Skocz do zawartości

Jaki 4t wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przesiadam się z Yamahy XT600 szosowego na jakieś enduro w 4t [250 lub 450 bez roznicy] szukam jakiegos egzemplarza do 12k i w rocznikach 2008-2014 bo nawet w tych rocznikach idzie dostać za tą cenę jakiś porządny motocykl. Pytanie który jest bardziej godny uwagi ? Crf, yzf, rmz czy kxf. Sxf odrzucam z góry bo mam zraze do ktm. Głównie mi chodzi o jak najmniejszą awaryjność, wiadomo każda marka może mieć jakieś słabe punkty, skrzynie, zawieszenie, zawory itp. Dlatego szukam pomocy tutaj na który się zdecydować. Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zawody nie, mieszkam na wsi gdzie z polnej drogi wyjeżdża się na polną, same żwirownie i własne lasy z polami czy łąkami więc jeździć jest gdzie dlatego na homologacje nie patrze nawet. Miałem prawie 180kg yamahe,  a to trochę za dużo żeby pojeździć na żwirowni czy nawet po jakiejś polnej drodze czasami, stąd chciałem coś dużo lżejszego i wybory są takie jak wyżej napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRF 250L w tym budżecie jedynie.

Jeśli homologacja nie stanowi to lekko przekraczając założenia, kupisz nowe Kayo T4 albo Xmotosa 300.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach czynności serwisowych wymienia si np. tlok, czy to takie dziwne... przecież to hard enduro, a nie enduro uzytkowe...

A mam pytanie, czy Kolega jest przygotowany na np. wymianę tytanowych zaworów w Yamasze? 1 zawór ze sprężyną chyba 500 lub 550 zł, bo nie wiem jakie teraz ceny... i x 5 zaworow... Mam brata ma Yamahę WP 250 F to co nieco wiem, i tak przeszedl na stalowe zawory i stalowe sprężyny...ale koszt remontu wyszedł chyba 8000 zlotych...

Za ten motocykl ( zarejestrowany), gdyby chciał odzyskac kasę, musiałby wziąć 25000 zlotych...

Wymiana zębatki 3 biegu, wadliwie wykonanej przez Yamachę ( częsty przypadek), to rozbiórka i składanie silnika - cena min. 2500-3500 zł, Hondy problem z Unicamem, Suzuki RMZ i KLX,  problemy  wycieraniem się gniazd łozyskowania wałkow rozrządu...

Honda CRF co 10 mth wymiana oleju, i luzy zaworowe, trzeba ustawiać bardzo dokładnie, i ząbek i motocykl nie odpali...

To tak w skrócie... Przekonałem do hard enduro... to KTM z jego uszczelniaczami pompa cieczy/olej na walku rozrządu + problemy z iskrą jak odlutuje się kabelek przy magnecie to dosłownie pikuś..

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że tak pisząc o wyżej wymienionych motocyklach nie spotka mnie to w wr250 czy drz400 ? 🙂 Tak jak pisałem, liczę się z tym że kupując motocykl z tego roku po zakupie motor musi iść na przegląd i liczę się z kosztami.

Edytowane przez KtosNaPewno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, KtosNaPewno napisał:

Rozumiem że tak pisząc o wyżej wymienionych motocyklach nie spotka mnie to w wr250 czy drz400 ? 🙂 

Spotkać może w każdym z motocykli wymienionych w tym temacie. Tylko są takie, w których serwis według sztuki kosztuje dużo więcej niż w innych modelach (patrz: WR na tytanach). Dwa lata temu pogoniłem za 12 500 zł EXC 450 RFS, gotowy do jazdy bez wkładu na start, teraz za tyle to nie ma co szukać. Chyba już lepiej kupić coś uczciwie opisanego do remontu i dać z 8000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh. czy każdemu trzeba pisac jak kawa na ławie....

WR 250 R to nie to samo co WR 250 F

DRZ 400 S to nie to samo co RMZ 450/KFX 450

WR 250 R- moc ok 30 KM ma 4 zawory na cylinder, model na wtrysku, mało pali i łatwiejszy w serwisowaniu i w ogóle przyjazny dla użytkownika a w dobrych rękach może wiele

WR 250 F- hard enduro moc między 43-50 KM- sprzęt typowo zawodniczy, to w zasadzie nieco zdławiona Yamaha YZF 250 typowy cross, liczony w godzinach, bez gwarancji, na zawodach w Giżycku, na własne oczy widziałem nówkę z wybuchającym silnikiem, ta wersja WR 250 F- np. w USA nie ma gwarancji!!!!

DRZ 400S- 43 KM, sprzęt chyba najciekawszy,waga z paliwem ok.143 kg, przyjazny dla użytkowania duże przebiegi serwisowe- koleżka ma ponad 100 tys km nakulane, już czuć , że brał olej - ma przygotowany wsio do wymiany- koszt- bo gładź dobra- 450 złotych

RMZ /KXF - typowe maxymalnie wyżyłowane motocykle - przebieg zależny od szczęścia...

CRF 250/450 - nawet wersje zdławione mają ścisłe wymagania serwisowe...

Z Hondy fajne są stare XR 650 L, a jeszcze lepiej XR 650 R, ale ich nie ma...

Od siebie dodam, sam jeżdżę dużo w terenie- motocykla bez dokumentów- nie zarejestrowanego, nie chcę nawet jak ktoś by mi dopłacał- a trzeba pamiętać, że jeżdżę od 1978 roku , nigdy nie miałem przerwy - i różne rzeczy moje gały widziały, łącznie z gościem zawieszonym między drzewami + prokurator i milicja + lokalna firma pogrzebowa i problemy dla rodziny potem, nawet mi sie nie chce pisać jakie...

Jeżdżę w terenie motocyklami o mocy

12 KM

53 KM

62 KM

Czas przejazdu terenową trasą z Jedwabnego do Łachy za Kolnem- ok. 65 km w 1 stronę

12 KM- 50 min

53KM - 45 min

62 KM - 55 min

 Może trochę to rozjaśni w głowie... dodam, że Suzuki DR 125 - ten 12 KM, najgorzej się "napędza", ale ma tą zaletę, że rzadko się nim hamuje...    😉

Aha, jeszcze mogę polecić z użytkowanych przeze mnie

Kawasaki KLX 250 S- najlepiej na wtrysku- 25 KM

Suzuki DR 350 S - z rozrusznikiem- nie na kopkę ( kopka ma tendencję do odbicia i pęka wtedy blok- 3 sztuki osobiście mi znane) - taki miałem - nawet nim zrobiłem front flipa w lesie w Czerwonym Borze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...