Skocz do zawartości

Przesiadka z SV650S na XSR 900 (Abarth)... co to będzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Yo! Dawno tu nie byłem. Prawda tez jest taka, że przez 8 lat posiadania SV650S emocje mi trochę opadły co do jazdy motonem. Niby wszystko fajnie, clipony, owiewki, niezła pozycja, ale czegoś brakowało.

 

Wcześniej przymierzałem się do CBR1000 SC 59 HRC ale dupsko coraz to starsze (47 wiosen) i chyba już mi się nie chce jeździć tak twardym motocyklem. Poza tym litr do miasta? W zeszłym roku włożyłem sporo wysiłku, żeby przesiąść się na coś mocniejszego - padło na 636 z 2015 roku. Test drive kosztował mnie 400 PLN (musiałem opłacić ubezpieczenie), ale było warto. Piękne i fenomenalne moto, ale nie do jazdy po łódzkich ulicach. A ja głównie latam po Łodzi i czasami gdzieś wokoło. W tym roku miałem pomysł - Nowa CBR650R? Za słaba względem SV650S, ale pozycja fajna. Przymierzyłem się tez do Ducata SuperSport, ale zbyt wysokie clipony i pozycja bardziej turystyczna mnie zniechęciły. Nie jechałem tym jednak.

 

Dano mi XSR900 ale z byczymi rogami, bez owiewki bikini (takiej jak w Abarth) - czysty naked - fajne moto, podoba mi się jak się zbiera od dołu i liniowo oddaje moc. Powrót na siodło SV650s wydawał się juz bardzo dziwny - zbyt prosta pozycja. Banana miałem jeszcze przez kilka godzin po jeździe, ale walka z wiatrem powyżej 120 mnie jednak zniechęca, więc test drive Street Triplem 765 juz sobie darowałem.

 

Turystycznie latam wokoło komina. Zawsze jeździłem jakąś odmianą sportowego motocykla, czyli clipony i owiewki góra dół. Szczerze, nie lubię prostej kierownicy. Z tego co widzę, pozycja jest agresywna, a ja taką lubię.

 

I tak padło na XSR 900 Abarth. I ponieważ już nie mam juz odwrotu, moto jest do odbioru, to strasznie sie boję. Nie boję mocy. Boję się, że hardcorowa pozycja za kierownicą będzie mnie wykańczać. Nie jeżdżę tras - latam wyłącznie dla funu - szybka przejażdżka i filozofia cafe racera jakoś tam do mnie przemawia. No i tak.

 

Wszelkie komentarze mile widziane. Jak odbiorę moto to z pewnością ten wątek będzie kontynuowany ;-)

 

Abarth_small.jpg

 

 

Edytowane przez TPS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym że wydziwiasz jak stara panna to, po przyzwyczajeniu się, będzie zajebiście. :biggrin:

Piękny sprzęt, gratulacje, niech służy! :flesje:

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym że wydziwiasz jak stara panna to, po przyzwyczajeniu się, będzie zajebiście. :biggrin:

Piękny sprzęt, gratulacje, niech służy! :flesje:

 

Wiedziałem, wiedziałem, że wyjdzie, że wydziwiam jak stara panna. :biggrin:

Niemniej dzięki :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całe życie latam głównie na sportach i zawsze powtarzam, z6e jedynym problem pozycji w tych motocyklach są leniwi piloci. Trzeba jeździć aktywnie, przerzucając obciążenie z ramion, kiedy to tylko możliwe, na nogi i mięśnie brzucha. Poza tym, ta pozycja ma tą zaletę, że robi się to bardzo łatwo, a to nie raz uratuje twoją dupe i plecy przed niespodziewanym strzałem i bólem na wybojach. Wiadomo że poniżej pewnych prędkości obnaża ona swoje istotne wady, ale xsr najwolniejszy nie jest. Gratulacje. Bardzo podobają mi się te yamaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całe życie latam głównie na sportach i zawsze powtarzam, z6e jedynym problem pozycji w tych motocyklach są leniwi piloci. Trzeba jeździć aktywnie, przerzucając obciążenie z ramion, kiedy to tylko możliwe, na nogi i mięśnie brzucha. Poza tym, ta pozycja ma tą zaletę, że robi się to bardzo łatwo, a to nie raz uratuje twoją dupe i plecy przed niespodziewanym strzałem i bólem na wybojach. Wiadomo że poniżej pewnych prędkości obnaża ona swoje istotne wady, ale xsr najwolniejszy nie jest. Gratulacje. Bardzo podobają mi się te yamaszki.

 

W 100% się zgadzam. Też zawsze były u mnie clipony i owiewki (tak, wiem, Ducati SS tez ma owiewki i clipony a siedzi się jak na skuterze). Jak na swoje 47 wiosen to jestem wysportowany (regularnie crossfit) i jednym z powodów, żeby nie kupować jeszcze turystycznego krzesełka na 2 kołach jest zmuszenie mnie do wysiłku i treningu.

 

Niestety, naoglądałem się wszystkich możliwych testów Abartha, przeczytałem wszystkie możliwe recenzje dostępne w każdym możliwym języku świata i wszędzie jak mantra powtarzana jest fraza - nadgarstki padają od extremalnej kierownicy typu clubman bars. A przecież od tego sa uda i brzuch, żeby nie jechać na prostych łokciach, co potem przekłada sie na wypadki w zakrętach.

 

Tak jak pisałem wcześniej - po przejechaniu się XSRem 900 z taka kierownicą i posadzenie tyłka na Suzi SV650S było bardzo dziwne. Tak samo miałem po 50 km jazdy 636 2015.

 

Bardzo Ci dziękuję za Twoja kontrybucję. W końcu od tego jest sportowa pozycja na motocyklu, żeby byc wysportowanym i vice versa

Być może wszyscy recenzenci Abartha do wysportowanych nie należeli :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździj, ciesz się sprzętem a opinie internetu to wiesz gdzie należy umieścić... ;)

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po pierwszych kilometrach zrobionych Abarthem. Muszę się przyzwyczaić do nowej szerokości lusterek. Pozycja? Jestem zaskoczony - rewelacja i owiewka tez nie jest ściemą. Oczywiście, warto miec silne uda i brzuch - wtedy łatwiej, ale ameryki nie odkrywam w tego typu pojeździe. Zalecają mi dotarcie silnika, więc na ten moment mapa B(oring).

 

Fajne moto, zwrotne, żwawe (nawet na mapie B).

LwG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co mowia rozni ludzie motocykl dociera sie "na ostro" jadac po obrotach na nizszych biegach i natychmiast zjezdzajac z nich ( najlepiej jeszcze jadac pod gore ). To oczywiscie po rozgrzaniu silnika do temperatury pracy.

Pierwsza zmiana oleju tez duzo wczesniej niz mowia, 100 - 150 km a nie 500.

No i mam nadzieje ze to mineralny olej, zeby za duzo nie kosztowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co mowia rozni ludzie motocykl dociera sie "na ostro" jadac po obrotach na nizszych biegach i natychmiast zjezdzajac z nich ( najlepiej jeszcze jadac pod gore ). To oczywiscie po rozgrzaniu silnika do temperatury pracy.

Pierwsza zmiana oleju tez duzo wczesniej niz mowia, 100 - 150 km a nie 500.

No i mam nadzieje ze to mineralny olej, zeby za duzo nie kosztowal.

 

Mnie zapraszają po 1000km, ale to ja decyduję kiedy, więc może być i po 200 km. W chwili obecnej jest 40 ;-)

Masz jakieś sugestie co do oleju dla CP3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest CP3 ?

Jesli chodzi o twoj silnik / sprzeglo / skrzynia to bym uzyl 10W40 pelnego syntetyka, bo sam na takich jezdze ( z klasyfikacja JasoMA do mokrych sprzegiel ).

 

CP3 Crossplane crank - krzyżowy wał korbowy. Takie ma oznaczenie silnik w MT09/XSR900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...