Skocz do zawartości

Hamulce DUAL w moim Kawasaki Mean Streak


_Monter_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hąda Wiadro liter ma to zrobione super ! latalem tym i działa to dobtze .

3 zaciski trzy tłoczkowe,na trzy tarcze, razem 9 tłoczków !

Jak heblujesz klamką to działają 4 tłoczki na 2 tarcze przód + 1 tłoczek tarcza tył.

Jak wciśniesz nogą , to działają 2 tłoczki na tył i po 1 na kazdą tarczę przód .

Jak wciśniesz oba, to wszysykie trzy zaciski działają 9 tłoczkami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hąda Wiadro liter ma to zrobione super ! latalem tym i działa to dobtze .

3 zaciski trzy tłoczkowe,na trzy tarcze, razem 9 tłoczków !

Jak heblujesz klamką to działają 4 tłoczki na 2 tarcze przód + 1 tłoczek tarcza tył.

Jak wciśniesz nogą , to działają 2 tłoczki na tył i po 1 na kazdą tarczę przód .

Jak wciśniesz oba, to wszysykie trzy zaciski działają 9 tłoczkami .

 

Ale nie wspomniałeś, że lewy przedni zacisk hamulcowy to przy okazje ramię do pompy hamulcowej środkowego cylinderka tylnego zacisku.

Było już o hydraulicznym dualu cbs wcześniej.

 

Monter, jest jeszcze inny dual montowany w CBF 1000. Tam zaciski są stałe. Ale nie wiem jak jest zbudowany.

Zintegrowane hamulce w Moto Guzzi to też pomieszane hamowanie przód-tył. Może z tego jakaś inspiracja ...

 

A może tak: zamienić zacisk z tyłu na trzycylindrowy (taki jak w CBF 1000 lub 600), dać wydajniejsza pompę hamulcową na kierownicy i dodatkowy przewód do środkowego cylinderka zacisku z tyłu. Pompę nożną podłączysz jednym przewodem do pozostałych dwóch cylinderków. Ale od kierownicy do tylnego zacisku trochę daleka droga, można by na jakimś odcinku wykorzystać sztywny przewód hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zamówiłem przewody w oplocie włącznie z długim na tyle aby doszedł do tyłu. Zamówiony również manualny ogranicznik siły hamowania.

Bardzo miły właściciel z firmy http://przewodystalowe.pl (bardzo przejrzysta strona) pomógł mi dobrać śrubunek do tego zaworu bo jest 1/8 NPT 27 gwint z wklęsłym stożkiem.

Powoli realizuję zamierzenia i postawiłem na dodatkowy zacisk od skutera na tyle.

Pomysł z zaciskiem od cbf 1000 dzisiaj przeanalizuję bo brzmi to ciekawiej.

Pozostanie kwestia pompy czy wydoli czy nie ale jednak najpierw to sprawdzę zanim wydam kasę...trochę już poszło

 

 

TT

 

 

Ale nie wspomniałeś, że lewy przedni zacisk hamulcowy to przy okazje ramię do pompy hamulcowej środkowego cylinderka tylnego zacisku.

Było już o hydraulicznym dualu cbs wcześniej.

 

Monter, jest jeszcze inny dual montowany w CBF 1000. Tam zaciski są stałe. Ale nie wiem jak jest zbudowany.

Zintegrowane hamulce w Moto Guzzi to też pomieszane hamowanie przód-tył. Może z tego jakaś inspiracja ...

 

A może tak: zamienić zacisk z tyłu na trzycylindrowy (taki jak w CBF 1000 lub 600), dać wydajniejsza pompę hamulcową na kierownicy i dodatkowy przewód do środkowego cylinderka zacisku z tyłu. Pompę nożną podłączysz jednym przewodem do pozostałych dwóch cylinderków. Ale od kierownicy do tylnego zacisku trochę daleka droga, można by na jakimś odcinku wykorzystać sztywny przewód hamulcowy.

Masz na myśli przedni zacisk z CBF1000? Bo tylko ten ma wydzieloną jedną komorę.

Znalazłem prawy przód za jedyne 20€. Tanio jak barszcz tylko sposób mocowania trochę mi nie leży. Popatrzę na skuterowe jeszcze. Chodzi mi o to, że ciężko mi będzie płytę pod to zrobić.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacisk od CBF600 z dualem jest mniejszy. Kojarzę że wersja z ABS ma trzycylindrowe zaciski, (chyba pompa ABS coś robi z rozdziałem siły hamowania na wszystkie koła zależnie czy wciśniesz lub wdepniesz). Każdy zacisk od Varadero 1000 będzie miał oddzielony środkowy cylinderek od skrajnych. Tylny ma inny sposób montażu, płyta jest osadzona na osi koła. Pozostaje kwestia rozmiaru tarczy hamulcowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza w CBF z przody jest tylko 4 mm mniejsza na średnicy od mojej z tyłu. Grubość też tylko ze dwie setki różnicy.
Jedynie te mocowanie...

Żeby dorwać tylny zacisk podzielony to by było git.
Zaraz oblukam tył od wiadra.
Edyta/:
Ten sam problem, zacisk pływa na płycie...
Do takich manewrów bez CNC się nie obejdzie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vfr800fi, v-tec, cbr xx, viadro, deauville, cbf, st1100/1300- modeli jest sporo ;)

mam tylny zacisk z vfr za 50zł ale bez klocków :P



 


Masz na myśli przedni zacisk z CBF1000? Bo tylko ten ma wydzieloną jedną komorę.
Znalazłem prawy przód za jedyne 20€. Tanio jak barszcz tylko sposób mocowania trochę mi nie leży. Popatrzę na skuterowe jeszcze. Chodzi mi o to, że ciężko mi będzie płytę pod to zrobić.

 

wszystkie trzy zaciski (oba przednie i tylny) w standardowym dualu mają osobny dopływ płynu do środkowego cylinderka/tłoczka

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Konrad. Na razie prawy przód z viadra wygląda najkorzystniej. Skuterowe odpadają z powodu średnicy i szerokości tarczy...owszem, można by dopasować ale to by było skrajne druciarstwo.
Popatrzę resztę modeli.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak się mają moje nogi. Miałem kilka sytuacji gdzie musiałem dohamować tyłem jednak czas mojej reakcji i wyczucie na wajchę jest po prostu do dupy.

Cały czas rozkminiam jak do przedniego hebla dołożyć tył. Mam w zasadzie jeden pomysł w miarę realny i chyba niezbyt skomplikowany ale prawdopodobnie utknąłem w tunelu myślowym lub nie wiem o jakiś nowinkach. Ja wymyśliłem jednotłoczkowy zacisk dołożyć z odpowiednio spreparowanymi klockami (zmiejszona powierzchnia hamująca fleksą :) ) i podpięciem tego do przodu.

Wiem, że muszę coś zrobić. Nie to, że moje heble z przodu kuleją ale jest diametralna różnica gdy oda koła hamują.

Pomożecie?

Pacjent:

Kawasaki VN 1500 Mean Streak 2003.

 

14580748a9586f6c4942a799bfe0d466.jpg

3d1185cd4a90e7962a40015876b6d460.jpg

Dołóż drugi zacisk na tył, coś takiego jak w stuncie, i zespól przedni i tylni hebel tak aby jak naciśniesz prawa klamke hamowały obydwa koła, lub zrób po prostu tak, że masz sprzęgło a za tym tylni hamulec, to chyba najprostsze rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę na zdjęciu że VN 1500 też ma z tyłu zacisk pływający. Kilka myśli na szybko, bo to piątek wieczór...

 

1. jaki adapter trzeba zmajstrować żeby wykorzystać oryginalną płytę pod zacisk Nissin z Hondy?

2. z jakiego materiału jest płyta oryginalna? Zrobić z takiego samego montaż pod zacisk, zespawać fachowo z płytą oryginalną lub wykorzystać do tego celu oryginalna płytę z Hondy.

3. czy płyta z VN 1700 lub 2000 nie nada się do przeróbki?

 

Nie kojarzę innej marki zacisków niż Nissin, żeby były trzycylindrowe z dwoma przewodami płynu. Może są jakieś akcesoryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zacisk przód prawy hondowski. Z tego co patrzę to powstała idea żeby nie ruszać oryginalnej płyty a tylko mocowanie zacisku do płyty. Z racji, że pływające to oby fi sworzni było takie same to wyjdzie zasadniczo kosmetyka. Moje mocowanie zacisku ze sworzniami jest stalowe a więc bardzo modalne i płyta zostanie w spokoju.

https://www.ebay.de/itm/Honda-VFR800-RC46-98-01-Bremssattel-Vorne-Rechts-Bremszange-45250-MAT-016/151821565046?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

s-l1600.jpg

14580748a9586f6c4942a799bfe0d466.jpg

s-l1600-1.jpg

53835442-2071137389857317-18371822509579

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie zostaje do zrobienia mocowanie zacisku Nissin do oryginalnej płyty.

Zacisk Nissin jest dłuższy od Tokico o 1 cylinder i przy wykorzystaniu oryginalnego mocowania może ustawić się krzywo na tarczy.

Patrząc na zdjęcia myślę że trzeba go ustawić bardziej z tyłu i w dół, z racji położenia odpowietrznika zewnętrznych cylinderków. Oryginalnie ten zacisk jest założony praktycznie pionowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej zrobić on nowa mocowanie zacisku niż dodawać kolejne elementy?

przecież tak czy siak trzeba odmierzać, frezować, robić otwory.

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...