Skocz do zawartości

Romet zxt 125 nie odpala!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam przychodzę tu z taką sprawą ponieważ chciałem sobie dzisiaj pojeździć poszedłem do garażu odpalić motor wyprowadziłem go odpaliłem na ssaniu miał problem ale odpalił pochodził 15sekund na ssaniu chciałem wyłączyć ssanie to zgasł później już w ogóle nie odpalał wyczyściłem świece sprawdziłem iskrę i iskra jest mogę go kręcić rozrusznikiem do usranej śmierci to samo pchałem go z 2 nie odpalał z 3 też nie odpalał ani na ssaniu ani bez ssania dodatkowo motor przy odpalaniu strzelał ogniem teraz już nie strzela paliwo sprawdzałem to też jest powie mi ktoś przyczynę tego czemu motocykl nie odpala? I czy możliwe jest to że motocykl nie odpala przez nie ustawione zawory z góry dziękuję za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAjpierw zmień świecę na nową, to, ze iskra jest kiedy na nią patrzysz nie świadczy o jej sprawności bo pod kompresja może już jej nie być.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kierowca_bombowca napisał:

Właśnie w tym problem też że jak kopie to mogę sobie siedzieć i kopać nie mówię bo lekko nie jest go kopać ale jest lżej niż było zawsze 

Że co?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czyściłeś świece to znaczy że pewnie była zalana albo czarna, czy po ponownych próbach odpalenia świeca jest mokra czy sucha? Czy sprawdziłeś filtr powietrza? Kolejnym krokiem powinien być pomiar ciśnienia sprężania, a następnie regulacja zaworów. I ponowna kontrola ciśnienia sprężania. Jeśli świeca jest sucha to można próbować odpalić na Plaka do kokpitu. Jeśli to pomoże to sprawdzić czy jest paliwo w zbiorniku, następnie kranik i gaźnik. Z tym brakiem paliwa to poważnie piszę, bo z doświadczenia warsztatowego mogę powiedzieć że brak paliwa jest odpowiedzialny za znaczną część usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli świeca do wymiany, sprawdzenie poziomu paliwa i ustawienia iglicy i regulacja zaworów. Jak wszystkie te czynności zostaną wykonane poprawnie to będzie działać.

Motocykl nie odpala bo ma uszkodzoną świecę, ale to jest skutek innych usterek i zaniedbań, więc wymiana samej świecy da krótkotrwały efekt.

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem dzięki za porady jutro zrobię to co napisałeś i podzielę się tym czy działało czy  nie siema 

Mam ogólnie jeszcze pytanie czy jakbym do silnika o pojemności 125cm3 włożył cylinder tłok i głowice  od 175 to działałoby to? Bo planuje zmianę ale nie jestem pewien czy by to działało prosiłbym o szybką odpowiedź. 

Edytowane przez Kierowca_bombowca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Mam podobny problem, motorek to Romet 125 . Jakiś miesiąc temu jeszcze było z nim Ok palił na tyknięcie a wczoraj ja do odpalenia a tu lipa, za pierona nie zapali. Jest iskra jest paliwo a zamiast palić tylko zalewa świecę. Nie pomogło czyszczenie ani próba na tak zwany. Pych. Za tydzień miałem jechać na ustawienie zaworów. Jak wykręciłem świecę to była zdeko czarnawa. Dzisiaj jeszcze sprawdzę na nowej świecy i mam nadzieję że odpali bo jeśli nie to lipa po całości. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czułe jest na ustawienie zaworów, ale podejrzewam że czyszczenie gaźnika potrzebne... nie przedmuchanie, tylko czyszczenie profi...

Proszę jeszcze sprawdzic jak wygląda filtr powietrza i czy bez filtra lepiej pali, jak tak masz odpowiedź....tam wkład jest wymienny, jeśli z gąbki, należy ją umyć w cieplej wodzie z detergentem i wysuszyć w blaszaku postawionym na słoncu lub podobnych warunkach po wysuszeniu nasączyć olejem do gąbkowych filtrów powietrza- jesli nie ma w poblizu do motocykla to są takowe w sklepach ogrodniczych do nasączania filtrów gąbkowych pił spalinowych  kosiarek...  ale to chyba gaźnik...czyszczenie może i jest łatwe, ale dysza wolnych obrotów jest naprawde malutka, i do wyczyszczenia potrzebny bardzo cienki drucik 0,3- 0, 5 mm

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...