Skocz do zawartości

harley roadking 2002 na wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem świeży

Niedawno kupiłem road kinga z2002 nawtrysku i nic o nim nie wiem. Miałem kiedyś Shovla 35 lat temu (pięknego) i jak idiota sprzedałem go. Nie mogę znależć żadnej książki serwisowej w języku polskim. Znalazłem jeden wlew oleju. Czy wspólny olej jest dla wszystkiego? Czyli dla silnika, skrzyni i dla sprzęgła, bo podobno sprzęgło jest "pół-mokre" nie wiem co to znaczy??? W "Shovlu" było suche.

Podobno są trzy spusty oleju. Wiem o motocyklach sporo ale Harley jest dla mnie czymś nowym. 

Pozdrawiam - Darek

 

IMG_20230302_120052_333.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książki serwisowej nie znajdziesz po polsku. Masz 3 oleje, 3 wlewy i 3 spusty oleju. Nie bardzo wiem gdzie są te wlewy w Touringach, ale jeden jest w deklu skrzyni biegów z prawej strony moto pomiędzy podestami kierowcy i pasażera (bliżej pasażera, taka śruba na imbus z bagnetem), w "sprzęgle" musisz odkręcić dekielek żeby wlać, a żeby wylać jest śruba w kapie (od dołu). Do silnika wlew jest chyba pod siedzeniem w tym plastiku, ale spust nie wiem gdzie jest... książka serwisowa lub Ktoś kto się zajmuje H-D... np Fis 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z przodu miski olejowej, drugi na wysokości skrzyni, ale bliżej prawego podciągu ramy a sprzęgła z lewej strony pod kapą, imbusy calowe... Najlepiej wrzucić na youtube i często pokazują...wlew do skrzyni jest chyba za wlewem oleju do silnika- na śrubę imbusową...Uwaga... nie polecam, jak ktoś tego nie robił, bo dokręcenie trzeba robić odpowiednimi momentami...

Nie to jednak w tym Harleyu jest najważniejsze, najważniejsza jest właściwa wymiana "placka z rozrządem" i samego rozrządu, w okolicach 50 tys km, czyli jakieś 30 tys mil, należy to zrobić k o n i e c z n i e  ... wykonać wziąć rachunek za to do okazania i sprzedać i kupić coś w H-D od 2014 roku, juz nieco poprawiony, chyba, że nie będzie się robić takich wielkich przebiegów...

To moja opinia...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daięki za pomoc! Trochę mnie przestraszyłeś tym rozrządem. Dlaczego "koniecznie"? W moim shovlu było natrzaskane 120 tys km. i chodził jak nowy, nic się nie działo. Ja natłukłem z 40tys. i dalej się nic nie działo. Wiem, że to inny rocznik ale wydaję mi się, że 2002r. powinien być lepszy od 1978. choć to nie do końca prawda.

Pozdrawiam - Darek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oniecznie, bo tak fabryka przewidziała, i tak mniej więcej wychodzi, slizgi nadmiernie sie wycierają ect...Posypanie się rozrządu, może skutkowac dalszymi awariami... no niestety, pierwszy Twin Cam ma choroby wieku dziecięcego ...a i jeszcze trzeba zwracać uwagę na łozyskowanie wałków rozrządu, no i na czop wału korbowego od strony rozrządu...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale akurat 2002 rok ma lepsze łożyskowanie wału niż późniejsze. Na moje w tym roczniku, sprawdzić napinacze rozrządu (oba!), jeśli są git to jeździć. Jeśli nie są git, to głębsza sprawa - sprawdzić bicie wału, wymienić napinacze, wyczyścić sitko pompy oleju itd. Czyli naprawa w tysiącach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, możliwe , ze mają mocniejsze, ale i tak ja przyjrzałbym się dokładniej czopowi wału...

Być może Shovel był już po poprawkach, ewentualnie może sposób jazdy, nie wiem, ja tylko dłubię w motocyklach, ale i tak wszystkich motocykli na świecie nie znam ( w sensie ich kondycji), właśnie mamy niezawodny japoński motocykl Vstrom 1000, odkleiły się magnesy i narobiły kaszany, a w zeszłym roku przerzucałem piec nieśmiertelnego zdawałoby się Bandita 1200 - nie opłacało się remontować- poszła góra silnika i przyłapało na panewkach+ rysy na cylindrach przebieg 43 tys km ( a może 243000 ? )...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć!

W moim kingu nic się nie dzieje. Zbiera się dobrze, powyżej 100tki trochę brakuje mu mocy, ale to tylko 67KM do 350kg wagi, ale moment OK. Słychać tak jak przez stopery do uszu jedynie zawory albo łańcuszki, ale to delikatnie i bardzo cicho. Żadnych niepokojących dźwięków. Dlatego nie wiem czy go rozbierać? Pali mało. Porządny rozrząd  kosztuje ponad 3000zł. W showlu wymieniałem jedynie sprzęgło i kit do kopniaka i dwa razy napęd, ale to była dziecinnie prosta czynność. Sprzęgło kupiłem nowe od WLK-i, jest identyczne. A rozrząd...łożyskowanie wału...to już dla mnie zadużo!!! Miałbym jeszcze pytanie...Jakich olejów używać? W moim silniku jest mineralny Motu 20W50, ale o pozostałych nic nie wiem.

Pozdrawiam - Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 3 oleje dedykowane do H-D, często na opakowaniach jest opisane V-Twin lub H-D,  olej silnikowy, transsmission-oil-do skrzyni biegów i olej do sprzęgła... No cóż ja z serwisem H-D nie dyskutuję , każą wymieniać rozrząd przy 50 tys km, to się wymienia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jannikiel napisał:

Przemek, możliwe , ze mają mocniejsze, ale i tak ja przyjrzałbym się dokładniej czopowi wału...

Być może Shovel był już po poprawkach, ewentualnie może sposób jazdy, nie wiem, ja tylko dłubię w motocyklach, ale i tak wszystkich motocykli na świecie nie znam ( w sensie ich kondycji), właśnie mamy niezawodny japoński motocykl Vstrom 1000, odkleiły się magnesy i narobiły kaszany, a w zeszłym roku przerzucałem piec nieśmiertelnego zdawałoby się Bandita 1200 - nie opłacało się remontować- poszła góra silnika i przyłapało na panewkach+ rysy na cylindrach przebieg 43 tys km ( a może 243000 ? )...

eeee?

shovel to piec z lat sześćdziesiątych więc jak miałby być po poprawkach w stosunku do twincama?

co to jest "placek z rozrządem"?

skąd teza o konieczności wymiany rozrządu przy tak niskim przebiegu?

u mnie na blacie jest ponad 40kmil i slizgi napinaczy są jeszcze najprawdopodobniej fabryczne

nie wiem skąd teza o "lepszości" twincama po 2014. wg obiegowych opinii roczniki 01/02 są najlepsze. od modeli rocznicowych na stulecie spieprzono łożyskowanie wału korbowego

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teza z tzw obiegowych opinii, nie z moich, ja tylko wymieniam zuzyte części na nowe...

Placek/płytę z rozrządem, się kupuje jako zestaw, lub jest tańszy sposób, ale nie każdy to poprawnie robi...

Ojej, Shovel po poprawkach, w stosunku do Shovela bez poprawek..., czy zawsze trzeba po kolei pisać a nie posługiwać się skrótami myślowymi..

Ja nie dorosłem do H-D, więc możecie mnie ignorować i moje wpisy i tak mamy na 2 lata roboty do przodu, to nikomu ślizgów nie będe wymieniać... Róbta to w serwisach...Oooo...Smacznego jajca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jannikiel napisał:

 

Ojej, Shovel po poprawkach, w stosunku do Shovela bez poprawek..., czy zawsze trzeba po kolei pisać a nie posługiwać się skrótami myślowymi..

 

no wybacz 😉 ja nie skumałem skoro wcześniej cały czas o twincamach 🙂

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat jest o kingu (a nie shovla [piękny motocykl] - jest wypadkowym tematem). Nie chcę informacji z netu, ale od jeźców harasów. Po to zadałem pytanie...jakie oleje? Gdzie spust a gdzie wlew. W serwisie wymienią mi olej na HD i zapłacę 3-razy a wiem, że można kupić oliwę o takich samych właściwościach poza serwisem i zalać.

Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam - darek

IMG_20220323_185426_545.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Mam teraz poważniejszy problem! Jestem w trakcie wymiany kierownicy na bardziej shovloską i nie chcąc dziurawić jej musiałem kable puścić na zewnątrz. Poucinałem je, oznaczyłem i podczas przeciągania przez pancerz oznaczenia się zdarły. Po prawej stronie ok. ale po lewej??? Mam 11 kabelków do podłączenia i jestem w czarnej dup.e...Mam trzy mierniki ale nie umiem się nimi posługiwać. Co trzeba robić aby za pomocą miernika połączyć prawidłowo kable? Czy można odpiąć akumulator i podpiąć prostownik? Wybaczcie może głupie pytania, ale uczę się hd od początku.

pozdrawiam - Darek

a ten z petem w gębie to ja i mój sovel "parę lat temu..." w drodze na zlot w Bieszczady

IMG_20220323_195218_383.thumb.jpg.2e202c9e3860db6cdecb36ee977976ad.jpg

Cześć!

Wiem, że marudzę, ale jestem bezradny! Znalazłem kabelek prądowy. Przy próbie podłączania do osprzętu kierownicy spaliłem 2 bezpieczniki - 15 i 20A. Czy osprzęt kierownicy (ta bulwa ze zmianą świateł, z kierunkiem, z sygnałem) zasila się jednym kablem prądowym czy kilkoma? Ciężko będzie, nie mam za bardzo pomysłu na podłączenie tego...

Pozdrawiam - Darek

Edytowane przez honda1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...