krzysiek_1234 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Cześć i czołem! Mam problem ze swoim GSX 400E. Silnik nie chciał odpalać i zauważyłem że nie ma iskry na prawym garze. Prawa cewka po włączeniu zapłonu bardzo się nagrzewa i dostaje ciągły prąd 12V (bez dotykania przycisku rozrusznika). Czym to może być spowodowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi919 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Cewka dostaje ciągły plus po zapłonie(na jednym kablu) oraz sygnał kiedy ma być iskra(na drugim). Grzanie się może być spowodowane zwarciem wewnątrz. Cewkę możesz sprawdzić za pomocą multimetru, znając wartości serwisowe oczywiście. Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Podmień cewki miejscami i zobacz czy dalej grzeje się ta sama. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Cewki są w porządku. Obydwa kable plusowe cewek dają 11,5 V. Problem leży w minusach. Minusowy (sygnałowy) po stronie działającej daje 0,01 V, po stronie grzejącej się 0,54 V i wzrasta po zapaleniu świateł do 0,84 V. Może to moduł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arczi919 Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 (edytowane) Odepnij moduł i zobaczysz, ale może to być zwarcie gdzieś w instalacji.Przy okazji sprawdź każde połączenie masy na Moto. Może gdzieś jest słaba masa i próbuje wszystko zmasować przez cewke Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka Edytowane 13 Kwietnia 2018 przez Arczi919 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 To raczej wina impulsatora, warto sprawdzic czy ma wlasciwa opornosc, przed ruszaniem modulu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogger Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Cewki są w porządku. Obydwa kable plusowe cewek dają 11,5 V. Problem leży w minusach. Minusowy (sygnałowy) po stronie działającej daje 0,01 V, po stronie grzejącej się 0,54 V i wzrasta po zapaleniu świateł do 0,84 V. Może to moduł?Jak to zmierzyłeś ? Pomiar z cewką czy bez ? Napisz jaką oporność mają cewki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Podłączyłem miernik do ramy i do poszczególnych kabli, bez podłączonych cewek. Na jaki parametr ustawić miernik aby zmierzyć oporność cewek? Czy na całą sytuację może mieć wpływ to że nie mam podłączonych tylnych świateł, kierunkowskazów oraz urządzenia pokazującego który bieg jest zapięty?Jest tak ponieważ przerobiłem ten motocykl na odchudzonego bandytę, oczywiście kierunki i światła podłącze jak tylko je dostanę. Teraz jestem na etapie rozczepiania całej wiązki którą już misternie zakamuflowałem...Może ktoś z Was ma schemat elektryki do tego gałgana 83'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_1234 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 (edytowane) Ok, poradziłem sobie, okazało się że było coś kombinowane przy regulatorze napięcia i pod kabel plusowy była podpięta jeszcze odnoga kabla od czujnika ciśnienia oleju przez co była zwarcie. Na tą chwilę mam iskrę na dwóch garach, motocykl pali ale po włączeniu zapłonu grzeje się lewa cewka... To normalne że na kablu minusowym cewki jest 0,58 V. Dobrze rozumuję, że na minusie od cewki powinna być masa i gdy jest ona przerwana (sygnał) to następuje przeskok na uzwojenie wtórne co daje iskrę?Istnieje jakis sposób na sprawdzenie poprawności działania modułu zapłonowego,wydaje mi się że to on puszcza trochę napięcia na masę cewki. Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez krzysiek_1234 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Na minusie, albo na plusie - chodzi o to zeby przeplyw pradu przez cewke zostal przerwany.Gwaltowny spadek napiecia indukuje prad w uzwojeniach cewki przy czym prad indukowany w uzwojeniu wtornym jest na tyle wysoki ze daje iskre na elektrodach swiecy.Jesli cewka sie grzeje to trzeba ja wymienic na cewke o takiej samej opornosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.