Skocz do zawartości

Kto bylby winny ?


ks-rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega ks-rider forsuje swój pogląd na sprawę w oparciu o niemieckie prawodawstwo. Jak już zostało napisane na innym forum, na którym też ten film opublikował, sprawa nie jest wcale tak prosta i banalna.

Jeśli chodzi o linię, to moim zdaniem to nie jest linia krawędziowa P-7a, tylko linia P-1c której zadaniem jest oddzielania pasa ruchu od pasa włączania.

Znak A-7 na wjeździe jest wymagany przepisami, natomiast, jak wspomniano w tym dokumencie:

https://mib.gov.pl/files/0/1796924/TOMI.pdf

na stronie 519 nie jest to rozwiązanie nie budzące żadnych wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ks-rider forsuje swój pogląd na sprawę w oparciu o niemieckie prawodawstwo. Jak już zostało napisane na innym forum, na którym też ten film opublikował, sprawa nie jest wcale tak prosta i banalna.

Jeśli chodzi o linię, to moim zdaniem to nie jest linia krawędziowa P-7a, tylko linia P-1c której zadaniem jest oddzielania pasa ruchu od pasa włączania.

Znak A-7 na wjeździe jest wymagany przepisami, natomiast, jak wspomniano w tym dokumencie:

https://mib.gov.pl/files/0/1796924/TOMI.pdf

na stronie 519 nie jest to rozwiązanie nie budzące żadnych wątpliwości.

 

tak - masz rację co do linii - błędnie ją okresliłem jako krawędziową

ale sam piszesz, że jest to P1-c, która oddziela pas ruchu od pasa WŁĄCZANIA ;)

na stronie 519 rozprawy, którą podlinkowałeś opis dotyczy sytuacji, w której następuję "splot" a nie sytuacji gdy jest kończący się pas włączania

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było by racją gdyby pojazd z prawej nie zaczął już manewru wjeżdżania na lewy pas autostrady. W przedstawionej sytuacji mamy do czynienia ze zwyczajnym zajechaniem drogi przez pojazd lewy. Myślę że taka była by interpretacja sądu po obejrzeniu nagrania.

 

Klas, a to rozpoczecie manewru wjazdu na jakakolwiek droge zmienia prawo o pierszenstwie przejazdu / wjazdu ? Gdzie kiedy i w jakim kraju ?

 

Kolega ks-rider forsuje swój pogląd na sprawę w oparciu o niemieckie prawodawstwo. Jak już zostało napisane na innym forum, na którym też ten film opublikował, sprawa nie jest wcale tak prosta i banalna.

Jeśli chodzi o linię, to moim zdaniem to nie jest linia krawędziowa P-7a, tylko linia P-1c której zadaniem jest oddzielania pasa ruchu od pasa włączania.

Znak A-7 na wjeździe jest wymagany przepisami, natomiast, jak wspomniano w tym dokumencie:

https://mib.gov.pl/files/0/1796924/TOMI.pdf

na stronie 519 nie jest to rozwiązanie nie budzące żadnych wątpliwości.

 

 

Kolega ks-rider nic nie forsuje, tylko uswiadamia :icon_mrgreen:

 

Pas rozbiegowy - bo o ten sie tu rozchodzi ma ustawione na swoim poczatku znak A7 - ustap pierszenstwa - naprawde chcesz rozpoczac dyskusje jak dlugo / do jakiego momentu ten znak obowiazuje ?

 

Proponowal bym przejechanie sie po jakiejkolwiek drodze expresowej lub autostradzie sprawdzenia sobie jaki znak ostrzegawczy ustawiono miedzy 350 a 150 m od rozpoczecia sie wjazdu na w/w droge. W sekrecie podpowiem, ze jest tam ustawiony

 

A6d

 

A przepisy o pierszenstwie przejazdu kolego to nie obowiazuja jedynie w polsce ale powiedzmy, ze w calej europie i MUSZA byc takie same.

 

To co zostalo napisane na innym Forum, hmmmmm, od kiedy to wieksza liczba blednych odpowiedzi przewaza o racji ? Notabene byly osoby ktore zamiescily prawidlowa odpowiedz, a ze do co niektorych to niedochodzi no coz, mowi sie selawi :icon_mrgreen:

 

Jezeli kierowca jedzie i widzi Linie i zastanawia sie czy to jest P1c czy P7a to dla mnie jedno jest jasne, ze prawdawca cos totalnie spier dolil ! :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Klas, a to rozpoczecie manewru wjazdu na jakakolwiek droge zmienia prawo o pierszenstwie przejazdu / wjazdu ? Gdzie kiedy i w jakim kraju ?

 

 

 

 

W tym konkretnym przypadku możemy mówić o wymuszeniu pierwszeństwa a to już nie jest zgodne z kodeksem drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, co powinno być, to jest jedna rzecz. A to, co jest i w jaki sposób jest, to jest coś innego. I tak na końcu rację będzie miał ten, który będzie mieć prawomocny wyrok sądu. Jak być powinno, to podejrzewam, że wszyscy się zgadzamy. Problem jest w interpretacji tego, co jest, co samo w sobie dowodzi, że powinno być zrobione lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż, jak dla mnie włączający się do ruchu "ustąpił" pierwszeństwa - nie mógł bardziej ustąpić, nie było nikogo na pasie, na który zamierzał wjechać, kiedy manewr sygnalizował i rozpoczynał. samochód po lewej zaś, z natury rzeczy jadący szybciej musiał widzieć tego z prawej na pasie rozbiegowym - i co, zakładał, że tamten się zatrzyma? teleportuje?

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby rozstrzygać sprawę w ten sposób, że są to 3 oddzielne pasy ruchu to:
(Zdjęcie z egzaminu na prawo jazdy)
Gdyby nie było pojazdu numer 2 na obrazku poniżej, a pojazd 1 zmienia pas na lewy, pojazd 3 zmienia pas na prawy to pierwszeństwo miałby pojazd 1(czerwony samochodzik) dlatego że pojazd nr 3 ma pojazd nr 1 z prawej strony.

I według mojej subiektywnej oceny w przypadku z filmu na 90% byłby winny kierowca z lewej, dlatego że nawet jeżeli przy pasie który łączy się z dwoma pozostałymi pasami jest znak ustąp pierwszeństwa, to nie oznacza że ma ustąpić tego pierwszeństwa wszystkim.
maxresdefault.jpgEDIT:


Dla potwierdzenia mojej tezy dodam jeszcze to:
is_rys2.1.jpg

"Przy równoczesnej zmianie pasa ruchu przez dwa samochody z pasów skrajnych na środkowy, pierwszeństwo ma samochód znajdujący się z prawej strony . Spotkałem się z opinią, że pierwszeństwo ma w takiej sytuacji pojazd, w którym kierowca pierwszy włączył kierunkowskaz. Taka zasada nie istnieje.

Art. 22. ust. 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym: Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu , na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony . Rozwiejmy kilka wątpliwości:

  • Nieprawdą jest, że przy zmianie pasa ruchu pierwszeństwo ma pojazd, który pierwszy włączył kierunkowskaz - taka zasada nie istnieje.
  • Nieprawdą jest, że przy zmianie pasa ruchu pierwszeństwo ma pojazd, który jest bardziej z przodu - nie ma znaczenia kto jest z przodu, jeśli może dojść do kolizji to należy ustąpić pierwszeństwa zgodnie z zasadami. "
    Źródło: http://oskduet.pl/nauka-jazdy/pierwszenstwo-w-ruchu-drogowym
Edytowane przez WLD_Wlodi

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

cóż, jak dla mnie włączający się do ruchu "ustąpił" pierwszeństwa - nie mógł bardziej ustąpić, nie było nikogo na pasie, na który zamierzał wjechać, kiedy manewr sygnalizował i rozpoczynał. samochód po lewej zaś, z natury rzeczy jadący szybciej musiał widzieć tego z prawej na pasie rozbiegowym - i co, zakładał, że tamten się zatrzyma? teleportuje?

jsz

 

Dokładnie o to mi chodzi. Miałem wprawdzie pewne wątpliwości i kilka razy oglądałem filmik ale właśnie tak to widzę i uważam że w razie gdyby sprawa trafiła do sądu to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo takiego rozstrzygnięcia sporu. Dodał bym jeszcze że niezależnie od tego kto ma pierwszeństwo, wszystkich uczestników ruchu obowiązuje zasada zachowania szczególnej ostrożności podczas zmiany pasa ruchu, a "lewy" kierujący ewidentnie tę zasadę zignorował, choć miał zdecydowanie lepszy przegląd sytuacji niż kierujący "prawy".

Edytowane przez Klas500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku możemy mówić o wymuszeniu pierwszeństwa a to już nie jest zgodne z kodeksem drogowym.

Masz racje, Ten ktory wjezdzal na autostrade wymusil pierszenstwo na tym ktory zjezdzal na prawa strone.

 

 

To, co powinno być, to jest jedna rzecz. A to, co jest i w jaki sposób jest, to jest coś innego. I tak na końcu rację będzie miał ten, który będzie mieć prawomocny wyrok sądu. Jak być powinno, to podejrzewam, że wszyscy się zgadzamy. Problem jest w interpretacji tego, co jest, co samo w sobie dowodzi, że powinno być zrobione lepiej.

Bart,

 

Uffffffffff a juz sie balem, ze uslysze text ;

 

Pierszenstwo to ma ten co am autoasko, he, he

 

Interpretacji zadnej nie bedzie, bo ustawione znaki i Linie mowia same za siebie.

 

 

 

cóż, jak dla mnie włączający się do ruchu "ustąpił" pierwszeństwa - nie mógł bardziej ustąpić, nie było nikogo na pasie, na który zamierzał wjechać, kiedy manewr sygnalizował i rozpoczynał. samochód po lewej zaś, z natury rzeczy jadący szybciej musiał widzieć tego z prawej na pasie rozbiegowym - i co, zakładał, że tamten się zatrzyma? teleportuje?

jsz

I tu mamy zupelnie rozne zdania. Dla mniue wlaczajacy sie do ruchu nie udzielil pierszenstwa i bylby winen. Wjezdzajac musisz liczyc sie z tym, ze zajedziesz. Tyle i az tyle.

 

Manewr musisz sygnalizowac ale sygnalizowanie absolutnie nie daje Ci prawa do zmiany pasa ruchu czy to w tym czy innym przypadku.

 

 

Dokładnie o to mi chodzi. Miałem wprawdzie pewne wątpliwości i kilka razy oglądałem filmik ale właśnie tak to widzę i uważam że w razie gdyby sprawa trafiła do sądu to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo takiego rozstrzygnięcia sporu. Dodał bym jeszcze że niezależnie od tego kto ma pierwszeństwo, wszystkich uczestników ruchu obowiązuje zasada zachowania szczególnej ostrożności podczas zmiany pasa ruchu, a "lewy" kierujący ewidentnie tę zasadę zignorował, choć miał zdecydowanie lepszy przegląd sytuacji niż kierujący "prawy".

No ale szczegolnej ostroznosci nie zachowal wlasnie wlaczajacy sie do ruchu bo nie ustapil pierszenstwa.

 

A taraz panowie wyobrazcie sobie, ze ktos sygnalizuje prawoskret na jakimkolwiek skrzyzowaniu wyjezdzajac z pod A/7 - ustap pierszenstwa.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ale szczegolnej ostroznosci nie zachowal wlasnie wlaczajacy sie do ruchu bo nie ustapil pierszenstwa.

 

 

 

:crossy:

Twierdzisz więc że zmieniający pas ruchu z lewego na prawy, mając pełen przegląd sytuacji ( wjeżdżający na prawy pas był przed nim, i widział że tenże nie ma gdzie się zmieścić na pasie rozbiegowym) zachował ostrożność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz więc że zmieniający pas ruchu z lewego na prawy, mając pełen przegląd sytuacji ( wjeżdżający na prawy pas był przed nim, i widział że tenże nie ma gdzie się zmieścić na pasie rozbiegowym) zachował ostrożność ?

 

 

Klas,

 

co Ty mi tu wyjezdzasz o zachowaniu ostroznosci ? To moze wypowied sie, kto ma zachowac szczegolna ostroznosc, Ty jadac po drodze z pierszenstwem czy ja wyjezdzajac z A7 - ustap pierszenstwa ?

 

Wpadles na pomysla, ze ten z lewej mogl tego z prawej nie widziec bo dokladnie w tym momencie widocznosc przeslonil mu pojazd ktory filmowal sytuacje ?

 

Spowoduj wypadek na skrzyzowaniu rownorzednym i wjedz w tego ktory jedzie w/g Ciebie z prawej a policji ktora przyjedzie wytlumacz, ze ten z prawej nie zachwal szczegolenej ostroznsci.

 

Pozdrawiam

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ks mówisz o zasadach , które wszyscy znają .Ale tu na tym filmiku jest sytuacja gdzie pojazd z lewej wymusza pierwszeństwo , bo manewr rozpoczął pierwszy, pojazd z prawej .

 

Gdyby doszło do kolizji, bez filmu pojazd z prawej pewnie byłby ukarany , ale mając filmik sytuacja jest odwrotna .

"Gdy szykuję śniadanie, zwykle se o korkach słucham, jak tkwią te ch*je w tych jebanych autach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klas,

 

co Ty mi tu wyjezdzasz o zachowaniu ostroznosci ?

 

:crossy:

Rozumiem więc że uważasz iż kierowca z lewej zmieniając pas zachował się w pełni poprawnie? No moje gratulacje!

 

Ks mówisz o zasadach , które wszyscy znają .Ale tu na tym filmiku jest sytuacja gdzie pojazd z lewej wymusza pierwszeństwo , bo manewr rozpoczął pierwszy, pojazd z prawej .

 

Gdyby doszło do kolizji, bez filmu pojazd z prawej pewnie byłby ukarany , ale mając filmik sytuacja jest odwrotna .

Dokładnie - oceniamy konkretną sytuację udokumentowaną na filmie. Jestem przekonany że w przypadku rozprawy sąd stwierdził by że jadący autostradą nie wykonał poprawnie manewru zmiany pasa. Winnym wypadku lub kolizji można być również jadąc drogą z pierwszeństwem.

Edytowane przez Klas500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem dlaczego tak się uczepiliście tematu zmiany pasa ruchu i zasad obowiązujących przy zmianie pasa na jednej jezdni

 

kierowca auta na skrajnym lewym pasie był na drodze z pierwszeństwem, kierowca auta z prawej wjeżdżał na drogę z pierwszeństwem z drogi podporządkowanej - sprawa jasna i bezdyskusyjna

kierowca na lewym zmieniał prawidłowo pas ruchu, kierowca z prawej wymusił pierwszeństwo na kierowcy znajdującym się na drodze z pierwszeństwem

sytuacja jak tutaj: https://www.google.pl/maps/@52.4187345,16.8724042,3a,75y,336.24h,85.34t/data=!3m6!1e1!3m4!1s33qYQTR3t8rUVUPYhNQkwg!2e0!7i13312!8i6656

gdyby biała taksówka a odrobinę wcześniej zmieniała pas na prawy a bordowy nissan note wjechałby na jezdnię z pierwszeństwem i doszło by do kolizji to czyja byłaby wina?

i tak tez należy rozpatrywać sytuację z filmu

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zmiana pasa ma tu znaczenie. W momencie gdy auto wjeżdżało z podporządkowanej na prawy pas autostrady to ten pas był wolny, a auto z lewej nie sygnalizowało zmiany pasa na prawy! Na dodatek kierowca zmieniający pas doskonale widział sytuacje na drodze i mógł przewidzieć niebezpieczeństwo związane ze zmianą pasa. Nie można więc mówić że jest bez winy.

Edytowane przez Klas500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...