Skocz do zawartości

junak 125 racer - falujące obroty


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hejcia

mam problem, że jak jadę swoim moto na pierwszym biegu bez dodawania gazu, np. na osiedlowej uliczce to wtedy obroty mi się bardzo zmieniają i jest efekt "szarpania", bo jak są większe to przyspieszam a jak są mniejsze to zwalniam. Czy da się coś zrobić, żeby nie falowały? Albo jak już falują to żeby nie miało to przełożenia na zmiany prędkości jazdy? Bo same zmiany obrotów by mi nie przeszkadzały, jakby nie szarpało.

Pozdrawiam serdecznie

Sylwia

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewna że to od silnika?
Może łańcuch luźny? Ew nierówno wciągnięty.
Może wolne obroty masz za niskie? Spróbuj trochę podnieść wolne obroty.

Z drugiej strony to czy 125 singiel to nie za mały silnik żeby bez gazu jechał z kierowcą?



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2022 o 22:28, _Jerry_ napisał:

A jesteś pewna że to od silnika?

Jestem pewna, bo to silnik nierówno pracuje.

W dniu 17.12.2022 o 22:28, _Jerry_ napisał:

Może łańcuch luźny? Ew nierówno wciągnięty.

Nie zwisa, więc jest chyba dobrze.

W dniu 17.12.2022 o 22:28, _Jerry_ napisał:

Może wolne obroty masz za niskie? Spróbuj trochę podnieść wolne obroty.

W sensie, że manetką?

W dniu 17.12.2022 o 22:28, _Jerry_ napisał:

Z drugiej strony to czy 125 singiel to nie za mały silnik żeby bez gazu jechał z kierowcą?

Jestem ogólnie lekka, więc daje radę.

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie na jakim poziomie Twoje moto ma wolne obroty. Sprawdź w serwisowce i porównaj z tym co masz u siebie. Pewnie gdzieś jest śruba do regulacji obrotów.
Co do łańcucha to też w serwisowce sprawdź jaki ma mieć luz. Sprawdź w kilku miejscach (obracając kolem) czy mieści się w zakresie z serwisówki.

A to nagle Ci się tak zrobiło? Mogłaś normalnie bez gazu jeździć i pewnego dnia już nie chciał jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, _Jerry_ napisał:

Mogłaś normalnie bez gazu jeździć i pewnego dnia już nie chciał jechać?

Przecież to nie w tym problem. Ja mogę jeździć bez gazu tylko bardzo mi obroty skaczą. Kiedyś też skakały, ale mniej, więc tak nie szarpało.

Wydaje mi się też, że mocniej szarpie jak np. włączę kierunkowskazy. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale po prostu zauważyłam, że wtedy bardziej skaczą.

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunki to jakieś dodatkowe obciążenie silnika. Sprawdź ładowanie. I napięcie na aku przed zapłonem, po zapłonie i na światłach jeszcze przed odpaleniem.

A jak silnik na jałowych, chodzi równo?
Masz tam obrotomierz? Jak tak to jakie wolne obroty masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik po rozgrzaniu sie chodzi na wolnych nierowno to raczej odwiedz serwis. To moze byc zla regulacja gaznika, z ktora chyba nie dasz sobie rady, ale rowniez jakis problem z ukladem walka wyrownowazajacego silnik czy jakies klopoty elektryczne. Z ktorego roku jest ten motocykl? Czy mial robiony jakikolwiek serwis po zakupie przez ciebie poza np wymiana oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adam M. napisał:

To moze byc zla regulacja gaznika

Gaźnika????? Mam wtrysk elektryczny.

9 godzin temu, Adam M. napisał:

Czy mial robiony jakikolwiek serwis po zakupie przez ciebie poza np wymiana oleju?

Wymieniałam tarcze hamulcowe. Chłopak zanim zerwaliśmy mówił, że być może tarcza jest krzywa i dlatego cyklicznie mnie przyhamowuje, bo ociera o okładziny hamulca.

9 godzin temu, Adam M. napisał:

jakis problem z ukladem walka wyrownowazajacego silnik

Nie zmieniałam wałku, jest oryginalny, więc to nie tu leży problem.

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to wygląda na zmianę obrotów w takt pracy sondy lambda, na przemian bogato i ubogo. Najprościej byłoby rozpiąć wtyczkę sondy lambda i sprawdzić zachowanie silnika. Prawdopodobnie spowoduje to zapalenie się kontrolki błędu, ale też wzbogacenie mieszanki i ustanie problemu. Oczywiście nie jest to rozwiązanie na stałe, ponieważ silnik będzie zalewany paliwem i spalanie wzrośnie, ale pozwoli zawęzić obszar poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, trampolajna said:

Gaźnika????? Mam wtrysk elektryczny.

Nie zmieniałam wałku, jest oryginalny, więc to nie tu leży problem.

Masz wtrysk, to trzeba o tym napisac, nie mam szklanej kuli zeby znac wszystkie zmiany co kilka lat zachodzace we wszystkich nowych motocyklach na rynku. Zerknalem na motocykl na youtube, stwierdzilem ze to ten sam silnik co Junak 123 i tyle.

Jesli to wtrysk to ktorys z czujnikow szwankuje, albo jego podlaczenie, zupelnie mozliwe ze sonda lambda jak Stefan napisal. Czy to nowy motocykl krory jest jeszcze na gwarancji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam M. napisał:

Czy to nowy motocykl krory jest jeszcze na gwarancji?

Tak, jest jeszcze na gwarancji, ale właśnie boję się dać go do naprawy, bo trochę przy nim dłubałam i boję się, że jak to zobaczą to unieważnią gwarancję.

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Adam M. napisał:

Co dokladnie robilas / zrobilas?

W warsztacie wymieniłam zębatkę, bo czytałam na necie, że dzięki temu będzie żwawiej przyśpieszał spod świateł.

No i zmieniłam tę tarczę hamulcową. Chłopak zrobił mi też podgrzewane manetki i w sumie tyle.

Zawsze jest trochę prawdy w każdym "żartowałem", trochę wiedzy w każdym "nie wiem", trochę emocji w każdym "nie obchodzi mnie to" i trochę bólu w każdym "u mnie wszystko w porządku". source: temysli.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 125cc sie nie uwlecze na jedynce bez gazu, trzeba troszkę nadłożyć, a mam 2 cylindry i sam jestem lekki. Myślę ze to może być przyczyną, a szarpie bo pewnie komputer walczy żeby silnika nie zadusiło poniżej jałowych, i odpuszcza jak uda mu się je osiągnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...