msi_moto Opublikowano 22 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 @_Monter_ widzę, ze dobry z Ciebie gość 😊 jesteś w stanie podpowiedzieć mi co kolega @rambi miał ma myśli pisząc o tej odmie? Jak to sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Do filtra powietrza idzie rurka ze skrzyni, jak nabrałeś wody do filtra...sory, mułu to należy sprawdzić czy ta rurka nie jest zatkana (często ma w sobie wkład zmuszający opary oleju do skraplania sie i spływania s powrotem do skrzyni korbowej) i łatwo ją zatkać nawet samym nagarem z oleju. Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej aby nie wytwarzało się w niej ciśnienie poprzez pracujące tłoki (lub tłok) co powoduje wpychanie oleju do komory spalania między innymi cudami, które wtedy się dzieją. P.S. Nie masz bana na googla i możesz takie info wygooglować. Nie to, ze nie chcę pomagać ale w dzisiejszych czasach składnica wiedzy nie ma granic...ale trzeba z niej korzysta i umieć korzystać. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi_moto Opublikowano 2 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 (edytowane) @Adam.M. @jonaszko @_Monter_ @Beniamin @rambi dzięki wielkie za pomoc w tym "znikaniu oleju". Otworzyłem filr powietrza i w całej tej plastikowej obudowie było sporo błota i wody. Dodatkowo śmierdziało benzyną i wydaje mi się, że trochę jej tam było. Odma faktycznie była zatkana błotem... Wyczyściłem wszytsko do zera i postanowiłem wymienić jeszcze resztkę tego oleju, który został. Spuściłem stary i zabrałem się za wymianę filtra oleju. Zakupiłem HIFLOFILTRO model HF132 ( taki został mi polecony przez sprzedającego oraz sprawdziłem w google'u czy jest odpowiedni ) Wyciągnałem stary i przymierzyłem do tego nowego. Okazało się, że ten nowy jest delikatnie większy i szerszy ale po przymierzeniu spokojnie mieści się w miejscu przeznaczonym na filtr oleju. Zaniepokoiła mnie bardziej inna rzeczy. W starym w tym miejscu gdzie wkładam filtr na metalową tulejkę jest taka gumowa uszczelka. W nowym tego nie ma. Czy ta uszczelka jest potrzebna i powinna być również w tym nowym filtrze? Prośba do Was o radę. Zamieszczam dodatkowo zdjęcia starego ( ten po lewej stronie ) i nowego filtra ( po prawej ). Na jednym ze zdjęc jest również ta gumowa uszczeleczka, o której mówię. Dzięki! Edytowane 2 Października 2019 przez msi_moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Polub się z tą stroną bo masz fiszki. Wybrałem 1995 rok bo nie napisałeś który ale możesz sam już sprawdzic co i jak ma wyglądać.https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts/1995-dr125se-off-road/oil-pump Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi_moto Opublikowano 2 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Dziękuję @_Monter_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi_moto Opublikowano 27 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 (edytowane) Witam, ponownie. @Adam.M. @jonaszko @_Monter_ @Beniamin @rambi Chciałem Wam wszystkim podziękować za rady. Ostatecznie otworzyłem filtr powietrza i okazało się, że faktycznie jest tam woda, błoto itp. Rurka od odpowietrzenia ( odma ) faktycznie była zabita i miała możliwości się odpowietrzać. Wszystko dokładnie wyczyściłem. Filtr włożyłem nowy. Wymieniłem olej w silniku na nowy oraz filtr oleju. Po tych zabiegach motocykl dymi już dużo mniej. Gdy jest zimny to praktycznie w cale nie dymi. Dopiero gdy się nagrzeje i bardziej go pomęczę ( większe obroty ) to zaczyna dymić. Po godzinnej jeździe widać ubytek oleju w tym oczku kontrolnym. Jest to dużo mniej niż wcześniej ale nadal jest. Mam też wrażenie, że obroty potrafią delikatnie się podnosić ( jak motocykl jest odpalony ale stoi bez dodawania gazu )i spadać. Nie jestm to bardzo zauważalne. Oraz wydaje mi się, że motocykl jest słabszy niż przed wymianą oleju. Zaczynam się zastanawiać co mogę jeszcze zrobić aby przestał dymić. Wrzucam link do filmiku jak to wygląda ( w rzeczywistości dym jest widoczy bardziej, na filmiku widać to słabiej ) Czy wymiana tłoku wraz z pierścieniami pomogłaby w tym wypadku? Czy trzeba wymieniać coś jeszcze? Domyślam się, że proszę o „wróżenie z fusów” ale każda opinia się dla mnie liczy. Ewentualną wymianę tłoka oraz pierścieni chciałbym przeprowadzić sam. Czy jest to na tyle proste aby taka osoba jak ja dała sobie z tym radę? Jeżeli wypadałoby wymienić coś jeszcze to proszę o sugestię. Nie jestem znawcą w tym temacie ale „coś tam” już się bawiłem z dużo prostszymi silnikami motocyklowymi ( rozłożyłem i złożyłem silnik od rometa 50cm3 oraz od WSK’i 125 ). Liczę na porady z Waszej strony. Dziękuję z góry. Edytowane 27 Października 2019 przez msi_moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 27 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2019 Szlif cylindra i nowy tłok, zabiłeś silnik tym filtrem powietrza. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2019 Tak trzeba zrobic gore silnika, silne dymienie przy zwiekszeniu obrotow mowi ze pierscienie sa zuzyte. W zimie trzeba rozebrac, pomierzyc i sprawdzic co dokladnie trzeba wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi_moto Opublikowano 5 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 (edytowane) @qpa @Adam M. dzięki za rady. Dorwałem używany cylinder wraz z tłokiem w bardzo ładnym stanie. Będę wymieniał na weekend. Czy oprócz rozrządu trzeba na coś szczególnie uważać? Edytowane 6 Listopada 2019 przez msi_moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2019 Warto by bylo zakupic nowe pierscienie i przehonowac cylinder - wieksze prawdopodobienstwo wlasciwego dotarcia, nawet jesli obecne pierscienie maja jesxcze wlasciwy luz na zamkach. To tez zreszta trzeba sprawdzic ( zmierzyc szczelinowierzem ). Po honowaniu bardzo dokladnie umyc woda z mydlem ( nie rozpouszczalnikiem czy benzyna ) wnetrze cylindra, wytrzec do sucha, naoliwic kawalek szmaty i wytrzec nia cylinder. To caly olej ktory jest potrzebny do zlozenia cylindra z tlokiem. Zlozyc na polsucho, czyli tylko po kropli oleju na plaszcz tloka z kazdej strony pod sworzniem. Warto by bylo rowniez sprawdzic w jakim stanie sa zawory i prowadnice, ale do tego trzeba miec scisk do zaworow, ktorego pewnie nie masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi_moto Opublikowano 9 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 @Adam M. dzięki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.