w tlumik ,a moze bedzie sie z oporem wkrecal na obroty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...