Skocz do zawartości

Astra H vs Citroen C4


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam bolidu dla kobity , generalnie poluje na ładnego Golfa 4 , ale to ciężki temat. A wiec może alternatywa , Astra H lub citroen C4 , wiem ze obydwa autka nie należą do bezawaryjnych a ich jakoś wykonania zostawia duzo do powiedzenia, aczkolwiek mam Peugeot 407 i w sumie nie jest zle z tymi usterkami. Co sądzicie , które byście wybrali ? budżet kolo 10 tys, w porywach za ładna sztukę doloze ze 2 tys. , silniki raczej benzyna , plus ewentualne podtlenek butanu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po namyśle C4 raczej odpuszczę, natomiast jadę oglądnac Civica 7 w 1.6 vtec ,co prawda jest trochę droższy , ale moze warty tego.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę C4 od maja, zrobiłem 10 tys.km.

Według mnie lepiej wykonany od astry, którą akurat ma mój brat. Ogólnie nawet od wielu nowych samochodów którymi jeździłem ma ładniej w środku.

Co do awaryjności to od zakupu hałasuje 4 bieg, poza tym na razie nic się nie popsuło a jeźdzę nim codziennie 170km/h (bez autostrady:)), nawet kilka razy na torze nim byłem i się trzyma. Jakbym kupował jeszcze raz to bym wziął wersję 2.0 180 kunia bez turbo. Pobór oleju zerowy. Ja jestem zadowolony.

 

Wyposażenie w większości egzemplarzy jest mega w porównaniu do konkurencji i o dziwo jak na francuza u mnie każda pierdółka działa, Jak dobrze trafisz to w wyposażeniu będzie nawet asystent pasa ruchu.

 

Jest to już jedno z nielicznych aut które świetnie nadaje się do LPG, bez tego bym nie polecał bo pali niemało.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z tym zawieszeniem ? Czytam ze strasznie tlucze, szczególnie tyl..

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne z tych aut. Astrę H 1.7 101 KM od blisko 2 lat ujeżdża moja kobieta, C4 I 1.4 od 8 lat ma siostra.

W Astrze jedyne co na plus to silnik, prowadzenie, wyciszenie kabiny (zero tłuczenia na dziurach) i hamulce. Elektryka tragicznej jakości, już w trzecich drzwiach przetarła się wiązka kabli, przerobiłem też problem z komunikacją sterownika silnika, też kiepska jakość kabli i płytek ze ścieżkami (sterownik umieszczony w błotniku, zajebisty patent, brawo Opel), włącznik świateł (teoretycznie nierozbieralny) musiałem rozbierać i czyścić oraz podginać styki bo nie łączyły i światła gasły. Padły również 2 przekaźniki (rozrusznika i sterownika). Dobrze przynajmniej, że ten 1.7 Isuzu nie sprawia problemów, ma wysoką kulturę pracy, jako taką dynamikę i śmieszne spalanie bo na trasie 800 km bez autostrad, do 90 km/h zadowala się 4,5l / 100 km.

Citroen też nie jest dużo lepszy, również padają w nim elektryczne rzeczy. Wymieniałem siostrze licznik, radio, też przetarły się kable w jednych drzwiach oraz klapie bagażnika. Duży plus C4 to przestronne wnętrze, tam 4 osoby mogą jechać bez trzymania nóg przy brzuchu, miejsca naprawdę sporo. Dość kiepskie materiały we wnętrzu, bardzo szybko się ścierają srebrne elementy. Silnik 1.4 to stanowczo za mało do tej budy. Pali sporo, osiągi marne, dość głośny powyżej 4000 obrotów. Duży plus to blacha i spasowanie karoserii.

 

Z dwojga złego to już chyba lepiej Citroen. A mając do wydania te 10 - 12 tys. zł to ja bym się zastanawiał między Civiczką VII 1.6 albo Corollą E12 1.6. Civiczkę miałem, auto przyjemne, dynamiczne, za to nudne do bólu, wnętrze to tak trochę emerytem zalatuje. Ale wajcha od biegów dość wygodna w użytkowaniu, brakuje mi tego trochę ;) Tam przynajmniej nie paprałem się w naprawy wiązek elektrycznych, nie wiedziałem nawet gdzie są przekaźniki, bezpieczniki, sterowniki itd. Tylko trzeba było pilnować oleju jak wskazówka obrotomierza często odwiedzała czerwone pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i kupilem ..Gofra 4 z 2002 , prosto z kalifatu niemiec , bezwypadek , caly lakier oryginal , zero rudej szmaty , serwisowany, 203 tys km nalotu , silnik 1.6 16V - 105 KM AZD , suchy i czysty ( nie myty), prawie nieslyszalny , pelna elektryka, klima reczna , grzanie dupy , esp - kurcze ..to auto jest genialne , ale tym sie fajnie jeździ , zal mi go oddawać :) .

 

Minus tego, ze musze wykupic smartcasco od kradzieży ..chodliwy towar .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i prawidłowo, jak faktycznie jest takie jak opisujesz to jeszcze długo pojeździ a serwisowanie Golfiacza to śmieszne pieniądze :)

Weź mu od razu wyczyść przepustnicę i zrób adaptację (zwykłym kablem VAG za parę zł) oraz wyciągnij całą puszkę odmy, dokładnie wyczyść, kup nowe uszczelki odmy i poskładaj. To jest roboty na jakieś 2h a dzięki temu będziesz miał bezproblemową jazdę, szczególnie zimą. Oby tylko oleju nie brał bo niektóre egzemplarze to lubiły, kiepskie pierścienie. Ja w 1.4 zajechałem skrzynię, podobno wadliwe były ale jak nic się u Ciebie nie dzieje to powinno być ok. U mnie zaczęło się od wyskakującego wstecznego podczas cofania, potem doszła zgrzytająca jedynka a na koniec problemy ze znalezieniem większości biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić działanie odmy ? Czytalem na jej temat , niby sporadycznie w 1.6 , ale bywaja z nią problemy.

 

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma co sprawdzać tylko po prostu trzeba kupić uszczelki, jeden oring okrągły a drugi oring mniejszy tylko że trochę dziwnego kształtu, około 25 zł kosztują. Dla świętego spokoju wjedź na kanał, odkręć puszkę odmy, wyczyść cały syf z środka, złóż na nowych oringach i będziesz miał spokój. Duże cyrki mogą być zimą jak odma zamarznie.

 

https://daneeek.pl.tl/Czyszczenie-odmy-silnika.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...