Skocz do zawartości

Motocykl w Kota Kinabalu


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak patrze na ten filmik, i sie zastanawiam z tym sprzeglem. Dzisiaj w drodze do pracy patrzylem przy 8000 obrotach licznik wskazuje 35. Jak krece silnik prawie do oporu to predkosc 45... moze jakbym do ogranicznika krecil to byloby 50. A on na filmiku wyciska 85. Moze to kwestia sprzegla. Tak czy owak w Kawie ER6n pierwszy bieg jest ultra krotki ...i kompletnie mi to nie lezy. Przyzwyczajony jestem do Hondy CBR 600 , ktora na jedynce dobija do 100. 

Tak czy owak, postaram sie zapodac jakas ciekawa relacje niebawem, zeby za bardzo nie przynudzac. 

95831905_596042184337096_8969738577672129161_n.jpg

PS Moj mechanik mowi co nastepuje: 

Hi bro, no its not because the clutch, its because of the engine inside build up carbon during ignition & compression,
Its time to do valve clearance alrdy.
Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotr S napisał:

PS Moj mechanik mowi co nastepuje: 

Hi bro, no its not because the clutch, its because of the engine inside build up carbon during ignition & compression,
Its time to do valve clearance alrdy.

Bro, twój mechanik to chyba słabym mechanikiem jednak jest.. 

Ale dobra, pomyśl o temacie jak inżynier a nie mechanik. Silnik, poprzez skrzynię biegów, sprzęgło i łańcuch połączony jest na stałe z kołem. Czyli wzrost obrotów na silniku MUSI zmienić prędkość motocykla. JEDYNY element który nie jest połączony "na stałe" (przez koła zębate czy coś) to... sprzęgło, bo takie jest jego zadanie. Więc jeżeli silnik się wkręca na obroty, i sprzęgło jest dobre (czyli utrzymuje połączenie) to MUSI jechać tyle co fabryka zaplanowała. Chyba że ktoś ci podmienił zębatki w skrzyni, co jest bardzo mało prawdopodobne.

Zamulony silnik (słaba kompresja i nagar, zawory) nie będzie w stanie napędzać motocykla tak samo efektywnie, bo... będzie miał mniej mocy, ergo nie wkręci się na obroty pod obciążeniem. I tyle....

Ale oczywiście, możesz posłuchać swojego mechanika. Choć może pomyśl jak inżynier i zobacz do  jakich własnych wniosków dojdziesz? Wszak teoria budowy motocykla skomplikowana nie jest... 

Nie jestem inżynierem ani mechanikiem. Po prostu lubię wiedzieć co jak działa. I sam serwisuję swoje motocykle. I jedyne czego mi czasem brakuje to narzędzia. I wtedy jadę do kumpla co ma warsztat motocyklowy i sam robię 😋

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minutes ago, Buber said:

Bro, twój mechanik to chyba słabym mechanikiem jednak jest.. 

Lepiej nic nie mow. To jedyny serwis duzych moto jaki jest na polnocnym Borneo, a to jest najlepszy mechanik w tym serwisie.
Takze, jak ja sam cos spieprze to juz mi nikt nie pomoze, takze musze myslec o tym i w ten sposob.

Najlepiej to by bylo moto puscic za drobne i kupic cos nowego. Zobaczymy czy bedzie bonus w lipcu i sie pomysli co dalej. 

...za "ergo" masz plusa 😄

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to jeszcze prościej. odpal moto zaciągnij hamulec z przodu i sprawdź czy da się ( i jak to idzie) zadławić silnik puszczając sprzęgło. Na dobrym sprzęgle zdechnie od razu, na słabym - sam zobaczysz.... 😉

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minutes ago, Buber said:

OK, to jeszcze prościej. odpal moto zaciągnij hamulec z przodu i sprawdź czy da się ( i jak to idzie) zadławić silnik puszczając sprzęgło. Na dobrym sprzęgle zdechnie od razu, na słabym - sam zobaczysz.... 😉

zaczne od wymiany tlumika ...nie wytrzymam tego jazgotu ...juz wyslalem info do lokalnych znajomkow. Jako, ze ER6n ER6f sa tu najtansze, to i tez sa najbardziej popularne. Moze sie cos znajdzie z rynku wtornego ...po kosztach... 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotr S napisał:

Dzisiaj w drodze do pracy patrzylem przy 8000 obrotach licznik wskazuje 35. Jak krece silnik prawie do oporu to predkosc 45... moze jakbym do ogranicznika krecil to byloby 50. A on na filmiku wyciska 85. Moze to kwestia sprzegla.

a może ty masz licznik w milach ?? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, Piotr S said:

PS Moj mechanik mowi co nastepuje: 

Hi bro, no its not because the clutch, its because of the engine inside build up carbon during ignition & compression,
Its time to do valve clearance alrdy.

Buahaha widzę że tam mechanicy ciągną hajs nie gorzej od panien 😄

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, Limo said:

Rozumiem, czyli trzeba wszystko samemu robić albo płacić i płakać.

To jest Kota Kinabalu... na wyspie Borneo w tropikach. Ludzie tu sa super sympatyczni i zrelaksowani. Z daleka od wielkiego swiata i wyscigu szczurow i na przyklad korona-wirusa. Takze ja sobie pod wieloma wzgledami bardzo chwale pobyt tutaj. No niestety, ma to takze przelozenie na jakosc uslug. Serwis duzych motocykli jest jeden. Glowny mechanik jest glownym bo jako jedyny mowi po angielsku, mimo, ze angielskiego tu ucza w podstwowce od czasow okupacji brytyjskiej. Ich klientami sa glownie milionerzy powiazani z lokalnym rzadem. Takze w serwisie sa Ducati, i sprowadzane na zamowienie Can-Amy, wypasione Harleye, lub Indiany na prywatnych rejestracjach, ktore tu nota bene kosztuja ekwiwalent 100000 PLN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, Adam M. said:

Rozumiem ze ceny sa dostosowane do klienteli. Proponuje zebys przeprowadzil test zaproponowany przez Bubera - tak prosta sprawe chyba jestes w stanie zrobic samemu?

sprzeglo konczy zywota. Chyba opyle to moto i kupie sobie nowy skuter... albo jakas 250. Sprzeglo w ER6n to nie jest jakis dramat, tylko , ze trzeba znalezc serwis, ktory to dobrze zrobi, a z tym jest klopot. 

PS Jest tu taki jeden, ktoremu kosza dalem i teraz mi dziennie 10 minusow daje. Mozna to jakos zaadresowac? Jesli moze ktos pomoc, zebym wydostal sie ze strefy spadkowej, to z gory dzieki 😉 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotr S napisał:

Sprzeglo w ER6n to nie jest jakis dramat, tylko , ze trzeba znalezc serwis, ktory to dobrze zrobi, a z tym jest klopot. 

jak sam pisałeś serwis jest tylko jeden 🙂

Ale w temacie klaksonu może jeśli sam nie chcesz wykonywać tak skomplikowanej operacji to spróbuj dać do jakiegoś serwisu skuterowego . Klakson , manetka i przewody są bardzo podobne jak w skuterze . Chyba że mają tam podejście jak w naszym kraju w latach 80tych wtedy mechanik twierdził że "on dwusówów nie robi" kiedy miał wymienić łożysko w kole trabanta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minutes ago, kiler said:

jak sam pisałeś serwis jest tylko jeden 🙂

Ale w temacie klaksonu może jeśli sam nie chcesz wykonywać tak skomplikowanej operacji to spróbuj dać do jakiegoś serwisu skuterowego . Klakson , manetka i przewody są bardzo podobne jak w skuterze . Chyba że mają tam podejście jak w naszym kraju w latach 80tych wtedy mechanik twierdził że "on dwusówów nie robi" kiedy miał wymienić łożysko w kole trabanta

Moto wystawione dzis na sprzedaz. Ten serwis co tu jest juz 2 dni wycenia naprawe. Poza tym musialbym zainwestowac w wymiane predkosciomierza... kolejne 700 stow. Jako, ze juz pojechalem do Brunei, oraz wszedzie gdzie chcialem potrzebuje moto tylko do dojazdow do pracy i nie potrzeba mi "duzej" maszyny. Wystarczy 250 cc

Planuje wiec moto opylic i kupic cos takiego z dwuletnia gwarancja. https://www.mudah.my/vi/83685355.htm 
Uprzedzam, ze opis mojego moto w ogloszeniu jest adekwatny do jego stanu. Bez zadnej sciemy. 
Jak sie uda za rozsadna cene sprzedac, to moze kupie Kawe z300. Mozna nowa tu w promocji za 2 dyszki kupic. Tak czy owak dokladac do interesu za bardzo nie zamierzam. 🙂

Zakup takiej "damki" planuje przede wszystkim dlatego, ze tu o wypadek zbyt latwo. Nie widze sensu w inwestowanie w motocykl dwoch pensji tylko po to, zeby potem jakas puszka mnie skasowala. Prawdopodobienstwo powaznego wypadku oceniam tu na 50% na rok. Jezdze tu rok i jeden juz mialem. Mysle, ze w przyszlym roku, kolejny debil mnie skasuje jak stoje na swiatlach, lub cos. Lokalni, jak sa super bogaci to duze motocykle maja tylko dla szpanu... na ulicach ich prawie nie widac ...prawdopodobnie z tego wlasnie powodu. Szkoda motocykla,.,, 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...