Skocz do zawartości

Suzuki DR 125 - "nagle" znikający olej


msi_moto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do filtra powietrza idzie rurka ze skrzyni, jak nabrałeś wody do filtra...sory, mułu to należy sprawdzić czy ta rurka nie jest zatkana (często ma w sobie wkład zmuszający opary oleju do skraplania sie i spływania s powrotem do skrzyni korbowej) i łatwo ją zatkać nawet samym nagarem z oleju. Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej aby nie wytwarzało się w niej ciśnienie poprzez pracujące tłoki (lub tłok) co powoduje wpychanie oleju do komory spalania między innymi cudami, które wtedy się dzieją.

P.S. Nie masz bana na googla i możesz takie info wygooglować. Nie to, ze nie chcę pomagać ale w dzisiejszych czasach składnica wiedzy nie ma granic...ale trzeba z niej korzysta i umieć korzystać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Adam.M. @jonaszko @_Monter_ @Beniamin @rambi dzięki wielkie za pomoc w tym "znikaniu oleju". Otworzyłem filr powietrza i w całej tej plastikowej obudowie było sporo błota i wody. Dodatkowo śmierdziało benzyną i wydaje mi się, że trochę jej tam było. Odma faktycznie była zatkana błotem... Wyczyściłem wszytsko do zera i postanowiłem wymienić jeszcze resztkę tego oleju, który został. Spuściłem stary i zabrałem się za wymianę filtra oleju. Zakupiłem HIFLOFILTRO model HF132 ( taki został mi polecony przez sprzedającego oraz sprawdziłem w google'u czy jest odpowiedni )

Wyciągnałem stary i przymierzyłem do tego nowego. Okazało się, że ten nowy jest delikatnie większy i szerszy ale po przymierzeniu spokojnie mieści się w miejscu przeznaczonym na filtr oleju. Zaniepokoiła mnie bardziej inna rzeczy. W starym w tym miejscu gdzie wkładam filtr na metalową tulejkę jest taka gumowa uszczelka. W nowym tego nie ma. Czy ta uszczelka jest potrzebna i powinna być również w tym nowym filtrze? Prośba do Was o radę. Zamieszczam dodatkowo zdjęcia starego ( ten po lewej stronie ) i nowego filtra ( po prawej ). Na jednym ze zdjęc jest również ta gumowa uszczeleczka, o której mówię. Dzięki!

 

IMG-5947.jpg

IMG-5944.jpg

IMG-5948.jpg

IMG-5943.jpg

Edytowane przez msi_moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polub się z tą stroną bo masz fiszki. Wybrałem 1995 rok bo nie napisałeś który ale możesz sam już sprawdzic co i jak ma wyglądać.
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts/1995-dr125se-off-road/oil-pump

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, ponownie.

@Adam.M. @jonaszko @_Monter_ @Beniamin @rambi

Chciałem Wam wszystkim podziękować za rady. Ostatecznie otworzyłem filtr powietrza i okazało się, że faktycznie jest tam woda, błoto itp. Rurka od odpowietrzenia ( odma ) faktycznie była zabita i miała możliwości się odpowietrzać. Wszystko dokładnie wyczyściłem. Filtr włożyłem nowy. Wymieniłem olej w silniku na nowy oraz filtr oleju.

Po tych zabiegach motocykl dymi już dużo mniej. Gdy jest zimny to praktycznie w cale nie dymi. Dopiero gdy się nagrzeje i bardziej go pomęczę ( większe obroty ) to zaczyna dymić. Po godzinnej jeździe widać ubytek oleju w tym oczku kontrolnym. Jest to dużo mniej niż wcześniej ale nadal jest. Mam też wrażenie, że obroty potrafią delikatnie się podnosić ( jak motocykl jest odpalony ale stoi bez dodawania gazu )i spadać. Nie jestm to bardzo zauważalne. Oraz wydaje mi się, że motocykl jest słabszy niż przed wymianą oleju.

Zaczynam się zastanawiać co mogę jeszcze zrobić aby przestał dymić. Wrzucam link do filmiku jak to wygląda ( w rzeczywistości dym jest widoczy bardziej, na filmiku widać to słabiej )

 

Czy wymiana tłoku wraz z pierścieniami pomogłaby w tym wypadku? Czy trzeba wymieniać coś jeszcze? Domyślam się, że proszę o „wróżenie z fusów” ale każda opinia się dla mnie liczy. Ewentualną wymianę tłoka oraz pierścieni chciałbym przeprowadzić sam. Czy jest to na tyle proste aby taka osoba jak ja dała sobie z tym radę? Jeżeli wypadałoby wymienić coś jeszcze to proszę o sugestię. Nie jestem znawcą w tym temacie ale „coś tam” już się bawiłem z dużo prostszymi silnikami motocyklowymi ( rozłożyłem i złożyłem silnik od rometa 50cm3 oraz od WSK’i 125 ). Liczę na porady z Waszej strony. Dziękuję z góry.

Edytowane przez msi_moto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto by bylo zakupic nowe pierscienie i przehonowac cylinder - wieksze prawdopodobienstwo wlasciwego dotarcia, nawet jesli obecne pierscienie maja jesxcze wlasciwy luz na zamkach. To tez zreszta trzeba sprawdzic ( zmierzyc szczelinowierzem ).

Po honowaniu bardzo dokladnie umyc woda z mydlem ( nie rozpouszczalnikiem czy benzyna ) wnetrze cylindra, wytrzec do sucha, naoliwic kawalek szmaty i wytrzec nia cylinder. To caly olej ktory jest potrzebny do zlozenia cylindra z tlokiem.

Zlozyc na polsucho, czyli tylko po kropli oleju na plaszcz tloka z kazdej strony pod sworzniem.

Warto by bylo rowniez sprawdzic w jakim stanie sa zawory i prowadnice, ale do tego trzeba miec scisk do zaworow, ktorego pewnie nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...