Skocz do zawartości

Łańcuch napędowy wydaje dźwięk, czy to nirmalne?


Zator
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Kupilem w piatek motocykl (Suzuki sv650 z 2008r) i dziś postanowiłem naciągnąć i nasmarować łańcuch. Niby wszystko pieknie, dopóki nie dałem się przejechać koledze. I tak słyszę jak by mój łańcuch wydawał dźwięk zbliżony do tego jaki wydaje łańcuch rowerowy kiedy jedziemy do przodu a pedałami krecimy do tylu. Dźwięk jest na tyle głośny, że jeżeli jest się po stronie łańcucha to słychać go nawet z około 30m. Za to na tyle cichy że siedząc na motocyklu się tego nie słyszy. Czy jest to normalne? 

Nie mam niestety z kim się skonsultować bo kolega początkujący jeszcze bardziej niż ja 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli umyłeś łańcuch to nawet po nasmarowaniu przez kilka kilometrów będzie słychać szeleszczenie dopóki siła odśrodkowa nie wyrzuci resztek syfu zakleszczonego gdzieś w ogniwach i oringach. Nie wyczyścisz go idealnie. Byli tacy co gotowali łańcuch w smarze grafitowym ale to chyba przeszłość.

2. Zużyty łańcuch może stukać przy pchaniu motocykla, może być nierówno wyciągnięty tak że nie da się ustawić naciągu. Może gubić już oringi.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2022 o 20:33, Zator napisał:

i dziś postanowiłem naciągnąć i nasmarować łańcuch. 

 

 

A ustawiłeś tylne koło tak aby zębatki były w jednej płaszczyźnie? Tylne koło nie jest na regulacji przekoszone w którąś stronę? Krzywo idący po zębatkach łańcuch wydaje właśnie "cykający" dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś byłem na gadce u mojego mechanika i podjechał jakiś gościu enduro.Panie skrzynia albo coś.Motor ciężko idzie, hałasuje nie wiem co się dzieje, zostawię go do naprawy.Oglądamy motocykl, a tam łańcuch spadł i zamiast na zębatce to z boku.I tak magik przyjechał parę km do warsztatu, a ciekawe ile jeszcze przedtem jeździł.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W sprawie łańcucha: byłem u mechanika krótko po założeniu tematu, tak "na wszelki wypadek". Mechanik stwierdził, że łańcuch jest znacznie za mocno napiety, i przestawił z powrotem na tak jak było przed moim grzebaniem 😉

Dźwięk stał się o wiele cichszy. 

Morał z tego taki, że niezależnie jak się nie starać i trzymać instrukcji, to i tak nic nie zastąpi doświadczenia. 

Z drugiej strony ciekawi mnie gdzie zrobiłem błąd mierząc luz na łańcuchu. Czy podczas pomiaru luzu tylko wychylacie łańcuch w górę i w dół, czy dociskacie go do oporu do dołu i do góry? A może te 20mm ugięcia z instrukcji ma być przy obciążonym motocyklu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 20mm tak zwane FreePlay ma luźno latać łańcuch na dole na samym środku między zębatkami.

Czasami jak już jest łańcuch nierówno wyciągnięty to ten luz będzie się zmieniał dlatego musisz sprawdzić w kilku miejscach obracając koło.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.04.2022 o 07:56, Zator napisał:

 

Morał z tego taki, że niezależnie jak się nie starać i trzymać instrukcji, to i tak nic nie zastąpi doświadczenia. 

 A może te 20mm ugięcia z instrukcji ma być przy obciążonym motocyklu? 

To właśnie powinno być opisane w  instrukcji. Tylko w motocyklach w których oś zębatki pokrywa się z osią wahacza jest to nieistotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...