Skocz do zawartości

Suzuki intruder vl125 problem z pracą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem sobie szrota do remontu i na samym początku same problemy. Silnik ciężko odpala, jak już zaskoczy to ma problem z wejściem na obroty. Dodatkowo pali tylko na jeden cylinder. Cewki sprawdzone (podmieniane), gaźnik wyczyszczony, świece dają iskrę (nowe w drodze). Dodatkowo brak reakcji na regulacje śrubą składu mieszanki. Czy brać się za zawory i rozrzad? Czy cdi puszcza iskrę na oba cylindry jednocześnie? (Jak w maluchu)... myślałem, że jak daję sobie radę z autami to i tu mi jakos sprawnie pójdzie a teraz mam rebus...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szrot to zaczynasz od nowych swiec, wiekszosc problemow zniknie gdy zacznie pracowac na 2 cylindrach.

Jak Limo wspomnial, gazniki do czyszczenia, najlepiej w myjce a jesli nie to musisz recznie wyczyscic uklad wolnych, bo jego

niedroznosc utrudnia zapalanie, brak wolnych i wejscie na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie świec chodzi na obu cylindrach ale tylko jak mu psikam aerozolem w dolot. Obstawiam gaźnik, zamówiłem dysze. Dam znać jak dojdą i założę. Dodatkowo nowe czyszczenie. Wydech z jednego cylindra nagrzewa się mniej, czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie świec chodzi na obu cylindrach ale tylko jak mu psikam aerozolem w dolot. Obstawiam gaźnik, zamówiłem dysze. Dam znać jak dojdą i założę. Dodatkowo nowe czyszczenie. Wydech z jednego cylindra nagrzewa się mniej, czy to normalne?

 

Dobrze obstawiasz. Paliwo nie dochodzi. Ale same dysze nie załatwią tematu. Trzeba udrożnić kanaliki a kompresor też może nie podołać.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety myjki nie mam nigdzie w pobliżu więc zostaje czyszczenie metodą chałupniczą

Najprawdopodobniej potem chodził będzie też "chałupniczo"...

Zrób to raz a porządnie. Nie ucieraj szkłem dupy.

 

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.  Mam podobny problem jak utwór postu. Jeden cylinder nie działa. Świece nowe . W cylindrze który ma problem ,świecą jest mokra. Na obroty wchodzi ,jak zaskoczy drugi gar. Sprawdzilem iskry na świecach. W cylindrze problematycznym ta iskra jest słaba. Wnioskuje ze aparat zapłonowy ,jest do wymiany . Czy mógłbym Was prosić o pomoc w zakupie nowego ( uzywany , zamiennik ) aparatu zapłonowego. Mam problem z znalezieniem w sieci .Byc moze macie sprawdzone miejsca . Pozdrawiam EDYCJA - podmienilem cewki i nadal to samo . Ten sam cylinder nie działa ( teraz zaczął strzelać po podmianie cewek) . Ogólnie to raz dziala raz nie działa. Jakieś pomysły?

Edytowane przez Sly_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnij serwisowke z netu i przebadaj opornosc pick up coils ( cewki zbierajace impulsy z walu korbowego ) w ukladzie zaplonu, chociaz problem moze byc o wiele prostszy, np stare przewody / fajki WN ktore traca prad w czasie pracy silnika. Zapal motocykl w ciemnosciach i sprawdz czy nigdzie nie widzisz skaczacych iskier. Sprawdz jak przewody WN mocowane sa w cewkach i fajkach, czy tam nie ma zadnych problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.07.2022 o 19:28, Adam M. napisał:

Sciagnij serwisowke z netu i przebadaj opornosc pick up coils ( cewki zbierajace impulsy z walu korbowego ) w ukladzie zaplonu, chociaz problem moze byc o wiele prostszy, np stare przewody / fajki WN ktore traca prad w czasie pracy silnika. Zapal motocykl w ciemnosciach i sprawdz czy nigdzie nie widzisz skaczacych iskier. Sprawdz jak przewody WN mocowane sa w cewkach i fajkach, czy tam nie ma zadnych problemow.

Sprawdziłem jak doradziłeś czy czasem kable WN nie mają przebicia. Ogólnie iskra jest na świecy caly czas ( czyli prąd idzie ) . Jednak wydaje mi się że jest jakaś słaba ( wizualnie ). Wyjąłem fajkę nie demontujac świecy. wWsadziłem inna świece i iskra skacze na dobre 4-5 cm. Jednakze trzymając fajkę w dłoni chciałem dodać gazu ,dotknąłem ręką gołej kierownicy i mnie prąd popieścił. Czyli jednak chyba przebicie.  Druga sprawa zauwazylem zmianę w obrotach pomiędzy motorem w pionie a pozycja ustawienia na stopce boczej. Myślę że chyba gaznik do czyszczenia. Efekt stania motocykla prawie 3 lata w garażu. Dużo pracy czeka 🧐🧐🧐🧐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...