Limo Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Moi drodzy, zagadka 🙂 Co może być przyczyną takich stuków w silniku? Sprawdziłem już prawie wszystko co się dało i wciąż brak odpowiedzi. - nie wydmuchało żadnej z uszczelek pod kolektorami (na tyle na ile byłem w stanie sprawdzić wsadzając tam łapę ale przy takim łomocie to musiałoby porządnie dmuchać) - rozrząd ustawiony idealnie na znakach - napinacz sprawny (choć mój zapasowy mocniej odbija ale generalnie jest sprawny) - w oleju brak opiłków - po zrzuceniu głowicy brak jakichkolwiek śladów kontaktu tłoków z zaworami - wałki nie zatarte Czy to może być panewka mimo że olej czysty? A może któraś ze sprężyn zaworowych pękła? Macie jeszcze jakieś pomysły co mogę sprawdzić, oprócz oczywiście rozpoławiania silnika, czy już tylko to zostało? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Ojoj... wysprzeglanie nic nie zmienia?? Czestoiwosc rosnie z obrotami??? Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PowWow1983 Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Jak to ktoś napisał na Fireblade forum: "Wszyscy robią sobie nadzieje, że to nie panewka, a to panewka".Zobacz tam na forum, gość miał dziure w tłoku. Sam nie wiem co lepsze.W mojej pierwszej tłukło się sprzęgło. Przyzwyczaiłem się. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2019 Ehh no napierdala z silnika. Jak za kadrem nikt nie stoi i w wiadro nie wali to zostaje rozbierać. Rozbieraj jak kobiete. Powoli i od góry w dół. Mogła sie normalnie zużyć ... to się nagle stało? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Limo...optymista by tylko wierzył, ze to wydech może tak napierd...ć 🤣 Bimbak dobrze prawi...rozbierać i bez złudzeń. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Jak rozumiem to głowica już zrzucona jest więc może już silnik na stole?A jak nie to chyba już czas podjąć męską decyzję i wytargać go.Mam złe przeczucie, że nasi tam już byli i stąd ten problem i brak opiłków. Zwłaszcza jeśli to pojawiło się nagle. Jak po prostu narastało no to jest szansa, że to tylko sworzeń tłoka, ale nigdy w rzędowej czwórce tłoków nie wyciągałem i nie wiem na ile to upierdliwe stąd ja na mój pierwszy raz bym wyciągał silnik na stół.Limo te moto to chyba ma zamiar potrzymać trochę, więc tym bardziej bym się nie szczypał i poleciał po całości z silnikiem. Ale to tylko moja prywatna opinia. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Ilu z Was widziało stukający sworzeń w R4? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 13 hours ago, Croowab said: wysprzeglanie nic nie zmienia?? Czestoiwosc rosnie z obrotami??? Po wysprzęgleniu to samo, częstotliwość rośnie z obrotami 5 hours ago, _Monter_ said: Limo...optymista by tylko wierzył, ze to wydech może tak napierd...ć 🤣 Bimbak dobrze prawi...rozbierać i bez złudzeń. Jako ciekawostkę dodam że kilka miesięcy temu malowałem kolektory i jak założyłem je na próbe na starych uszczelkach to naparzało jak meserszmit 🙂. Dlatego chciałem wykluczyć wszystkie opcje. 3 hours ago, jonaszko said: Sprawdził bym jeszcze stetoskopem lub kawałkiem drewienka skąd dokładnie słychać. Może to być też sworzeń. Jak dotykałem palcami głowicy to czuć było te stuki. Ewidentnie coś o coś uderza i moim zdaniem dochodziło z głowicy. 2 hours ago, Bimbak said: Jak rozumiem to głowica już zrzucona jest więc może już silnik na stole? A jak nie to chyba już czas podjąć męską decyzję i wytargać go. Mam złe przeczucie, że nasi tam już byli i stąd ten problem i brak opiłków. Zwłaszcza jeśli to pojawiło się nagle. Jak po prostu narastało no to jest szansa, że to tylko sworzeń tłoka, ale nigdy w rzędowej czwórce tłoków nie wyciągałem i nie wiem na ile to upierdliwe stąd ja na mój pierwszy raz bym wyciągał silnik na stół. Limo te moto to chyba ma zamiar potrzymać trochę, więc tym bardziej bym się nie szczypał i poleciał po całości z silnikiem. Ale to tylko moja prywatna opinia. Tak, głowica zrzucona ale reszta silnika w ramie. W każdym razie trzeba będzie go wytargać tak czy siak. Moto kupiłem 3 tygodnie temu, z przeznaczeniem na części. Wiedziałem o stukach od początku, ale chciałem sprawdzić czy uda się uratować silnik. Sprzedający powiedział że stało się to nagle, jak stał na czerwonym. Możliwe że zlał olej z opiłkami i zalał coś innego. Dla pewnosci przecedziłem go jeszcze przez bandaż i znalazłem słownie jeden opiłek, taki który dało się złapać w palce. Poza tym był taki metaliczny pył który świeci się w świetle latarki ale to chyba normalne? Dam znać na czym stanęło :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Sprawdz jeszcze kosz sprzęgłowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Glowice masz wytargana to sprawdz zawory czy wszystkie jednakowo sie uginaja. Sprawdź jak wyglądają walki, krzywki, luzy. kręcąc walem sprawdz jak przemieszczaja sie tłoki, może wyczujes na ktoryms jakies lekkie uderzenia.. 1 Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 Jesli glowica to luzna prowadnica w glowicy, ale mi to najbardziej przypomina duzy luz na korbowodzie. Jak glowice masz na wierzchu to rozbierz zawory i sprawdz, a przy okazji sprobuj metode Croowab, moze wyczujesz luz na tloku. Nigdy nie widzialem zeby sworzen tloka do tego stopnia wybil glowke korbowodu, nawet w najgorszych trupach z PRL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PowWow1983 Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fforum%2Efireblade%2Epl%2Fviewtopic%2Ephp%3Ft%3D17227&share_tid=17227&share_fid=108750&share_type=tDziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 13 minutes ago, PowWow1983 said: https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fforum%2Efireblade%2Epl%2Fviewtopic%2Ephp%3Ft%3D17227&share_tid=17227&share_fid=108750&share_type=t Dzięki :). Z tym że tamten dzwięk jest zupełnie inny, u mnie to co innego. 7 hours ago, SamotnyWilk said: Sprawdz jeszcze kosz sprzęgłowy Kosz ma nieduży luz ale chyba za mały żeby powodować taki łomot. 7 hours ago, Croowab said: kręcąc walem sprawdz jak przemieszczaja sie tłoki, może wyczujes na ktoryms jakies lekkie uderzenia.. 3 hours ago, Adam M. said: Jesli glowica to luzna prowadnica w glowicy, ale mi to najbardziej przypomina duzy luz na korbowodzie. Jak glowice masz na wierzchu to rozbierz zawory i sprawdz, a przy okazji sprobuj metode Croowab, moze wyczujesz luz na tloku. A no właśnie, jak kręcę wałem to słychać takie puknięcie co każdy obrót, więc chyba sprawa się wyjaśniła :). Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 16 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2019 No to wiesz co dalej robić 🙂 Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.