Skocz do zawartości

Rozrząd kawasaki klr650


Pypior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój pierwszy post na tym forum. Nie znalazłem podobnego tematu więc Postanowiłem opisać tu swój problem. Od niedawna stałem się posiadaczem klr 650 z 2002r który jak twierdzi poprzedni jedyny właściciel po zimowej przerwie przestał odpalać, motocykl jest bardzo zadbany mimo że ma 50 000km wygląda na 15k, co roku był serwisowany. Po zdjęciu dekla głowicy zauważyłem że łańcuch rozrządu przeskoczył o jeden ząbek, po ustawieniu rozrządu według książki okazało się że zawory otwierają się nie w tych momentach co trzeba tzn. Przy suwie ssania zawory ssące zamykają się po 220  stopniach obrotu wału więc suw sprężania trwa tylko140 stopni, przez co nie ma kompresji. Reszta suwów też jest dziwnie przesunięta, dodam że kliny na wałkach rozrządu są całe.

Macie jakiś pomysł o co w tym chodzi?

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Ty pomierzyłeś te wartości kątowe wałka ssącego, niby pomiar to wyższa szkoła jazdy, ale jednak trochę bełkot.  Mierzyłeś wartość sprężania?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ustawiłem na znakach, dokładnie tak jak jest w książce. Wartości podałem oriętacyjnie, nie są to żadne pomiary, chciałem poprostu jakoś to zobrazować. Łańcuch nie jest wyciągnięty bo na napinaczu zostało kilkanaście ząbków. Kompresji nie mierzyłem bo jeśli kręcę wałem ręcznie kluczem i nie wyczuwam żadnego oporu to znaczy że jej niema. Poprzedni właściciel mówił że na jesieni normalnie skończył sezon a gdy wyciągnął motocykl z garażu po zimie i ten już nie zapalił.

Jest możliwe żeby łańcuszek przeskoczył przy gazowaniu na biegu jałowym?

Dziś pogrzebie przy moto, sprawdzę luzy zaworowe i napisze coś więcej.

Dziękuje za zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest raczej dobrze ustawiony, o ile dobrze Cię zrozumiałem 140st suwu sprężania to jest wartość prawidłowa. Jeśli jest aż tak słabo, że nie czuć nawet na kluczu, to kompresja ucieka zaworem/zaworami (bo dziura w tłoku raczej możliwa nie jest).

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały obrót wału nie robi żadnej różnicy. Co można majstrować przy łańcuszku? 🙂

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw wszystko na znakach, wykreć świece,  obróć delikatnie wałem 2x360st i sprawdź czy znaki sie zgadzają. Zwróc uwagę czy kręcenie idzie gładko bez  oporów.

Jak tak to rozrząd OK i nie kombinuj  ze rzadnymi stopniami 🙂

Ale jak to czytam to na razie bazujemy na teorii sprzedającego czyli na niczym. Skoro nie ma komprechy bo nie ma nawet co mierzyć, to chyba nasuwa się inna teoria - nie bez powodu motocykl był na sprzedaż...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem czas pogrzebać w moto, zmierzyłem luz zaworowy i wyszło Ssące obydwa 0.15                 Wydechowe 0.15/0.7

Postanowiłem wyjąć wałki rozrządu, przy kręceniu wałem dalej nie było kompresji i słychać było syczenie ze strony gaźnika więc postanowiłem odkręcić głowicę, okazało się że była kolizja i muszę kupić zawory ssące.

teraz mam pytanie ile te silniki wytrzymywały do pierwszej wymiany tłoka i pierścieni? boję się że po złożeniu okaże się że bieże olej albo będzie niskie ciśnienie sprężania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica do remontu. Po kolizji u mnie elementy tłoka wpadły do dołu silnika i porozrywały wewnętrzne ściany kraterów + zgięty korbowód. Jestem na etapie składania. I niestety wbrew ogólnej opinii klr 650 =/= klr 650 tengai. Skrzynia się różni i kilka innych elementów.

W sumie to nie wiem czy remonty w tych motocyklach się opłacają. Ceny części są dużo droższe np. Od dr 600 a głowice są z marchewki wystrugane.

Jak ściągnąłeś głowice i była kolizji to tłok na pewno do wymiany. Cena tłoka 600-700zl, szlif, uszczelki, regeneracja głowicy + pewnie łańcuch balansowy przy okazji to ponad 2k masakra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie aż takiej kolizji nie było, po zalaniu odwróconej głowicy benzyną  ona powoli wyciekła przez zawory ssące więc zawory są tylko lekko skrzywione. kupiłem zawory firmy vesrah idziś oddałem głowice do planowania i dotarcia zaworów.

remont dołu sobie odpuściłem, wyczytałem na tym forum

 cytat:                                            Kawasaki klr to twarde maszyny tak samo jak xt robia po 150 tys lub nawet więcej na jednym tłoku jak się dba o niego czytałem ze koleś w usa nabił 200 tys km jedząc tylko po ulicy i wymieniając olej co 3tys i sprawdzając zawory co prawda ten silnik w klr lubi palić olej nawet dobry wciąga z 100 ml na 5tys km a problemy z głowicą co piszecie ze puka coś to znaczy ze już macie wyrobiony dekompresator puka coraz głośniej bo jest wyrobiony na nitach aż pewnego dnia się urywa i rozwala głowicę a mało kto wymienia ten cały wałek dekompresatorem bo być może jest za drogi 1200zl lub uważają że tak musi latać a potem jest ze głowice są lipne albo ucinają dekompresator nie zaślepjąc walka i niema smarowania wałek i się zaciera suzuki dr były większe problemy z głowicą lubił pękać w yamahach xt 600 gniazda wałków się wyrabiały jak nie było dobrego smarowania a więc o każdy motor trzeba dbać jak chce się pewnie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tylko nie wkładaj tam lancuszków dida !jedyne oryginały i dosc często sprawdzaj te zawory . Mialem takiego kilka lat , byłem przeszczesliwy w momencie jak go sprzedalem

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...