Skocz do zawartości

Honda VFR 800 VTECH 2003. Tarcza trze o amortyzator po zdjęciu koła


yarecki_wr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ potrzebowałem wymienić łożyska w przednim kole, zdjąłem je, ale okazało się, że nie wyciągnę ich sam więc koło poszło do serwisu gdzie to zostało zrobione. Teraz zakładam koło z powrotem i okazuje się, że po stronie sprzęgła tarcza hamulcowa trze o amortyzator. Tuleje dystansowe raczej założyłem dobrze, większa poszła od strony manetki gazu. Czy coś mogłem pominąć, co może powodować taką sytuację?

Edytowane przez yarecki_wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.motorcyclespareparts.eu/en/honda-parts/2003-vfr800-motorcycles/f-12-front-wheel

 

Tak to powinno wyglądać

 

A nie dokreciłeś czasem za wcześnie lag do oski? Te 4ry sruby na lagach z przodu dokrecasz na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g przedstawionego schematu by się zgadzało. Droższy musi być ten większy, tak też mam założone. Próbowałem zresztą odwrotnie, ale wtedy to już całkiem dramat. Nie dokręcałem jeszcze śrub na lagach. Dokręcałem jedynie ośkę z drugiej strony śrubą, która powinna ją dociągnąć, ale to właśnie nic nie dało. Przy zdejmowaniu kierowałem się filmikiem z YT, gdzie koleś pokazuje jak to ściąga i zakłada na VFRce, ale nie widać żeby coś musiał dobijać. Spróbuję postukać tą ośkę. Może i wejdzie głębiej, bo chyba łożyska nie da się wcisnąć za głęboko? Muszę jednak najpierw wyczyścić hamulce, bo z prawej środkowy cylinder w ogóle nie wychodzi a w Mrówie zabrakło czyścika.

Update:

Z tą ośką to wygląda tak, że stukanie nic nie pomogło. Ostatecznie wsadziłem ogumowaną rączkę klucza nastawnego między tarczę a laga i trochę go odsunąłem i dokręciłem śrubę na lagu, która dociska tą ośkę. Dystans jest ok 1mm więc nic nie trze. Pytanie, czy takie podejście do tematu wystarczy, czy pod wpływem jazdy a zatem drgań i obciążeń ta śruba będzie w stanie utrzymać ten dystans. Innymi słowy, czy wie ktoś, czy to tak ma być, bo trochę mnie dziwi, że nie ma jakiegoś ogranicznika, który po prostu ten dystans trzyma?

Edytowane przez yarecki_wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza jest dość gruba i niewiele trzeba było siły żeby ruszyć 2mm. W każdym razie sprawa się wyjaśniła. Aż wstyd przyznać, ale w razie gdyby ktoś miał podobną sytuację... okazało się, że odwrotnie założyłem koło. Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało symetrycznie, ale symetryczne nie jest. Kierowałem się wzorem bieżnika zamiast znaleźć strzałkę na gumie. Dobrze, że z tym na ulicę nie wyjechałem. Teraz wszystko gra i buczy.

Edytowane przez yarecki_wr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka nauka na przyszlosc.

nie ma nic na sile, dociaganie czy odciaganie!!

Wszystko musi pieknie pasowac !!

jesli nie pasuje to znaczy zle zlozone, zle czesci  itp itd

 

Taka nauka na przyszlosc.

nie ma nic na sile, dociaganie czy odciaganie!!

Wszystko musi pieknie pasowac !!

jesli nie pasuje to znaczy zle zlozone, zle czesci  itp itd

ps. Na feldze tez masz strzalke z kierunkiem toczenia

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...