Skocz do zawarto艣ci

240 / 450 - pierwszy cross do "latania turystycznego"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forum!

My艣l臋 o kupnie nowego crossa (ew. enduro, ale raczej crossa, ze wzgl臋du na $$$$). My艣la艂em o jakim艣 250 4T lub 450 4T (w okolicach 25-27 tys. z艂 - s膮 "wyprzeda偶e rocznika" z 2016/2017 w tej kwocie). Motocykl potrzebuj臋 do "turystycznego latania" po lasach, polach, etc., a nie do zbijania sekund na torze czy do hopek na poligonie 馃槈 聽Mam prawie 190 cm i troch臋 ponad 110 kg. B臋dzie to m贸j pierwszy jedno艣lad.

Mam prawko B i nie zamierzam robi膰 prawka A (wi臋c聽odpada rejestrowanie motoru), wiec enduro raczej jest niepotrzebne聽(szczeg贸lnie nie najciekawsze w sensie koszt贸w). Crossa chcia艂bym eksploatowa膰 na Mazurach (okolice Torunia, Grudzi膮dza, itd.).

Zawsze my艣la艂em o 250-tce. Oko艂o 40 KM to i tak du偶o, ale spotka艂em si臋 z opini膮 (w kilku miejscach - fora internetowe), 偶e do "turystycznego latania" (las / pole - d艂u偶sze dystanse, bez wi臋kszego katowania) 450-ka sprawowa膰 b臋dzie si臋 lepiej (m.in. ze wzgl臋du na lepsz膮 elastyczno艣膰 silnika) oraz jest nieco mniej upiardliwa i kosztowna w serwisowaniu..... Co o tym s膮dzicie?

Na Otomoto widuj臋 oferty Hondy CRF 450 R za 26 tys. z艂 i w tej samej cenie Yamaha YZF 450 - obie z 2017 roku, tyle 偶e nowiutkie.聽

Chcia艂em te偶 zapyta膰 jak to jest w praktyce z tym lataniem po drogach le艣nych (czy polnych), czy nie ma problem贸w?? Obecnie co raz wi臋cej las贸w jest zamkni臋tych dla ruchu ko艂owego... (nie tylko w czasie suszy).

No i finalnie, zapytam - celowa膰 w 250 czy 450?

Dzi臋ki!

pozdr.,
Latttam

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

450 - tka o mocy pozwalajacej na IV bieku pojsc na kolo to zawsze bardzo rozsadny wybor.馃ぃ

Bralbym KTM'a 350聽

馃檪

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Ehhh... Nie mam nic do Kolegi, ale za 20 tysi臋cy kupi艂bym rozum, a za 6000 聽 聽 DR 650 na chodzie...

Z do艣wiadczenia ponad 40 letniego, 艣migania po r贸偶nego rodzaju drogach, w tym najwi臋cej w terenie,聽 Kolego聽 w razie "W" mandaty s膮 solidne to raz, parking milicyjny swoje te偶 kosztuje, a s膮downe odebranie motocykla/ po艣wiadczenie w艂asno艣ci, to wszystko nie do艣膰 , 偶e te偶 dodatkowe koszta, to jeszcze聽 zmarnowany czas...

Dlatego proponuj臋, zrobi膰 to prawo jazdy, nie s膮 to koszta powalaj膮ce, nawet jak 3 razy b臋dzie Kolega podchodzi艂, a potem proponuj臋 poszuka膰 normalnego enduraka do rejestracji ( jak nie do rejestracji patrz koszta wy偶ej),聽 raczej du偶ego je艣li Kolega ma nogi silne to sobie poradzi, jako fan starych konstrukcji proponuj臋 Hond臋 XR 600, ale r贸wnie dobrze mo偶e byc Suzuki DRZ 400...

Chcia艂oby si臋 tu doda膰 pogadank臋 o solidaryzmie motocyklowym i odpowiedzialno艣ci ( w kontek艣cie tego je偶d偶enia po lasach- kiedy jest tak sucho i postrzegania innych motocyklist贸w)聽 , ale to nie ten dzia艂...

ehhh

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Janek, ja sie z DR 650 do swobodnego jezdzenia starczy, ale jest ciezka, tu DRZ 400 bedzie duuuuuuuuuuuuuzo lepszym zakupem

馃檪

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Latttam, r贸偶nice koszt贸w zakupu po nabyciu crossa oddasz przy pierwszym zatrzymaniu. Chyba 偶e dopadn膮 Ciebie mi臋dzy drzewami. Na ka偶dej drodze dopuszczonej do ruchu, a tych w lasach jest wbrew pozorom do艣膰 du偶o, pojazd musi mie膰 OC. A cross贸wki ich nie maj膮, chocia偶 legendy g艂osz膮, 偶e idzie takie co艣 za艂atwi膰. Trzeba sprawdzi膰.

Dodatkowo, r贸偶nic臋 koszt贸w zakupu oddasz w serwisie motocykla bo fullcrossy maj膮 masakrycznie kr贸tkie interwa艂y serwisowe. Wspomniane wy偶ej 250L, DR650 czy DRZeta (poza wersj膮 E) masz co kilka tysi km wymian臋 oleju/filtra i napierniczasz. W cros贸wce co kilka godzin, a tam nie leje si臋 motula 5100. We wspomnianych enduro do remontu silnika podchodzisz po 50, czasem wi臋cej tysi膮cach km. W crossach, u艣redniaj膮c, t艂ok do wywalenia po 100 godzinach. A uwierz, na pyrkaniu po lasach i 艂膮kach to czas zapiernicza.... I mo偶e z racji tego pyrkania przeci膮gniesz ten t艂ok do 150h. Mo偶e. I co b臋dziesz co drugi wyjazd robi艂 inspekcje silnika czy to ju偶?

Szczerze? Zr贸b prawko, kup enduro i ciesz si臋 jazd膮. 馃檪

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Motocykl typu cross kompletnie nie nadaje si臋 do takiej jazdy, o jakiej wspominasz. Um臋czysz si臋 ze wzgl臋du na charakterystyk臋 silnika, zestopniowanie skrzyni, twarde zawieszenie, a oszcz臋dno艣ci poczynione przy zakupie b臋d膮 tylko pozorne i szybko je zje eksploatacja. Cross i enduro tylko wygl膮daj膮 podobnie, ale s艂u偶膮 do zupe艂nie innej jazdy i maj膮 odmienn膮 charakterystyk臋. Ty potrzebujesz enduro. I to raczej spokojne, s膮dz膮c po opisie potrzeb, a nie potwora...

Bud偶et masz spory i spokojnie znajdziesz w tej kasie rozs膮dne, oczywi艣cie u偶ywane enduro w bardzo dobrym stanie. Tylko nie id藕 w jakie艣 kasztany typu DRZ czy tam inne DR. Opr贸cz typowych wyczyn贸w, sp贸jrz tak偶e na sprz臋ty typu Beta XTrainer, Gas Gas Ranger, KTM Freeride - maj膮 spokojniejsz膮 charakterystyk臋, s膮 ni偶sze i l偶ejsze, przez co sprzyjaj膮 nauce poprawnej techniki, zw艂aszcza je艣li nigdy nie mia艂e艣 styczno艣ci z offroadem (albo motocyklami w og贸le). A je艣li koniecznie wyczyn, to 250 4T w zupe艂no艣ci wystarczy, wzgl臋dnie 350 (troch臋 bardziej uniwersalny).

Edytowane przez Fat
Odno艣nik do komentarza
Udost臋pnij na innych stronach

Do艂膮cz do dyskusji

Mo偶esz doda膰 zawarto艣膰 ju偶 teraz a zarejestrowa膰 si臋 p贸藕niej. Je艣li posiadasz ju偶 konto, zaloguj si臋 aby doda膰 zawarto艣膰 za jego pomoc膮.

Go艣膰
Dodaj odpowied藕 do tematu...

×   Wklejono zawarto艣膰 z formatowaniem.   Usu艅 formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odno艣nik zosta艂 automatycznie osadzony.   Przywr贸膰 wy艣wietlanie jako odno艣nik

×   Przywr贸cono poprzedni膮 zawarto艣膰.   Wyczy艣膰 edytor

×   Nie mo偶esz bezpo艣rednio wklei膰 grafiki. Dodaj lub za艂膮cz grafiki z adresu URL.

 Udost臋pnij

×
×
  • Dodaj now膮 pozycj臋...