Skocz do zawartości

Problem z rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

z góry przepraszam, ale jestem kompletnie zielona w temacie, a dopiero uczę się poznawać motocykle i jeżdżę cbr 125 jc34.

kilka dni temu, po zimie, wsadziliśmy akumulator do moto. Zapalił, pochodził i wszystko było w porządku (zimowany w zabudowanym zadaszeniu itd.). Wczoraj jechałam do pracy i również wszystko bez problemu (ok. 25km drogą szybkiego ruchu). Po 8h pracy motocykl nie odpalił. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, było zakrztuszenie a potem już żadnej reakcji, stopniowo przestały świecić światła, ogółem dead. 
 

kolega podłączył klemy i moto odpaliło na kopa, przy pierwszych dwóch minutach pracy spadały obroty, trzeba było go lekko gazować, aby nie zgasł dojechałam do domu, pracował na wolnych obrotach, nie gasł. Zgasiłam i spróbowałam ponownie odpalić. Odpalił bez problemu, po kilku godzinach ponownie go odpaliliśmy i również odpalił. 

Za tydzień mam mechanika, ale czy to objawa raczej dla alternatora czy akumulatora? Z góry dziękuję za pomoc.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

1) zmierz napięcie akumulatora bez włączonego zapłonu.

Jeśli będzie poniżej 12 V będziesz mieć problemy z uruchomieniem.

2) uruchom silnik (jeśli się da) i sprawdź napięcie na akumulatorze przy różnych poziomach obrotów.

Jeśli będzie w zakresie 13-14.5 V, akumulator do wymiany.

Jeśli napięcie się zmieniać znacznie bardziej lub będzie niższe niż 13 V sprawdź regulator napięcia oraz alternator.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak zrobię jutro i wrócę z odpowiedzią/pytaniem 🙂

Więc miał napięcie 12.07v wyłączony, po włączeniu spadło do 11,6, na obrotach chodził 12.3v przy 2k, 13.3 przy 3k obrotów. Teraz po ponownym wyłączeniu zapłonu pokazuje już 11v niecałe i kolejny raz nie chce odpalić.

Czy gaźniki mogą mieć coś z tym wspólnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, zbyt niejasno napisałaś.