Skocz do zawartości

Gaźnik Keihin cvk305, Piaggio xevo 125ccm


Stemplowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pacjent Piaggio xevo 125ccm nowy przejechane 4000km od nowości. Problem polega na terkotaniu ciężko określić ten dźwięk. Słychać go w okolicy wlewu baku tylko jak się rozgrzeje. Zauważyłem, że na równej drodze nie jest tak słyszalny tylko jak jadę pod górę wtedy słychać go bardzo wyraźniej. Sprawdzałem zawory ustawione na 010 i 015 wydechowy. Czy może to być wina źle ustawionych zaworów czy szukać przyczyny gdzie indziej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nowy to od czego masz gwarancję...

Dlaczego zaczynasz od razu od grzebania w silniku kiedy należałoby zacząć od sprawdzenia czy coś się gdzieś nie obluzowało, odkręciło, jakiś plastik, osłona, coś z osprzętu i sobie puka. Rozbierz na ile się da wszystkie osłony i przejedź się bez. Albo nie będzie pukać albo będzie ono wyraźniej słyszalne czyli łatwiejsze do zlokalizowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • jeszua zmienił(a) tytuł na Gaźnik Keihin cvk305, Piaggio xevo 125ccm
  • 6 miesięcy temu...
W dniu 10.11.2020 o 22:18, Stemplowski napisał:

Tak został oczyszczony dokładnie.Nie wiem co jest z tym gaźnikiem.Wysłałem go do centrum motocyklowego w Rybniku.Gaźnik już u nich jest zobaczę jaka będzie diagnoza.

Jak ostatecznie rozwiązałeś sprawę? Mam podobny temat dotyczący braku regulacji i braku ssania w XEVO, a niby wszystko w porządku. Zawór ssania też działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim przypadku nieszczelność powodująca brak regulacji była na samym zaworze ssania. W tej chwili gaźnik się reguluje i odpala prawidłowo, jednak na zimnym nie ma znacznego zwiększenia obrotów, a jedynie o 100-150 rpm więcej od normy. W Burgmanie na ssaniu miał znacznie więcej. Co sądzicie? Zawór otwiera i zamyka prawidłowo. W tym gaźniku można odkręcić podstawę zaworu i to sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie ogólnie jest szkodliwe dla silnika , spłukuje film olejowy a i obroty z kosmosu są też dla zimnego silnika szkodliwe , dlatego jeśli mając 100 więcej obrotów silnik zimny pracuje na jałowym i nie gaśnie i nie szarpie to ja bym tego nie ruszał jest lepiej niż miałby ,,wyć '' mając 500 czy 1000 obr więcej ..

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...