Truskawa 94 Posted October 18, 2020 Witam.Na wstępie chciałbym się przywitać że wszystkimi użytkownikami forum.Mam problem z Aprilia Pegaso 650 97r.Po wymianie sprzegielka rozrusznika,i dość długim postoju 4 lata,mam problem z uruchomieniem motorku. Wyczyściłem gaźniki, sprawdziłem świece i jest ok.Natomiast motor nie ma Ochoty wgl zapalić,tylko po podaniu paliwa pod świece strzeli z tłumika.Przy kręceniu rozrusznikiem zero odzewu.Licze na wasze porady.Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
przemek96 Posted October 19, 2020 Paliwo zalałeś świeże ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 19, 2020 Nie jedynie dolałem nowego Quote Share this post Link to post Share on other sites
qpa Posted October 19, 2020 To zlej całe paliwo i wlej nowe 4 lata to kupa czasu, w gaźniku może być niezła galareta. Quote http://czcross.pl Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 19, 2020 Gaźniki rozkręciłem i wyczyściłem, niestety żadnej różnicy nie ma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. Posted October 19, 2020 Jezeli po wlaniu paliwa pod swiece silnik nie chce zapalic to problem nie lezy w gazniku drodzy koledzy. Podejrzewam uklad zaplonowy i degradacje kondensatora, ale motocykla nie znam wiec trzeba by przeprowadzic badanie jaki typ ukladu zaplonowego tam zamontowano i sprawdzic poszczegolne elementy. Zreszta czyszczenie gaznika po tak dlugim staniu nie zaszkodzilo oczywiscie. Pytanie jak dokladnie zostalo zrobione. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 19, 2020 Motorek chodził do końca,i podejrzewam że po wymianie sprzegielka rozrusznika mechanik mógł coś przestawić.Ok koledzy dzięki za podpowiedzi Mam jeszcze takie pytanie, czy jeżeli byłby problem z zapłonem,to świece miała by dalej ładną iskrę? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. Posted October 19, 2020 To ja mam pytanie, jako to jest uklad zaplonowy, tranzystorowy bazujacy na akumulatorze czy CDI tez tranzystorowy ale bazujacy na kondensatorze duzej mocy bedacym czescia modulu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 19, 2020 Aż tak Dobrze się nie znam, żeby to określić.Jest moduł zapłonowy tylko tyle wiem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
konrad1f Posted October 20, 2020 a jak tam działa dekompresator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 20, 2020 Nie mam pojęcia.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. Posted October 20, 2020 Najprostszy test zeby sprawdzic czy rozrzad nie zostal przestawiony to zdjac filtr powietrza, zbiornik i pokrywe zaworow, ustawic silnik przed suwem ssania i zakrecic rozrusznikiem zakrywajac otwor wlotowy gaznika reka. Jesli nie czujesz ssania to znaczy ze trzeba sprawdzic ustawienie rozrzadu. Podobnie mozna sprawdzic czy wystepuje jakiekolwiek sprezanie wykrecajac swiece i krecac silnikiem, z tym ze jesli wystepuje w zlym momencie cyklu to silnik rowniez nie zapali. Ogolnie przy niewielkiej wiedzy i praktyki na temat dzialania silnikow sugeruje serwis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 20, 2020 Dziękuję za odpowiedzi, ogólnie istnieje możliwość że mechanik wymieniając sprzegielko mógł ten rozrząd przestawić? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Adam M. Posted October 20, 2020 Nie bardzo moge to sobie wyobazic, ale nie takie cuda sie zdarzaly. Nie znam tego silnika, jezeli jest to jednocylindrowiec 2 gaznikowy to warto rowniez sprawdzic odpreznik i jego dzialanie o czym wspomnial Konrad. Na stale otwartych zaworach silnik tez nie odpali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Truskawa 94 Posted October 20, 2020 Silnik jest identyczny jak w BMW f650 Rotaxa.Ok spróbuję coś poszperać.Dzieki za odpowiedzi.Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites