Wiesuaf Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Witam, Jakis czas temu zakupiłem trupa do remontu (gl500). Silnik nie chodził, poprzedni właściciel nie wiedział nic o jego historii (po Antka szwagra kobity bracie). 2 miesiace temu rozkrecilem silnik (tzn zdjalem boczne pokrywy i glowice, wszystkie rzeczy oczyściłem i ponaprawiałem). Dziś założyłem te rzeczy spowrotem i pojawia się następujący problem - wał obraca się bardzo ciężko, muszę używać do tego przedłużki. Myślałem że może gładź i pierścienie mają lekki nalot rdzy, ale po godzinnym kręceniu nie ma żadnej różnicy. Rozrusznik nie jest w stanie w ogóle zakręcić silnikiem. Historii motocykla nie znam, nie wiem kiedy ostatnio działał i czy były z nim jakieś problemy. Jakieś pomysły co może być przyczyną, zanim spowrotem będę musiał rozkładać silnik, tylko tym razem do samego końca? Możliwe że po długim postoju bez oleju sprzęgło się "skleiło" i trzyma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 To miałeś głowice zdjęte i sprawdziłeś jak wyglądają cylindry? Nie kręciłeś wałem?Rozrusznik masz na wierzchu, łatwo sprawdzić, suche sprzęgło dobrze chodzi?Nie wiem jak wygląda miska ale obejrzałbym panewki czy niezatarty jest. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Z grubsza zerknąłem i wyglądało wszystko ok, ale może źle spojrzalem. Rozrusznik po wyjęciu działa na "sucho", tylko nie ma siły żeby zakręcić silnikiem. Najważniejszego zapomniałem dodać - obracam z wyjętymi świecami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Imo musisz dostać się do wału i zobaczyć panewki. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 To musi byc dobrze zatart! Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Ściągnij jeszcze raz głowicę i cylindry i sprawdź czy sam wał chodzi swobodnie, bo może być po prostu przestawiony i staje dęba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 1 minutę temu, żółf napisał: Ściągnij jeszcze raz głowicę i cylindry i sprawdź czy sam wał chodzi swobodnie, bo może być po prostu przestawiony i staje dęba. On kręci z oporem bez świec i nie to, że się zatrzymuje tylko ciężko cały czas. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 50 minut temu, _Monter_ napisał: On kręci z oporem bez świec i nie to, że się zatrzymuje tylko ciężko cały czas. Rozumiem i dlatego obstawiam bijący/zatarty wał. Kręcąc bez cylindrów wykluczy stojące dęba tłoki (jak rozbierał to chyba jednak nie, chyba, że źle złożył, ew przytarty sworzeń), albo rozwaloną korbę. Co by nie było, to trzeba rozbierać i sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Wcisnąłem pod ciśnieniem dużą ilość oleju w otwór po czujniku ciśnienia, pokręciłem ręcznie korbą przez 30min i jest olbrzymia różnica. Rozrusznik jest aktualnie w stanie kręcić silnikiem i to bardzo sprawnie. Co nie zmienia faktu że mogłem jednak rozebrać dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Croowab Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 I liczys na to, ze ... zlozyc i odpalic??? to treba rozloyc na czesci i wszystko sprawdzic.. albo poszukac sprawneho silnika... Cytuj Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Czyli wal chodzil na sucho i jesli masz szczescie to panewki do wymiany, a jesli nie to walu rowniez bedziesz szukal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.