Skocz do zawartości

DT 80 jak i ile docierać


Vidon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no rezonans silnika dt w zasadzie przy 7 tys obr się zaczyna :D

 

ja bym po prostu normalnie jeździł pilnując tylko temperatury

 

bo jak bd docierał na muła to potem przy pierwszym lepszym przy tyraniu tłok może przyklęknąć :)

 

przy chińskich tłokach nie ma reguły nieraz próba docierania go w taki sposób jaki dziś się uważa za słuszny czuli normalnie po garach tylko uważać na temperaturę kończy się zatarciem albo jakimś widowiskowym wybuchem i moim zdaniem małe 2T bezpieczniej jest docierać ,,na ogara 200'' czyli przez 200 czy 300km go mulić ( nie wkręcać na obroty ) -nie słyszałem żeby komuś po takim docieraniu silnik wybuchł po odwinięciu a coraz częściej słyszę jak po 10 czy 30 km próbował go do końca wkręcić na jakimś namura , omp czy tkrj i skończyło się że stanął albo coś wybuchło ......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, będę robił w swojej DT 80 szlif cylindra + nowy tłok i mam pytanie jak docierać ją/ jaką mieszankę robić ( castrol power racing 1 ) i przez ile kilometrów docierać. Chodzi mi o opis z podziałem na kilometry ( np, 0-100 i jak mam jeździć itd... )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka 1:30,fabryczny dozownik nie wystarczy

Nie przeciążać silnika,generalnie jeżdzić powinno się na 3/4 manetki. Robić przerwy co 20-30 min tak aby cylinder się schłodził.

Docierać tak minimum 500km oczywiście im dłuższy ten przebieg będzie to póżniej zyska na tym stan silnika. Olej najlepiej syntetyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozownik już odpiełem i zakupiłem castrol power racing 1 ( syntetyczny ). To na 3/4 manetki to czyli mogę jeździć do 6tyś obrotów i zmieniać je w sensie, że też na mniejszych i większych?

Po co ściągałeś dozownik? Pisząc wcześniej o nim,miałem na myśli to,że seryjny dozownik nie poda tyle oleju ile potrzebuje silnik na dotarciu.dlatego dodatkowo do paliwa trzeba dodawać olej. Skoro już ściągnąłeś dozownik to rób teraz mieszankę 1:30 jak pisałem wcześniej. Ten olej co masz będzie dobry.

Jeżdzij na 3/4 manetki w całym zakresie tych obrotów i na wszystkich biegach.Zaleca się również od czasu do czasu dać mu w pytę,czyli gwałtowne odkręcenie gazu,i po chwili gwałtowne jego puszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

z praktyki wynika że jeśli masz chiński tłok ( a do dt 80 chyba innego się nie dostanie ) nie warto docierać jak motor techy radzą i inni czyli ,,na ostro''

 

lepiej według instrukcji ogara 200 czyli spokojnie sobie pyrkać , niedługie dystanse za jednym zamachem i tyle bo

ja crm docierałem na spokojnie zrobiłem 300km praktycznie nie przekraczając 7 tys obr , max 15 km i postój i wcale nie było jak piszą bzdury ,, że docierasz wolno będzie wolny'' bo mocy nie brakowało a nie słyszałem kiedykolwiek żeby komuś docierając spokojnie coś się uszkodziło

 

znam natomiast masę przypadków szczególnie z chińskimi cylindrami gdzie próba docierania ,,na ostro'' czyli z wstawianiem do końca na krótkich odcinkach skończyła się awarią i kolejnym remontem......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

z praktyki wynika że jeśli masz chiński tłok ( a do dt 80 chyba innego się nie dostanie ) nie warto docierać jak motor techy radzą i inni czyli ,,na ostro''

 

lepiej według instrukcji ogara 200 czyli spokojnie sobie pyrkać , niedługie dystanse za jednym zamachem i tyle bo

ja crm docierałem na spokojnie zrobiłem 300km praktycznie nie przekraczając 7 tys obr , max 15 km i postój i wcale nie było jak piszą bzdury ,, że docierasz wolno będzie wolny'' bo mocy nie brakowało a nie słyszałem kiedykolwiek żeby komuś docierając spokojnie coś się uszkodziło

 

znam natomiast masę przypadków szczególnie z chińskimi cylindrami gdzie próba docierania ,,na ostro'' czyli z wstawianiem do końca na krótkich odcinkach skończyła się awarią i kolejnym remontem......

Barikit idzie dostać, tłoki Hiszpańskie, w cenie około 150zł.

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...