Skocz do zawartości

DT 80 jak i ile docierać


Vidon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Yamaha dt 80 lc2 96r.

 

Motocykl na zimnym wydmuchał 6 bar, trochę trzeba motocykl przepchać aby zapalił, jak zapali ładnie trzyma odpowiednie obroty biegu jałowego, podczas jazdy jest moc, po ściągnięciu góry silnika, cylinder i tłok jest przytarty, mam w planach zrobić szlif i założyć nowy tłok, ale mam kilka pytań odnośnie tego szlifu i tłoka

 

zf7eUDp.jpg

 

 

lu3Othy.jpg

 

 

 

co oznacza to 75 na tłoku ? czyżby to był wymiar tłoka 49,75 ?

 

Czy z OMP są większe tłoki jak 50,00 mm ? oddając cylinder do szlifu pod taki tłok 50,00 mm, jakiej wartości powinienem zlecić szlif ?
Czy oddając cylinder do motor-tech Katowice, zrobią szlif wraz z honowaniem ? czy to są oddzielne usługi ? czy ktoś tam wysyłał z was cylinder ? ile trzeba czekać na zwrot ?
Korzystał ktoś z was z usługi szlifu w AUTO SZLIF Sikorscy z Krakowa ?

 

Co powiecie o motofuks ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresję cylindra mierzy się na dogrzanym silniku w pełni otwartą przepustnica więc ten twój pomiar to możesz sobie wsadzić :) 0,75mm to rozmiar nad wymiaru ja mam w posiadaniu tłoki tkrj do 51mm tłoki omp to tandeta miałem nieprzyjemność nie raz szlifować cylinder pod ten tłok i jakoś nie powala ale w sumie czego się spodziewać? To taka lepsza china. Jeśli wysyłasz komuś cylinder z nad wymiarowym tłokiem to oni wiedzą jaki szlif mają wykonać i każdy szlif ma obróbkę końcową czyli honowanie bynajmniej u mnie tak jest więc w motor-techu powinno być tak samo i wszędzie indziej choć widziałem firmy które przy pomocy wytaczarki do otworów robią szlif i odsyłają cylinder bez honowania co w głowie się nie mieści :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zmierz kompresje na cieplym silniku tak jak pisze kolega i porownaj z serwisowka, bo jesli jest moc nie widze sensu tego ruszac bo ze zdjecia cylinder nie wyglada jeszcze zle. Powodem zlego palenia moze byc gaznik. I powiedz nam czy prog na gorze cylindra jest bardzo wyczowalny.

Edytowane przez Ziuteek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy kompresję mierzy się na ciepłym silniku ? ja zawsze mierzę na zimnym ........

 

cylinder wygląda do roboty ......

 

 

u kumpla w dt 80 chiński tłok za chyba 45 zł , prawie 2 lata przelatał to nie jest prom kosmiczmy czy ktm ready to repair żeby się spuszczać , byle dobrze zrobić szlif i dobrać luz tłoka i polata..........

 

daj to komuś kumatemu do pomierzenia średnicówką i mikrometrem.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik jako pierwszy poszedł do regulacji, także kompresja spadła przez to przytarcie, zapytałem do 30 km w okolicy i nikt srednicowki nie posiada, chyba kupię tłok największy z OMP i oddam cylinder do szlifu pod tłok 50, 00mm, zapewne idealny cylinder nie będzie w miejscu przytarcia po tak niewielkim szlifie, ale powinno być dużo lepiej niż jest obecnie.

 

Ja również mierze kompresje na zimnym, niezbyt madrym jest wkrecac i wykręcić świecę w głowicy aluminiowej kiedy jest nagrzana, koledze w dt 125 wydmuchało jak mierzylem niewiele ponad 9 bar. A w dt 80 co miałem 3 lata temu wydmuchało niecałe 8 bar i już na zimnym nie paliła od pierwszego kopniecia, z tym że dużo krótszy dystans trzeba było pchać, aby zapaliła.

 

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Vidon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy znać właściwości temperaturowe oleju (co się z nim dzieje na ciepło i na zimno), żeby wyciągnąć wnioski. Dobry fachowiec zmierzy i zimny i ciepły silnik, jednak to ten drugi pomiar da prawdziwy obraz stanu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, jesli mamy np problem z rozruchem na zimnym silniku to mierzymy na zimnym

No i właśnie u mnie jest problem z odpaleniem kiedy motocykl jest zimny

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, cylinder już po szlifie pod tłok OMP 50,00mm, wyszło miodzio jak z fabryki, czyli kolejny nad szlif wystarczył aby tamto przytarcie znikło, koszt 50zł, teraz czas składać do kupy, znów będę miał chyba problem z pożyczeniem klucza dynamometrycznego, co by dokręcić głowicę.

 

TDXPp3t.jpg

 

 

Jakieś wskazówki co do docierania ? składać górę na oleju do mieszanki czy silnika, by ładnie wszedł tłok w cylinder ? jak z wymianą oleju w silniku przy docieraniu ? tyczy się to też silników 2T czy jedynie 4T ?

Edytowane przez Vidon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy ma inną szkołe :D głowice od biedy możesz dokręcić z czuciem ja w 3 dt dokecałem z czuciem i mnie się udało raz miałem sytuacje że lało się bokiem ale dokręcił bez wymiany i jeździ do dziś ( już rok )

 

tłok jak wkładasz to na olej do mieszanki , ten do skrzyni jest w zasadzie niepalny i będziesz miał potem problem z 1 rozruchem bo zawali świecę.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...