Idaho Opublikowano 10 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2004 Niewiem czy wiecie Panowie, ale niedogrzanie silnika także nie jest dla niego zbyt zdrowe. Gdy silnik jest niedogrzany,to na gładzi culindra w trakcie pracy wytrąca się rosa (zastanawialiście się dlaczego w chłodne i wilgotne dni podczas nagrzewania silnika leci para ztłumika, to właśnie to), miesza się z siarką i powstaje kwas... bardzo niemiły dla silniczka. Ponadto elementy takie jak tłoki, pierścienie nie osiągają właściwej temp pracy. Silnik niedogrzany zużywa więcej paliwa i oleju. Nie ma z tym problemu w silnikach chłodzonych cieczą( zakłądam, że wszystkie mają termostaty), natomiast dla silnika chłodzonego powietrzno-olejowo natura nie jest taka łaskawa. Silnik najlepiej pracuje w zakresie temp 80-90C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solo Opublikowano 10 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2004 Ale w jawie raczej ciezko o niedogrzanie silnika natomiast o przegzanie latwo :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 10 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2004 . Gdy silnik jest niedogrzany,to na gładzi culindra w trakcie pracy wytrąca się rosa (zastanawialiście się dlaczego w chłodne i wilgotne dni podczas nagrzewania silnika leci para ztłumika, to właśnie to), miesza się z siarką i powstaje kwas... bardzo niemiły dla silniczka ... moje zdanei jest takie że para wodna zawsze jest w silniku bo to naturalny produkt reakcji spalania mieszanki paliwowo powietrznej. A to że w chłodne dni widać jak leci z tłumika... to pewnei dlatego że szybciej kondensuje. z koleji wyższe zużycie paliwa tłumaczył bym niższą temperaturą mieszanki jaka dostaje się do cylindrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaaro Opublikowano 11 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2004 Prawie codziennie do pracy jeżdżę motorkiem. Na ogól wciągam tylko kurtkę jednak dzisiaj rano było tylko 7 stopni celsjusza, więc wskoczyłem w pełen kombinezon i było ok. Tylko kominiarę muszę se sprawić, bo w szyję i brodę zimno. Ogolnie to silnik bardzo lubi zimne powietrze tylko musi się rozgrzać. Ja swojemu daję jakieś 3 minuty zanim odjeżdżam spod garażu, no i pierwsze kilometry pokonuję spokojnie, aż się rozgrzeje. ja smigalem b12 w temperaturze -17st :mrgreen: :D moto sie zachowywalo jakby mialo 20% wiecej mocy ...i nie ma w tym nic dziwnego (looknijcie se na link poniżej i poczytajcie o wpływie temp. na moc-patrz. tabela w artkule) dlatego lubię jeździć w zimne dni :-) http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=cham...dę%20Ci%20powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 11 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2004 Bardzo fajna strona!!!Jeśli chodzi o moc silnika.Wynika to z objętości powietrza, które rozszerza się pod wpływem temeratury i cząsteczek tlenu jest w nim mniej( w takiej samej objetości), w związku z czym inny skłąd mieszanki paliwowo powietrznej. Nie bez powodu przecież w motocyklach sportowych wprowadzono kanały dolotow powietrza z przodyu motocykla, niedość że zwiększa to ciśnienie powietrza przy dużych prędkościach, to jeszcze zapewnia zasysanie powietrza nienagrzanego od silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 11 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2004 Silnik niedogrzany zużywa więcej paliwa i oleju. .mi wychodzilo srednio 20% wiecej paliwa czyli srednio od 12 do 14 :? Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 12 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2004 Bardzo fajna strona!!!Jeśli chodzi o moc silnika.Wynika to z objętości powietrza, które rozszerza się pod wpływem temeratury i cząsteczek tlenu jest w nim mniej( w takiej samej objetości), w związku z czym inny skłąd mieszanki paliwowo powietrznej. Nie bez powodu przecież w motocyklach sportowych wprowadzono kanały dolotow powietrza z przodyu motocykla, niedość że zwiększa to ciśnienie powietrza przy dużych prędkościach, to jeszcze zapewnia zasysanie powietrza nienagrzanego od silnika.no i po to wlasnie wymyslili intercooler :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 13 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2004 Mi sie zdarzalo jezdzic skuterem nawet po sniegu. To jest dopiero frajda, szczegolnie jak sie ma nie za mocnego sprzeta. Wreszcie mozna odczuc nadmiar mocy. Mi najbardziej zawsze marzna rece, ale moze dlatego, ze rekawiczki mam niezbyt zimowe. Chyba pomysle o podgrzewaniu raczek. W zasadzie zimne powietrze dziala prawie tak jak instalacja podtlenku azotu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 W zasadzie zimne powietrze dziala prawie tak jak instalacja podtlenku azotu:) Dobre, teraz zamiast NOS'a będą tunerzy wstawiać agregaty chłodnicze w kolektory ssące :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SajGoN Opublikowano 14 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2004 Ja mam dobry sposób na zimne dni,spodnie jeansowe na nie spodnie moto tekstylne z podpinka.Spodnie jeansowe wkladam w buty a spodnie moto na buty.Bluza pod kurtke tekstylna wystarcza mi,pod szyję kołnież POLO. Dłonie to mi marzna,wiec lbo kupie jakies dobre rękawice zimowe albo założe narciarskie. GORĄCE pozdrowienia dla wszystkich którzy przedłużają sezon w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.