Gość joserodo Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 Przy ruszaniu zJawiszon szarpie ( tak jakby wahacz miał luz na łożyskowaniu, a nie ma). Sprzęgło funkiel nówka (no prawie), linka sprawdzona :). Objaw występuje tylko przy ruszaniu. Sprzęt zachowuje sie jakby koło mieliło w miejscu. Bez szarpania ruszyć można tylko z bardzo niskich obrotów, bardzo powoli puszczając sprzęgło. Nie wiem czemu, ale mam wrażenie że to właśnie te nowe łożyskowanie wahacza. Co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Konrad Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 W jawie jest półałtomatyczne sprzeglo i uruchamia sie je wajcha od biagów, a ta wajcha odbija tylko wtedy gdy nie trzymasz sprzegla.Dlatego przy ruszaniu , po wrzyceniu biegu przesun lekko noga wajche od biegów do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 W jawie jest półałtomatyczne sprzeglo i uruchamia sie je wajcha od biagów' date=' a ta wajcha odbija tylko wtedy gdy nie trzymasz sprzegla.Dlatego przy ruszaniu , po wrzyceniu biegu przesun lekko noga wajche od biegów do góry.[/quote'] Nie wiem czy zrozumiałeś pytanie. Poza tym u mnie nie ma już tego sprzężenia sprzęgła z dźwignią zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyclon Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 a przy zmianie prędkości (tzn dynamiczne przyspieszanie i hamowanie ) są jakieś objawy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 6 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2004 Sprawdz jak wyglądaja tłumiki drgań skrętnych w piaście tylniego koła, czy nie są wybite ( te gumy pod zębatką). Ponadto sprawdz czy nie masz za luźnego lub wyjechanego łańcucha napedowego i czy przypoadkiem nie odkręciła ci się zębatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 a moze chodzi oto ze poprostu jak ruszasz to czuc szarpniecie ale juz przy wbiciu biegu ?? jesli tak to normalne no i mam teraz ja pytanie czego usunołeś to sprzerzenie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sly69 Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 No Stary....Nie chcę Cię smucić, ale właśnie mam to za sobą. Łożyska i popychacze w skrzyni biegów. Przechodziłem tą samą drogę:1. linka2. sprzęgło3. łańcuszek4. łańcuch i zębatki5. próby różnego rodzaju oleju - bo niby miałem za rzadki6. kosz sprzęgłowyNo i w końcu rozebranie silnika. Jedynka i czwórka chodzą na tym samym wałku, ale przy czwórce nie takich obciążeń. Gość w serwisie krzyknął mi 500,- zrobiłem u kumpla za dużo mniej, właściwie to jeszcze składa. Obecnie mam mu dowieść nowe śruby.Jak już będziesz miał rozebrany silnik to może warto cos jeszcze poprawić?A i jeszcze jedna cenna uwaga. Jak będziesz składał silnik to spróbuj uszczelnić kolektory oringiem 152/1,8 są takie w sprzedaży. Jest to ważne by nie dopuścić do mieszania się kompresji między cylindrami.Moją zJawę naprawdę warto będzie kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qler Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 a moze chodzi oto ze poprostu jak ruszasz to czuc szarpniecie ale juz przy wbiciu biegu ?? jesli tak to normalne nie sadze zeby o to chodzilo a moze Ci sie gdzies dzwigienka wylaczajaca sprzeglo zacina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 a przy zmianie prędkości (tzn dynamiczne przyspieszanie i hamowanie ) są jakieś objawy ?? Nie, tylko przy ruszaniu w końcofej fazie puszczania sprzęgła (jak juz moto zaczyna się toczyć ale sprzęgło nie jest do końca puszczone). Objaw nie występuje przy jeździe na półsprzęgle. No Stary.... Nie chcę Cię smucić, ale właśnie mam to za sobą. Łożyska i popychacze w skrzyni biegów. Skrzynia i silnik po remoncie. To na pewno odpada. Sprawdz jak wyglądaja tłumiki drgań skrętnych w piaście tylniego koła, czy nie są wybite ( te gumy pod zębatką). Ponadto sprawdz czy nie masz za luźnego lub wyjechanego łańcucha napedowego i czy przypoadkiem nie odkręciła ci się zębatka. Odpada wszystko wymienione i dokręcone. a moze chodzi oto ze poprostu jak ruszasz to czuc szarpniecie ale juz przy wbiciu biegu ?? Nie. Szarpanie trwa w momecie jak sprzęt zaczyna się toczyć i ustaje w momencie całkowitego puszczenia sprzęgła (w sensie dźwigni). a moze Ci sie gdzies dzwigienka wylaczajaca sprzeglo zacina? To może być jakiś trop, ale jeśli już toraczej popychacze. Wie ktoś może czy pomiędzy popychaczami sprzęgła w Jawie powinna być kulka ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 A powiedz mi w jakim stanie są spręzyny sprzęgłowe, zmierz je i odnieś do oryginału. U mnie w Xj jest podobnie w końcowej fazie jest takie...szarpnięcie/drżenie... winę ponoszą sprężyny. Muszę je u siebie wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 A powiedz mi w jakim stanie są spręzyny sprzęgłowe, zmierz je i odnieś do oryginału. U mnie w Xj jest podobnie w końcowej fazie jest takie...szarpnięcie/drżenie.... To jest tak jakby drżenie, seria szybkich szarpnięć. Co do sprężyn sprawdze je mogą być rzeczywiście za miękkie bo jakoiś łatwo sie śruby dokręcały. Trzeba będzie chyba kupić oryhinalne czeskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madrider Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 ja obstawiam ze to jest 100% sprzeglo, nie wiem dokladnie co ale ogolnie sprzeglo, mialem to samo u siebie , chcesz ruszyc bardzeij dynamicznie, puszczasz sprzeglo a tu jakies szorowanie takie grom wie co,zmienielem sprzeglo na to od cz350 i jak reka odjal,dodam ze moje stare bylo w calkiem dobrym stanie ,tarcze itd mialy odpowiednia grubosc ,takze powiino to dzialac no ale nie dzialalo, teraz juz na sprzeglo w sumie nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 ja obstawiam ze to jest 100% sprzeglo, nie wiem dokladnie co ale ogolnie sprzeglo, mialem to samo u siebie , chcesz ruszyc bardzeij dynamicznie, puszczasz sprzeglo a tu jakies szorowanie takie grom wie co, O to to. Dokładnie o to mi chodzio. tyle że ruszenie z obrotami powyżej jałowych kończy się szarpaniem zmienielem sprzeglo na to od cz350 i jak reka odjal,dodam ze moje stare bylo w calkiem dobrym stanie ,tarcze itd mialy odpowiednia grubosc ,takze powiino to dzialac no ale nie dzialalo, teraz juz na sprzeglo w sumie nie narzekam. No wymiana sprzęgła jak na razie odpada (kasa). To co jest jest naprawdę w stanie idealnym, żadnych wrębów, czy wybitych tarcz. Wszystko idealne. Wymienie jeszcze te sprężyny jak radził Idaho. Może to coś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boruta Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 Witam. Wiec w jawie na sprzegle jest taki wielki oring (uszczelka lezaca na obwodzie sprzegla od strony tarcz sprzeglowych) i w niej lezy przyczyna szarpania podczas ruszania tym motocyklem. Wystarczy podlozyc cos pod nia lub wymienic na nowa i bedzie git (pprzezz jakis czas) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 7 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2004 Był już ten temat kiedyś na 4um (jak zresztą większość problemów mechanicznych). Jest to najprawdopodobniej wina gumowego pierścienia pod ostatnią tarczą sprzęgłową. Podobno po wymianie efekt znika chociaż może wystarczy tylko prawidłowe osadzenie pierścienia.U mnie szarpanie sprzęgła pojawiło się w chwili dołożenia dodatkowej przekładki sprzęgłowej. Za to sprzęgło przestało całkowicie się ślizgać przy obciążeniu a przy szybkim ruszaniu szarpanie nie przeszkadza. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.