JanuszK30 Opublikowano 16 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 niejednokrotnie zbyt nisko ustawione "wolne obroty" są przyczyną słabego ładowania... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acbr125 Opublikowano 22 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Mechanik wymienil regulator napiecia. Akumulator pokazuje na wylaczonym zaplonie 12,7-12,8. Po wlaczonym zaplonie - 12,2. W momencie uruchomienia silnika - 10,8, potem znow rosnie do 12,6-12,7 i tak trzyma. Przy dodawaniu gazu rosnie, ale nie przekracza 13,5. Mechanik twierdzi, ze to moze byc stojan, wymienialibyscie czy jezdzili tak? Przepraszam za nadgorliwosc, ale jako totalny zielony czlowiek w tym nie wiem czy ufac komus i znow wydac kilkaset zl na naprawe… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Najpierw zdiagnozować problem a potem usunąć. Taka jest kolejność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2023 Przede wszystkim jakiekolwiek pomiary robisz, musisz je robic przy zapalonych swiatlach, tak zeby aku byl obciazony. Wszystkie pomiary bez obciazenia nie sa nic warte bo pokazuja tylko napiecie powierzchniowe akumulatora. Nie wiem jaki jest wiek motocykla, ale na nizsze od mozliwego ladowania ma wplyw slaba jakosc polaczen w ukladzie ladowania, wiec to tez trzeba sprawdzac. Czyli jesli podajesz ze akumulator pokazuje 12.7V baz zapalonego silnika, to jest to wartosc z zapalonymi swiatlami, czy bez swiatel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acbr125 Opublikowano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Bez świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 23 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Cos padło, wg tego chaotycznego opisu... Teraz trzeba zdiagnozować co: albo regulator, albo alternator... alternator można w dość łatwy sposób zdiagnozować przy użyciu zdefektowanej żarówki reflektorowej H4, z np. uszkodzonym jednym żarem, cokolik od tego spalonego żarnika obcinamy, lub zaginamy by uniknąć pomyłek, i podłączamy pod wtyczkę ( odłączamy regulator), i sprawdzamy: odpalamy motocykl, na wolnych obrotach na każdej parze ma świecić bystro, a po dodaniu gazu żarówka powinna rozbłysnąć i się ostatecznie spalić ( dlatego ja zbieram takie uszkodzone z 1 żarnikiem), jak tak się dzieje, oznacza to, że alternator prawdopodobnie jest ok, aha dodatkowo, trzeba sprawdzić czy nie ma przebicia na masę, czyli miernik i sprawdzanie na oporność z wtyczki na masę, jak wszystko jest OK, czyli nie ma przebicia na masę a żarówka ostro rozbłyskuje ( aż do spalenia), altek prawdopodobnie jest ok, czyli winien jest prawdopodobnie regulator, najlepiej wymienić na typu mosfet ( drogi ale pewny)... jak mechanik tego nie ogarnie, zmień mechanika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acbr125 Opublikowano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 (edytowane) Regulator już wymienił, co napisałam wyżej, ale dziękuję za radę 🙂 oddam ponownej diagnozie wobec tego, a mój chaotyczny opis nie wynika z tego, że chce zrobić komuś na złość tylko nie znam się na tym.. chcialam zasięgnąć po prostu opinii zanim kolejny raz wydam kilkaset zł na coś, co nie działa, za wszystkie rady dziękuję Edytowane 23 Maja 2023 przez acbr125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Niektore rzeczy mozesz sprawdzic na wlasna reke jak napisal Jannikiel, tyle ze musisz wiedziec jak to zrobic prawidlowo. Ja zamiast zarowki uzywam po prostu taniego chinskiego miernika, ktory mozesz kupic za kilkanascie zl i ktory moze ci pokazac zarowno napiecie akumulatora, napiecie pradu ladowania jak i stan akumulatora ( przy pewnej wprawie ), chodzi tylko o to zeby robic pomiary przy wlaczonych swiatlach To ci oszczedzi wydawania kilkuset zl u mechanika. W przypadku klopotow z zapalaniem motocykla robie kilka pomiarow zeby zdiagnozowac gdzie jest problem: - pomiar napiecia aku na niepracujacym silniku z zapalonymi swiatlami, przy czym robie 2 pomiary jeden zaraz po zapleniu swiatel a drugi po kilku minutach dla sprawdzenia jak szybko akumulator sie rozladowuje, - pomiar napiecia aku na odpalonym silniku na wolnych i przy 3 tys obrotow ( powinin pokazac 14.5V , na wolnych okolo 13 - 13.5V ) - jesli napiecie jest za niskie zaczynam mierzyc obwody alternatora na wtyczce przy dzialajacym silniku, ale to zrobil twoj mechanik i podobno altek jest dobry. Pytanie jaki napiecia osiagal na poszczegolnych cewkach, bo powinien miec na wszystkich co najmniej 70V napiecia pradu zmiennego ( AC na mierniku ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acbr125 Opublikowano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2023 Okej, spróbuję pomierzyć jeszcze w taki sposób, dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.