Skocz do zawartości

Docieranie motocykla na akcesoryjnym wydechu


JBL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmiana puszki wydechu nie będzie miała wpływu na docieranie silnika. Nie wiem jednak jak będzie wyglądała sprawa gwarancji jeżeli na przegląd w ASO przyjedziesz z nieoryginalnym tłumikiem.

Edytowane przez Road Runner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli jest to cały wydech? To co wtedy? Bo w sumie nie wiem, a mnie zastanawia co może sie stac

 

Ogólnie ingerencja w kompletny układ wydechowy wymaga ponownego strojenia silnika i dopasowania odpowiedniego składu mieszanki.

Bo po zastosowaniu pełnego przelotu robi się za ubogo, co podwyższa temp. w silniku, co ogólnie nie jest zdrowe dla silnika, a tym bardziej dla nowego silnika na dotarciu który i tak się układa i lekko wcale nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ogólnie ingerencja w kompletny układ wydechowy wymaga ponownego strojenia silnika i dopasowania odpowiedniego składu mieszanki.

Bo po zastosowaniu pełnego przelotu robi się za ubogo, co podwyższa temp. w silniku, co ogólnie nie jest zdrowe dla silnika, a tym bardziej dla nowego silnika na dotarciu który i tak się układa i lekko wcale nie ma...

To, że trzeba dostroić, nowe mapy porobić itp, to wiem, ale co może się stać przez to jeśli zmienimy pełny układ wydechowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrzcie, a ja docierałem MT07 na Leo i moto ma się rewelacyjnie. Tyle, że postąpiłem nieco inaczej. Nie korzystałem z mądrości internetu. Poszedłem tam gdzie kupiłem moto, zapytałem o wszystkie interesujące mnie sprawy, czyli gwarancja i ewentualne skutki, dostałem odpowiedzi, założyłem i jest pięknie.

Polecam tą metodę. :rolleyes:

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak zrobię 1-2 Tysie. Na fabrycznym a potem zmienię dla pewności sama podmianka to 5 minut roboty wiec jakbym jechal na srwis to zmienię na oryginał ale dziwne jest to że nieraz można dostać fabrycznie nowe moto z już zainstalowanym na przykład acrapem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dziwne jest to że nieraz można dostać fabrycznie nowe moto z już zainstalowanym na przykład acrapem

Ale co Ciebie dziwi? Wtrysk góruje nad gaźnikiem możliwością dostosowania parametrów do warunków pracy. W sensie sterownik. Jeśli to jest taka drobnostka jak wydech to coraz częściej sobie radzi. Zacznij modyfikacje airboxa to wtedy będzie potrzebna korekta map.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrzcie, a ja docierałem MT07 na Leo i moto ma się rewelacyjnie. Tyle, że postąpiłem nieco inaczej. Nie korzystałem z mądrości internetu. Poszedłem tam gdzie kupiłem moto, zapytałem o wszystkie interesujące mnie sprawy, czyli gwarancja i ewentualne skutki, dostałem odpowiedzi, założyłem i jest pięknie.

Polecam tą metodę. :rolleyes:

Nikt nie twierdzi, że po takim zabiegu silnik nie przeżyje okresu docierania czy umrze jeszcze na gwarancji.

Ogólnie zabiegi ingerujące w układ wydechowy zubażają mieszanke i czasami po zmianie calkowitego wydechu zakres reguwielkaw ECU po prostu nie wyrabia i jest za ubogo.

My wtedy poza fajnym dźwiekiem możemy stracic do kilku koni i pogorszenie charakterystyki.

Polecam wizyte na hamowni przed i po zmianie wydechu i porozmawianiu z ludzmi ktorzy sie tym zajmują na codzień.

 

A czy twojemu MT07 tak bardzo sluzy ten wydech to sie okaże za jakis czas, bo rozumiem że masz nowy motocykl ze znikomym przebiegiem... A nie napisałeś też czy wymieniłeś samą puche czy kompletny układ bo to wielka różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały wydech. Przebieg ponad 30k a to czy i co mogę ustalałem w aso yamahy. Teorię znam i wiele widziałem w serwisie jak bracowałem w tzw branży. ;-). Wiem, że jedne sterowniki sobie radzą, inne nie. W przypadku MT było pytanie czy zmieniam filt powietrza. Nie zmieniałem i sterownik ogarnia. Żadnych spadków mocy ani zmian charakterystyki. Dlatego uważam, że tego typu pytania to do producenta/dilera należy kierować. MT sobie poradził ale widziałem Horneta, który strasznie się gubił.

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...