Skocz do zawartości

Stuki w silniku CBR 900


Limo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy, zagadka 🙂

Co może być przyczyną takich stuków w silniku?

 

Sprawdziłem już prawie wszystko co się dało i wciąż brak odpowiedzi.

- nie wydmuchało żadnej z uszczelek pod kolektorami (na tyle na ile byłem w stanie sprawdzić wsadzając tam łapę ale przy takim łomocie to musiałoby porządnie dmuchać)

- rozrząd ustawiony idealnie na znakach

- napinacz sprawny (choć mój zapasowy mocniej odbija ale generalnie jest sprawny)

- w oleju brak opiłków

- po zrzuceniu głowicy brak jakichkolwiek śladów kontaktu tłoków z zaworami

- wałki nie zatarte

Czy to może być panewka mimo że olej czysty? A może któraś ze sprężyn zaworowych pękła? Macie jeszcze jakieś pomysły co mogę sprawdzić, oprócz oczywiście rozpoławiania silnika, czy już tylko to zostało?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ktoś napisał na Fireblade forum: "Wszyscy robią sobie nadzieje, że to nie panewka, a to panewka".

Zobacz tam na forum, gość miał dziure w tłoku. Sam nie wiem co lepsze.

W mojej pierwszej tłukło się sprzęgło. Przyzwyczaiłem się.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh no napierdala z silnika. Jak za kadrem nikt nie stoi i w wiadro nie wali to zostaje rozbierać. Rozbieraj jak kobiete. Powoli i od góry w dół. Mogła sie normalnie zużyć ... to się nagle stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limo...optymista by tylko wierzył, ze to wydech może tak napierd...ć 🤣
Bimbak dobrze prawi...rozbierać i bez złudzeń.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem to głowica już zrzucona jest więc może już silnik na stole?

A jak nie to chyba już czas podjąć męską decyzję i wytargać go.

Mam złe przeczucie, że nasi tam już byli i stąd ten problem i brak opiłków. Zwłaszcza jeśli to pojawiło się nagle. Jak po prostu narastało no to jest szansa, że to tylko sworzeń tłoka, ale nigdy w rzędowej czwórce tłoków nie wyciągałem i nie wiem na ile to upierdliwe stąd ja na mój pierwszy raz bym wyciągał silnik na stół.

Limo te moto to chyba ma zamiar potrzymać trochę, więc tym bardziej bym się nie szczypał i poleciał po całości z silnikiem. Ale to tylko moja prywatna opinia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, Croowab said:

wysprzeglanie nic nie zmienia??

Czestoiwosc rosnie z obrotami???

Po wysprzęgleniu to samo, częstotliwość rośnie z obrotami

5 hours ago, _Monter_ said:

Limo...optymista by tylko wierzył, ze to wydech może tak napierd...ć 🤣
Bimbak dobrze prawi...rozbierać i bez złudzeń.

Jako ciekawostkę dodam że kilka miesięcy temu malowałem kolektory i jak założyłem je na próbe na starych uszczelkach to naparzało jak meserszmit 🙂. Dlatego chciałem wykluczyć wszystkie opcje.

3 hours ago, jonaszko said:

Sprawdził bym jeszcze stetoskopem lub kawałkiem drewienka skąd dokładnie słychać. Może to być też sworzeń.

Jak dotykałem palcami głowicy to czuć było te stuki. Ewidentnie coś o coś uderza i moim zdaniem dochodziło z głowicy.

2 hours ago, Bimbak said:

Jak rozumiem to głowica już zrzucona jest więc może już silnik na stole?

A jak nie to chyba już czas podjąć męską decyzję i wytargać go.

Mam złe przeczucie, że nasi tam już byli i stąd ten problem i brak opiłków. Zwłaszcza jeśli to pojawiło się nagle. Jak po prostu narastało no to jest szansa, że to tylko sworzeń tłoka, ale nigdy w rzędowej czwórce tłoków nie wyciągałem i nie wiem na ile to upierdliwe stąd ja na mój pierwszy raz bym wyciągał silnik na stół.

Limo te moto to chyba ma zamiar potrzymać trochę, więc tym bardziej bym się nie szczypał i poleciał po całości z silnikiem. Ale to tylko moja prywatna opinia.

Tak, głowica zrzucona ale reszta silnika w ramie. W każdym razie trzeba będzie go wytargać tak czy siak.

Moto kupiłem 3 tygodnie temu, z przeznaczeniem na części. Wiedziałem o stukach od początku, ale chciałem sprawdzić czy uda się uratować silnik. Sprzedający powiedział że stało się to nagle, jak stał na czerwonym. Możliwe że zlał olej z opiłkami i zalał coś innego. Dla pewnosci przecedziłem go jeszcze przez bandaż i znalazłem słownie jeden opiłek, taki który dało się złapać w palce. Poza tym był taki metaliczny pył który świeci się w świetle latarki ale to chyba normalne?

Dam znać na czym stanęło :).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowice masz wytargana to sprawdz zawory czy wszystkie jednakowo sie uginaja. Sprawdź jak wyglądają walki, krzywki, luzy.

kręcąc walem sprawdz jak przemieszczaja sie tłoki, może wyczujes na ktoryms jakies lekkie uderzenia..

 

  • Lubię to! 1

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli glowica to luzna prowadnica w glowicy, ale mi to najbardziej przypomina duzy luz na korbowodzie.

Jak glowice masz na wierzchu to rozbierz zawory i sprawdz, a przy okazji sprobuj metode Croowab, moze wyczujesz luz na tloku.

Nigdy nie widzialem zeby sworzen tloka do tego stopnia wybil glowke korbowodu, nawet w najgorszych trupach z PRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fforum%2Efireblade%2Epl%2Fviewtopic%2Ephp%3Ft%3D17227&share_tid=17227&share_fid=108750&share_type=t

Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, PowWow1983 said:

Dzięki :). Z tym że tamten dzwięk jest zupełnie inny, u mnie to co innego.

7 hours ago, SamotnyWilk said:

Sprawdz jeszcze kosz sprzęgłowy

Kosz ma nieduży luz ale chyba za mały żeby powodować taki łomot.

7 hours ago, Croowab said:

kręcąc walem sprawdz jak przemieszczaja sie tłoki, może wyczujes na ktoryms jakies lekkie uderzenia..

 

 

3 hours ago, Adam M. said:

Jesli glowica to luzna prowadnica w glowicy, ale mi to najbardziej przypomina duzy luz na korbowodzie.

Jak glowice masz na wierzchu to rozbierz zawory i sprawdz, a przy okazji sprobuj metode Croowab, moze wyczujesz luz na tloku.

A no właśnie, jak kręcę wałem to słychać takie puknięcie co każdy obrót, więc chyba sprawa się wyjaśniła :). 

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...