Skocz do zawartości

Początki na torze, jak zacząć


Kao
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tym roku postanowiłem pojedzić na torze, w tym celu kupiłem r6 z 99r już jako tako przygotowaną. Mam sliki, owiewki typowo torowe, amortyzator skrętu, stopki podniesione, klocki karbon.

Pytania techniczne, po co są zakładane ogranicznika skrętu? Nie ma wentylatora chłodnicy ( sprzedawca twierdziił że tak lepiej ) jak to z tymi slikami? jak rozpoznać zuzycie slika? jaka jest optymalna temp takiiej opony żeby już kleiła? W co trzeba się przygotować technicznie?

20230526_203800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogranicznik skrętu (nie jestem pewien) pewnie żeby podczas shimmy zmniejszyć zakres skrętu kierownicy. Wentylator chłodnicy - to tak jak sprzedawca mówił, ale trzeba jeździć z głową. Slicki mają takie dziurki, po ich głębokości widać zużycie, ale także przy nie odpowiednim ciśnieniu, zużytym amortyzatorze, późnym odkręcaniu gazu. Do slicka teoretycznie potrzebujesz kocy, albo 2-3 kółek na rozgrzanie. Temperatura to chyba około 80 stopni, ma parzyć.  W co się wyposażyć... W opony i pieniądze. 

Ja już wypadłem z obiegu, ale Croowab i filipr pewnie poprawią/pomogą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kasę się nie martwmy stać mnie 🙂 Nie będę pompował w to nie wiadomo ile kasy, kilka razy w roku taki tor tylko będę robił.

Przemek, dzięki za odp, co nieco już wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przemek96 napisał:

Na pewno jeżdżenie po torze da Ci o wiele więcej, niż jakakolwiek jazda po drogach.  

 

Nic bardziej mylnego !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tor, to nie ulica / droga.  Zgodze sie, ze na torze mozna sie podszkolic ale definitywnie nie jest to rozwiazanie non plus ultra.

Nauczyc sie jezdzic mozna w gorach. 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ks-rider napisał:

Tor, to nie ulica / droga.  Zgodze sie, ze na torze mozna sie podszkolic ale definitywnie nie jest to rozwiazanie non plus ultra.

Nauczyc sie jezdzic mozna w gorach. 

 

🙂

No to większość ludzi w Polsce nie ma szans.. bo góry tylko na południu.. a reszta płaska.. 😞 

Nauczyć się można wszędzie, ale najlepiej robić to w bezpiecznym miejscu a żadna droga publiczna nie będzie tak bezpieczna jak tor. Chyba że my w tej Polsce znowu guwno wiemy, bo w Niemcach to różne takie..... 

Ostrożnie z takimi absolutnymi stwierdzeniami... 

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo bezpieczna jazda po drodze a szybka po torze to dwie zupełnie inne sprawy. 

Slick jak już zrobi kilka cykli grzanie-studzenie to potrafi tracić właściwości. Stąd te wysypy używanych, nie zdartych opon. Ale o ile to realnie nas spowalnia to ciężko wyczuć, możliwe ze tylko prosi czują spadek osiągów, sam jestem tego ciekawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Izo ma rację, dlatego też od razu zakładane są koce po każdej sesji i oponki w nich siedzą.  Mi jeszcze mówili by przed założeniem koca zmieść miotełką piach przyklejony do slicka, ale nie wszyscy to robią. A i na Poznaniu jest słabe napięcie, dlatego też koce nie grzeją do wymaganych temperatur, dobrze jest mieć swój agregat. Choć to i tak wszystko w głowie siedzi, bo ja swój rekord na Poznaniu zrobiłem wyjeżdżając na oponach wyjętych z nie podłączonych koców... 

Aaa slicki nie mogą przebywać w ujemnych temperaturach, taka rada na zimę...

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie motocyklem jeżdżę od lat, miałem różne, i 600 i litry i turystyki i wynalazki typu buell, teraz na wycieczki jeżdżę hondą nc750 w autmacie 🙂, mieszkam we francji więc się wyjeżdziłem i górami i doliinami 🙂 Slik u mnie zimny nie doczeka bo mieszkam w upal, dziś zauważyłem że tylny slik jest założony odwrotnie, podesłałem foto dla sprzedawcy i mi mówił że slik nie ma kierunku, to prawda? strzałka kiierunkowa po coś jest.....

20230530_200653.jpg

Edytowane przez Kao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym Buell'em to mi zaimponowałeś, też mam 🙂  Co do slicka - tak, ludzie obracają go w odwrotnym kierunku, żeby dojeździć oponę do końca (np, gdy tor jest prawy i mamy zużyty bardziej prawy bok opony, a lewy w dobrym stanie, obracamy i dokańczamy drugi bok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a daj Ty spokój z tym buellem, kibel straszny, 4 razy do domu nie dojechałem a raz pchałem 3 km, po godzinnym bzykaniu pewnie bym się tak nie zmęczył jak po tej wycieczce, uważam co za najgorsze moto jakie kiedy kolwiek miałem i pomijam fakty pchania. Przebieg był znikomy a przygód.....

a czy na torach jest wymagane zapięcie kasku DD czy microlock też ok?

Edytowane przez Kao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...