Skocz do zawartości

Skrzynia DCT w Hondzie - dobre czy awaryjne?


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio chodzi mi po głowie zakup NC750x ze skrzynią DCT. Stosowane już są ładnych parę lat. Jeździ ktoś Hondą z taką skrzynią? Jak to się sprawuje po kilku latach eksploatacji? Czy czuć jakieś zużycie lub różnicę w pracy takiej skrzyni po przejechaniu np. 60 000 km? A może ktoś miał jakieś awarie czy usterki?

Motocykl do spokojnej jazdy więc dynamika żeby kręcić setne sekundy niepotrzebna dlatego patrzę w stronę DCT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afryka zrobiłem ok 30 tys w sumie przejechane ok 70. Miałem ją na tzw full wypasie, łącznie z lewarkiem nożnym do zmiany biegów. Pewnie gdyby nie ten lewerek, to pogoniłbym moto szybciej. O ile w samochodzie, nie wyobrażam sobie już jazdy na manualu to w moto, jak dla mnie,  nudne moto  w senisie jazdy. Technicznie chodzi naprawde ładnie. Zmienia płynnie, reaguje na zadane programy. W lekkim terenie też daje radę. Poważnych awarii nie było. Jednak zdarzyło się kilkakrotnie, że sie zawiesiła/zacięła na biegu. Jest prosta procedura resetu ale kiedy zdarzyło mi się to po raz pierwszy w Azerbejdżanie o mało nie skończyło się lawetą. Reasumując, dobry skuter, jednak lepiej zmieniający biegi o ile skuter zmienia biegi😉 Co do samej jazdy. O wiele lepiej czułem się na F800gs ale tym z pierwszych lat produkcji. Bez absu i bez kastracji mocy. Zrobienie w F zawieszenia z przodu a właściwie przełożenia z KTM czy Husqvarny bo juz nie pamiętam, czyni ten motocykl o niebo lepszy od każdej Afry a o NC nie wspominając.

Jeszcze mi się przypomniało. Miałem okazje pojeździć po albaanskich drogach Gold Wingiem 1800 tym nowym z DCT. Tutaj naprawdę jest bajka i wydaje się bardziej sensowna taka skrzynia w moto, które ma więcej mocy i niutków.

Edytowane przez jonaszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jonaszko napisał:

Technicznie chodzi naprawde ładnie. Zmienia płynnie, reaguje na zadane programy. W lekkim terenie też daje radę.

Nie wiem czy bym chciał używać DCT w terenie 🙂 Myślę albo nad jakąś używaną młodą NC750X albo z salonu, sprzęt tylko na drogę. Na papierze mi się podoba, moc dla mnie odpowiednia, wygląd też ok. Chyba trzeba będzie przejechać się do salonu Hondy i dorwać coś na jazdę testową. Próbowałem cokolwiek znaleźć w internecie o awariach tych skrzyń ale nic nie znajduję. Albo skrzynie takie dobre albo mało popularne. Najbardziej się obawiam czy z biegiem kilometrów nie powstaną takie mankamenty jak coraz to powolniejsza zmiana biegów albo głośna praca skrzyni.

A jeszcze mam pytanie użytkowe: w tej skrzyni nie występuje coś takiego jak zmiana po 2 biegi na raz? Czyli np. jest drugi bieg, dynamicznie się rozpędzam pod górny zakres obrotów, lekko odpuszczam manetkę a skrzynia przerzuci od razu z 2 na 4 zamiast z 2 na 3? Może głupie pytanie ale jeżdżę na co dzień autem ciężarowym i tam czasami skrzynia zautomatyzowana robi głupoty typu przerzucenie podczas przyspieszania pod obciążeniem z 6 na 9 bieg i nagle jest spadek obrotów, silnik robi "buu" i nie ma siły się wkręcić na obroty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy bym chciał używać DCT w terenie  Myślę albo nad jakąś używaną młodą NC750X albo z salonu, sprzęt tylko na drogę. Na papierze mi się podoba, moc dla mnie odpowiednia, wygląd też ok. Chyba trzeba będzie przejechać się do salonu Hondy i dorwać coś na jazdę testową. Próbowałem cokolwiek znaleźć w internecie o awariach tych skrzyń ale nic nie znajduję. Albo skrzynie takie dobre albo mało popularne. Najbardziej się obawiam czy z biegiem kilometrów nie powstaną takie mankamenty jak coraz to powolniejsza zmiana biegów albo głośna praca skrzyni.

A jeszcze mam pytanie użytkowe: w tej skrzyni nie występuje coś takiego jak zmiana po 2 biegi na raz? Czyli np. jest drugi bieg, dynamicznie się rozpędzam pod górny zakres obrotów, lekko odpuszczam manetkę a skrzynia przerzuci od razu z 2 na 4 zamiast z 2 na 3? Może głupie pytanie ale jeżdżę na co dzień autem ciężarowym i tam czasami skrzynia zautomatyzowana robi głupoty typu przerzucenie podczas przyspieszania pod obciążeniem z 6 na 9 bieg i nagle jest spadek obrotów, silnik robi "buu" i nie ma siły się wkręcić na obroty. 
Nie zauważyłem, żeby zmieniała po dwa biegi. Zmienia po kolei. Natomiast to zablokowanie o którym pisałem powodowane jest albo zakleszczeniem dwóch biegów na raz albo brak możliwości wrzucenia luzu czy zmiany na inny. Pytałem w serwisie ale nie umieli mi tego jasno wytłumaczyć. Dzieje się to na szczęście po zatrzymaniu a nie w czasie jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Qadrat napisał:

(...)A jeszcze mam pytanie użytkowe: w tej skrzyni nie występuje coś takiego jak zmiana po 2 biegi na raz? Czyli np. jest drugi bieg, dynamicznie się rozpędzam pod górny zakres obrotów, lekko odpuszczam manetkę a skrzynia przerzuci od razu z 2 na 4 zamiast z 2 na 3?(...)

Nie wiem, czy takie działanie jest możliwe przy dwusprzęgłowej skrzyni. Tam chyba jest tak, że jedno sprzęgło obsługuje odpina biegi parzyste, drugie - nieparzyste. Jeśli kręcisz na dwójce, sprzęgło parzystych jest przekazuje napęd. Odpięte są koła biegów nieparzystych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem NC 750X z DCT w 2018 r. w ramach jazdy testowej.

Całkiem sprawnie się porusza, zmienia biegi bez szarpnięć, po zakrętach dobrze się prowadzi. Pozycja kierownika jak dla mnie ok(1.92 m), ale nie wiem jak przy dłuższych trasach kanapa by się sprawdziła. Nie miałem okazji przetestować bagażnika w "baku" ani sprawdzić jak się tankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...