Qadrat Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Ostatnio chodzi mi po głowie zakup NC750x ze skrzynią DCT. Stosowane już są ładnych parę lat. Jeździ ktoś Hondą z taką skrzynią? Jak to się sprawuje po kilku latach eksploatacji? Czy czuć jakieś zużycie lub różnicę w pracy takiej skrzyni po przejechaniu np. 60 000 km? A może ktoś miał jakieś awarie czy usterki? Motocykl do spokojnej jazdy więc dynamika żeby kręcić setne sekundy niepotrzebna dlatego patrzę w stronę DCT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia (edytowane) Afryka zrobiłem ok 30 tys w sumie przejechane ok 70. Miałem ją na tzw full wypasie, łącznie z lewarkiem nożnym do zmiany biegów. Pewnie gdyby nie ten lewerek, to pogoniłbym moto szybciej. O ile w samochodzie, nie wyobrażam sobie już jazdy na manualu to w moto, jak dla mnie, nudne moto w senisie jazdy. Technicznie chodzi naprawde ładnie. Zmienia płynnie, reaguje na zadane programy. W lekkim terenie też daje radę. Poważnych awarii nie było. Jednak zdarzyło się kilkakrotnie, że sie zawiesiła/zacięła na biegu. Jest prosta procedura resetu ale kiedy zdarzyło mi się to po raz pierwszy w Azerbejdżanie o mało nie skończyło się lawetą. Reasumując, dobry skuter, jednak lepiej zmieniający biegi o ile skuter zmienia biegi😉 Co do samej jazdy. O wiele lepiej czułem się na F800gs ale tym z pierwszych lat produkcji. Bez absu i bez kastracji mocy. Zrobienie w F zawieszenia z przodu a właściwie przełożenia z KTM czy Husqvarny bo juz nie pamiętam, czyni ten motocykl o niebo lepszy od każdej Afry a o NC nie wspominając. Jeszcze mi się przypomniało. Miałem okazje pojeździć po albaanskich drogach Gold Wingiem 1800 tym nowym z DCT. Tutaj naprawdę jest bajka i wydaje się bardziej sensowna taka skrzynia w moto, które ma więcej mocy i niutków. Edytowane 12 Stycznia przez jonaszko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 12 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 10 godzin temu, jonaszko napisał: Technicznie chodzi naprawde ładnie. Zmienia płynnie, reaguje na zadane programy. W lekkim terenie też daje radę. Nie wiem czy bym chciał używać DCT w terenie 🙂 Myślę albo nad jakąś używaną młodą NC750X albo z salonu, sprzęt tylko na drogę. Na papierze mi się podoba, moc dla mnie odpowiednia, wygląd też ok. Chyba trzeba będzie przejechać się do salonu Hondy i dorwać coś na jazdę testową. Próbowałem cokolwiek znaleźć w internecie o awariach tych skrzyń ale nic nie znajduję. Albo skrzynie takie dobre albo mało popularne. Najbardziej się obawiam czy z biegiem kilometrów nie powstaną takie mankamenty jak coraz to powolniejsza zmiana biegów albo głośna praca skrzyni. A jeszcze mam pytanie użytkowe: w tej skrzyni nie występuje coś takiego jak zmiana po 2 biegi na raz? Czyli np. jest drugi bieg, dynamicznie się rozpędzam pod górny zakres obrotów, lekko odpuszczam manetkę a skrzynia przerzuci od razu z 2 na 4 zamiast z 2 na 3? Może głupie pytanie ale jeżdżę na co dzień autem ciężarowym i tam czasami skrzynia zautomatyzowana robi głupoty typu przerzucenie podczas przyspieszania pod obciążeniem z 6 na 9 bieg i nagle jest spadek obrotów, silnik robi "buu" i nie ma siły się wkręcić na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 12 Stycznia Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia Nie wiem czy bym chciał używać DCT w terenie Myślę albo nad jakąś używaną młodą NC750X albo z salonu, sprzęt tylko na drogę. Na papierze mi się podoba, moc dla mnie odpowiednia, wygląd też ok. Chyba trzeba będzie przejechać się do salonu Hondy i dorwać coś na jazdę testową. Próbowałem cokolwiek znaleźć w internecie o awariach tych skrzyń ale nic nie znajduję. Albo skrzynie takie dobre albo mało popularne. Najbardziej się obawiam czy z biegiem kilometrów nie powstaną takie mankamenty jak coraz to powolniejsza zmiana biegów albo głośna praca skrzyni. A jeszcze mam pytanie użytkowe: w tej skrzyni nie występuje coś takiego jak zmiana po 2 biegi na raz? Czyli np. jest drugi bieg, dynamicznie się rozpędzam pod górny zakres obrotów, lekko odpuszczam manetkę a skrzynia przerzuci od razu z 2 na 4 zamiast z 2 na 3? Może głupie pytanie ale jeżdżę na co dzień autem ciężarowym i tam czasami skrzynia zautomatyzowana robi głupoty typu przerzucenie podczas przyspieszania pod obciążeniem z 6 na 9 bieg i nagle jest spadek obrotów, silnik robi "buu" i nie ma siły się wkręcić na obroty. Nie zauważyłem, żeby zmieniała po dwa biegi. Zmienia po kolei. Natomiast to zablokowanie o którym pisałem powodowane jest albo zakleszczeniem dwóch biegów na raz albo brak możliwości wrzucenia luzu czy zmiany na inny. Pytałem w serwisie ale nie umieli mi tego jasno wytłumaczyć. Dzieje się to na szczęście po zatrzymaniu a nie w czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej JK Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 18 godzin temu, Qadrat napisał: (...)A jeszcze mam pytanie użytkowe: w tej skrzyni nie występuje coś takiego jak zmiana po 2 biegi na raz? Czyli np. jest drugi bieg, dynamicznie się rozpędzam pod górny zakres obrotów, lekko odpuszczam manetkę a skrzynia przerzuci od razu z 2 na 4 zamiast z 2 na 3?(...) Nie wiem, czy takie działanie jest możliwe przy dwusprzęgłowej skrzyni. Tam chyba jest tak, że jedno sprzęgło obsługuje odpina biegi parzyste, drugie - nieparzyste. Jeśli kręcisz na dwójce, sprzęgło parzystych jest przekazuje napęd. Odpięte są koła biegów nieparzystych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 13 Stycznia Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Jeździłem NC 750X z DCT w 2018 r. w ramach jazdy testowej. Całkiem sprawnie się porusza, zmienia biegi bez szarpnięć, po zakrętach dobrze się prowadzi. Pozycja kierownika jak dla mnie ok(1.92 m), ale nie wiem jak przy dłuższych trasach kanapa by się sprawdziła. Nie miałem okazji przetestować bagażnika w "baku" ani sprawdzić jak się tankuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piasek80 Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia A czy te skrzynie mają możliwość "zblokowania" biegu ręcznie np na pierwszym aby się na pełnej ... wyciągnąć z jakiego błocka np ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 14 Stycznia Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia Zblokowania to nie wiem ale można ZAblokować jak w każdym normalnym automacie. Czyli sterowanie ręczne bądź nożne, jeżeli jest dźwignia nożna. Wrzucasz określony bieg i na nim jedziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.