Skocz do zawartości

Na jakich prędkościach zmienia się biegi


Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, _Monter_ napisał:

Zgubiłeś wątek. 
Pytanie było przy jakich prędkościach zmieniać biegi a nie ile piec wytrzyma.
Za Chiny ludowe nie napiszesz "przepraszam, faktycznie moja rada była okrojona" tylko będziesz teraz dobudowywał kolejne swoje racje.
Notabene nie wierzę, że cały czas ciśniesz motocyklem między maks momentem a maks mocą...po prostu nie wierzę.
 

Nie zgubiłem tylko ktoś pisał o bezpieczeństwie silnika więc się odniosłem.

Monter słowo klucz to obciążenie silnika. Powiedz mi komu potrzebna informacja kiedy ma zmienić bieg na wyższy jak się turla z przepustnicą otwartą w 20%? To nie ma znaczenia czy zrobi to przy 3000 czy 4000 obr. bo i tak ledwo co sie napędza. Natomiast istotą problemu jest kiedy zmieniać bieg na wyższy jak mamy efektywnie przyspieszyć do tych 150 km/h. I ja o takim przypadku mówię. A Wy się mnie czepiliście bo w mieście się turla przy 3000 tyś. 

 

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tommo napisał:

Nie zgubiłem tylko ktoś pisał o bezpieczeństwie silnika więc się odniosłem.

Monter słowo klucz to obciążenie silnika. Powiedz mi komu potrzebna informacja kiedy ma zmienić bieg na wyższy jak się turla z przepustnicą otwartą w 20%? To nie ma znaczenia czy zrobi to przy 3000 czy 4000 obr. bo i tak ledwo co sie napędza. Natomiast istotą problemu jest kiedy zmieniać bieg na wyższy jak mamy efektywnie przyspieszyć do tych 150 km/h. I ja o takim przypadku mówię. A Wy się mnie czepiliście bo w mieście się turla przy 3000 tyś. 

 

Jak wspomniałem...cały Ty. Nikt nie pytał o to do czego się odniosłeś w tym temacie. P{rzypomnę, że mi nic nie musisz tłumaczyć.
A nie doczytałem...to cały czas jeździsz miedzy maks momentem i maks mocą czy nie?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, ks-rider napisał:

 

Podsumowywujac, przy XT 3000 - do 3500 na pierwszych biegach bedzie OK.

 

 🙂

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
LIVE
 
An error occurred. Please try again later
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tap to unmute
Learn more
 
 
Advertisement
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

To może Ty wytłumaczysz bo reszta nie umie dlaczego NIE MOŻE wykorzystać pełnej mocy silnika przy przyspieszaniu?

Kolejny co nie umie zmieniac biegów w Yamaszce

Yamaha XT 600 acceleration - YouTube

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tommo napisał:

To może Ty wytłumaczysz bo reszta nie umie dlaczego NIE MOŻE wykorzystać pełnej mocy silnika przy przyspieszaniu?

Ale Grizzli i KS już w zasadzie dość prosto wytłumaczyli kiedy zmieniać biegi...więcej nie trzeba...
i cały ten ambaras, ze też mogłeś tak to napisać jak oni  a nie
image.gif "Optymalnie jest zmieniać bieg na wyższy w zakresie obrotów między maksymalnym momentem a mocą maksymalną silnika"
bo taki wpis dla zielonego sugeruje, ze powinien tylko tak jeździć.


Odpowiesz na moje pytanie czy Ty cały czas jeździsz między maks momentem a maks mocą?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, _Monter_ napisał:



Odpowiesz na moje pytanie czy Ty cały czas jeździsz między maks momentem a maks mocą?

Chyba sam się już pogubiłeś.

Rozmawiamy o tym przy jakich obrotach zmieniać bieg na wyższy a nie przy jakich obrotach jeżdżę.

To są dwie różne. sytuacje. Mogę sobie spokojnie jechać przy tych 3000-4000 obr. po czym odwijam gaz i rozpędzam się do 5000-6000 tyś i zmiana biegu. 

I tak właśnie jeżdżę. Jak chcę przyspieszyć to wykorzystuje potencjał silnika. Za wczesna zmiana biegu na wyższy szczególnie w dużym singlu może zaowocować nieprzyjemnym szarpaniem i ograniczeniem możliwości przyspieszania. To są oczywiste rzeczy. Nie wiem co tu więcej jest do dodania.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Tommo napisał:

Chyba sam się już pogubiłeś.

Rozmawiamy o tym przy jakich obrotach zmieniać bieg na wyższy a nie przy jakich obrotach jeżdżę.

To są dwie różne. sytuacje. Mogę sobie spokojnie jechać przy tych 3000-4000 obr. po czym odwijam gaz i rozpędzam się do 5000-6000 tyś i zmiana biegu. 

I tak właśnie jeżdżę. Jak chcę przyspieszyć to wykorzystuje potencjał silnika. Za wczesna zmiana biegu na wyższy szczególnie w dużym singlu może zaowocować nieprzyjemnym szarpaniem i ograniczeniem możliwości przyspieszania. To są oczywiste rzeczy. Nie wiem co tu więcej jest do dodania.

Tomek, ku*wa, to było pytanie od świeżaka, a nie od kandydata na inżyniera szukającego materiałów do pracy dyplomowej. Czy Ty potrafisz to rozgraniczyć?

31 minut temu, Agnes85 napisał:

Po sfermentowanym miodzie...🤭

Kiler...czuje się pominięta przez Twoją osobę w temacie cichego kasku...😏

Po miodzie nie śpiewam, tylko rzygam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek,

nie bede Ci sugerowal, aleweisz, zmiana biegow to nie jest cos, na co trzeba skonczyc wyzsze studia techniczne.przychodzi 

Umiejetnisc zmiany biegow przychodzi z praktyka. Najpierw jest slabo a z czasem jest lepieji lepiej !  Nie robmy z prostych rzeczy fenomenow ! 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzcie no - wszyscy rzucają się na biednego Tommo . pewnie ci wszyscy mu zazdroszczą 😉

wiedzy , umiejętności jej wyrażania , mądrości no i ogólnego szacunku na forum 🤣

A może to spisek i trzeba wypłakać się moderacji albo nasłać prawnika 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ks-rider napisał:

Tomek,

nie bede Ci sugerowal, aleweisz, zmiana biegow to nie jest cos, na co trzeba skonczyc wyzsze studia techniczne.przychodzi 

Umiejetnisc zmiany biegow przychodzi z praktyka. Najpierw jest slabo a z czasem jest lepieji lepiej !  Nie robmy z prostych rzeczy fenomenow ! 

 

🙂

Widzę że wymigujesz się od odpowiedzi 😋

Praktyka owszem ale teoria zawsze się przyda choćby dlatego, że łatwiej ta praktyka przychodzi.

Dla amatora zawsze zmiana biegów nawet zbyt wysoka do sytuacji, będzie mniej bolesna niż zbyt wczesna, na granicy szarpania łańcuchem. To jest moja teoria 😁 I nie piszcie mi o katowaniu silnika, bo to bzdury wyssane z palca.

 

28 minut temu, grizzli napisał:

Tomek, ku*wa, to było pytanie od świeżaka, a nie od kandydata na inżyniera szukającego materiałów do pracy dyplomowej. Czy Ty potrafisz to rozgraniczyć?

A wiesz po co producent umieszcza obrotomierz na motocyklu?

Raczej nie do tego żeby słuchać kiedy silnik wyje.

Edytowane przez Tommo

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tommo napisał:

Widzę że wymigujesz się od odpowiedzi 😋

A wiesz po co producent umieszcza obrotomierz na motocyklu?

Raczej nie do tego żeby słuchać kiedy silnik wyje.

Tomek, nie wymiguje sie od odpowiedzi, tylko po prostu nie widze sensu aby na sile ciagnac tasiemca. Zauwaz co napisal Monter !

W jakim celu producent umiescil obrotosciomierz ?

No coz, mysle, ze dla mietkich suirkow ktrym slon nadepnol na ucho ! 🤣

Dawniej obrotosciomierzy nie bylo, i ludzie jezdzili, malo tego, scigali sie !  🤣


Ulatwienie zycia i tyle, problem w tym, czy user wogole wie do czego jest obrotosciomierz i jak go uzywac !  🤣

 

.

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Cosmoss zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...