Skocz do zawartości

Gsx600f regulacja zaworów


Goli30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Pewnie ten temat już był tu poruszany ale nie mogę go namierzyć. Chodzi o olej jaki stosujecie u siebie, bo mam wlany motul 5100 4T ale nie jestem do końca z niego zadowolony. Chętnie poczytał bym wasze opinie na ten temat, wspomoże ktoś linkiem do tematu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu wymiany, na zimnym, po wrzuceniu biegu jest meega szarpnięcie, czasem aż silnik zgaśnie. Na poprzednim oleju tego nie było. Wnioskuję ze był inny bo ten stary, przepracowany olej był jaśniejszy niż nowy motul. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starym Suzuki tez mialem podobne szarpniecie na zupelnie innym oleju, mianowicie Mobil 1 SAE15W50, wynikajace z duzej lepkosci tego oleju w niskiej temperaturze ( czyli ponizej 100C ) :). Czy to GSR to silnik chlodzony plynem? Jakie masz oznaczenie lepkosci tego oleju Motul 4100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety to wlasciwy olej do tego motocykla i ciezko znalezc cos z nizsza lepkoscia przy niskiej temperaturze ( 10W )wyglada na to ze sprzeglo ma problem z rozklejeniem sie . Dawniej pomagal w tym kopniak, teraz mozesz wrzucic dwojke, wcisnac sprzeglo i bujac motocyklem w przod i w tyl dla rozklejenia sprzegla a dopiero potem odpalac. Mozesz rownie sprawdzic  regulacje linki sprzegla przy silniku czy jest wlasciwie ustawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie po pierwsze motul 5100 jest oleje mineralnym, baza olejowa  jest w 100% mienralna wynika to z kart podatkowych które składają producenci oleju w celu odprowadzenia podatku, na stronie motula po otwarciu karty technicznie jest taka informacja wymieniona, w polsce niestety nie ma jasno okreslonego prawa co jest oleje mineralnym a co pół syntetycznym czy syntetycznym, oleje po milutihydro-crakingu w polsce oznaczane są najczesciej jako półsyntetyczne (np motul) lub olej castrol który potrafi na opakowaniu nazwać olejem syntetyczny olej mineralny.

Ja od jakiegoś czasu polecam każdem olej motula 7100 5w40 dla normalnej eksploatacji lub 10w50 dla nieco bardziej wyczynowej chyba że producent mówi inaczej.
Ogólnie im wyższa druga wartość tym lepiej dla silnika i jega bezpieczeństwa, przy oleju 10w50 w stosunko do 10w40 moc silnika może się różnić nawet o 5%.
Napisałem to mocno ogólnie więc proszę nie łapać mnie za każde słówko, chciałem być zrozumiany przez możliwe szerokie grono, jeśli popełniłem znaczącą gafę proszę o poprawę.
Przy sklejaniu sprzegła warto zalać 5 zamiast 10, warto też sprawdzić czy sprzęgło jest poprawnie złożone jeśli motocykl ma już 15 czy 20 lat i istnieje szansa że ktoś się do niego dobierał w przeszłości.

Pozdrawiam
Ciepło 
MotoBonus

www.BonusRent.pl

www.MotoBonus.eu

www.BonusBus.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę wiosną kombinował z olejem,według twoich rad, co do grzebania to nikt jeszcze niczego u mnie nie rozkręcał, nawet na śrubach od pokrywy zaworów nie ma śladu ze ktoś tam był. Z resztą, jak pisałem, na starym oleju (cokolwiek tam było) problem nie występował 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...