ZerOwy Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Witam, od razu mówię, że nie wiem czy dobry dział wybrałem. Pisze ponieważ mam problem z Cagiva MiTo 125, brakuje ładowania. Po odpaleniu i zmierzeniu napięcia na akumulatorze przy dodaniu gazu prąd wzrasta do 13.5v bez obciążenia, po włączeniu świateł napięcie spada do 12.7v po dodawaniu gazu (większego wyniku nie udało mi się zarejestrować). Zmierzyłem napięcie z żółtych kabli wychodzących ze statora i przy 4/5 tys obrotów wynosi 35v. Regulator podmienialem na taki uniwersalny ale nie było żadnej poprawy. Gdzie szukać przyczyny ? Może jest ktoś w stanie podać jakie napięcia powinny występować na w pełni sprawny układzie ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Do pomiaru faz na żółtych kablach najlepiej wykorzystać 2 włoknową żarówke H4 z reflektora w którym 1 włókno jest przepalone ( ja takie uszkodzone niepotrzebne zbieram do takich własnie testów, cokolik uszkodzonego włókna zaginam, lub obcinam, by uniknąć pomyłki), teraz podłaczamy pod kabelki i na wolnych obrotach powinna bystro świecić, a po dodaniu gazu, od razu powinna się przepalić, poniewaz napięcie potrafi skoczyć do 70 V miernikiem tego się poprawnie nie zmierzy... Jak po dodaniu gazu żarówka sie przepali, to można przyjąć, że alterek jest OK, jeszcze dla pewności sprawdzam czy przebicia na masę nie ma...Potem, albo od tego może trzeba zacząć, porozpinać kostki, przeczyśćić i nasmarować smarem miedzianym do styków...i jeszcze raz pomierzyć, pod obciążeniem napięcie nie powinno przekraczać 13,8 -14,2 V...a jeśli jest równe lub mniejsze niż napięcie spoczynkowe akumulatora- to padł regulator napięcia ( zresztą można palcami sprawdzić działający, się nagrzewa, dlatego ma żeberka chłodzące zwane radiatorami) ...Powodzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Ja to mierze miernikiem napiecia nastawionym na napiecie zmienne czyli AC i z 3 fazowego altka powinno dawac od 70 do 90V zmiennego przy 3 tys obr. Tyle ze moze twoj altek byc jednofazowy i o miejszej wydajnosci i wowczas 35V zmiennego moze byc prawidlowa wielkoscia, jak np w moich starych anglikach. Czyli trzeba miec info ile zoltych kabli wychodzi z alternatora? A jak wyglada sprawa akumulatora, czy spada ponizej 12V po wlaczeniu swiatel przy niedzialajacym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZerOwy Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Wracam ponownie. Zrobiłem tak jak kolega wyżej pisał, żarówka po podłączeniu do alternatora na wolnych obrotach się świeciła bystro po dodaniu gazu spaliła się od razu. Podpiąłem drugi regulator napięcia nie zmieniło się nic. Po wyciągnięciu kabli od regulatora napięcia te co idą do akumulatora w celu jego ładowania pojawia się napięcie 15v ale po dotknięciu do akumulatora automatycznie napięcie spada do 11/12v i maksymalnie jak zauważyłem dojdzie do 12.6 przy włączonych światłach, a bez świateł do 13.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Kurczę nie ma serwisówki do niej, może tam coś jest opisane, bo pamiętam, że starsze motocykle po obciążeniu światłami, mocno spada napięcie np. Kawasaki KZ 1300, wczoraj kolega testował i jak jeździliśmy wolno prze szuterek, to wyłączał światła, bo przy zbyt małych obrotach nie miał ładowania... W każdym razie alternator raczej jest OK, teraz trzeba szukać problemu gdzie indziej, prawdopodobnie potrzebny będzie regulator lepszej jakości- te tanie sprzedawane na allegro nadają się jako obciążenie do plecaka- aftermarketowe Electrosport i Rick's są dużo lepsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Zajrzyj na tę stronę. Masz tam instrukcję jak sprawdzić układ ładowania w twoim motocyklu.http://cagivamitoevo125.blogspot.com/?m=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZerOwy Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2023 Dziękuję nazirro za podesłanie linku. Po sprawdzeniu tak jak podają na tej stronie wychodzi na to, że wszystko z układem jest okej. Dobrałem się do żarówki przedniej bo skoro problem był na zapalonych światłach mijania to pomyślałem że może tutaj byc problem. Okazało się że siedzi tam żarówka zwykła H1 55/60W ,a oryginalnie powinna siedzieć tam żarówka o mocy 35W bodajże H3. Kupię żarówkę jutro (o ile będzie taka dostępna) i sprawdzę pomiar raz jeszcze. Motorek kupiłem już z taką żarówka i zrobiłem nim może z 200km i pojawił się problem więc może tutaj tkwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2023 tam jest trójfazowy alternator czy jednofazowy i regulator zwarciowy ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.