Vidon Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Witam Yamaha dt 80 lc2 96r. Motocykl na zimnym wydmuchał 6 bar, trochę trzeba motocykl przepchać aby zapalił, jak zapali ładnie trzyma odpowiednie obroty biegu jałowego, podczas jazdy jest moc, po ściągnięciu góry silnika, cylinder i tłok jest przytarty, mam w planach zrobić szlif i założyć nowy tłok, ale mam kilka pytań odnośnie tego szlifu i tłoka co oznacza to 75 na tłoku ? czyżby to był wymiar tłoka 49,75 ? Czy z OMP są większe tłoki jak 50,00 mm ? oddając cylinder do szlifu pod taki tłok 50,00 mm, jakiej wartości powinienem zlecić szlif ? Czy oddając cylinder do motor-tech Katowice, zrobią szlif wraz z honowaniem ? czy to są oddzielne usługi ? czy ktoś tam wysyłał z was cylinder ? ile trzeba czekać na zwrot ? Korzystał ktoś z was z usługi szlifu w AUTO SZLIF Sikorscy z Krakowa ? Co powiecie o motofuks ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Kompresję cylindra mierzy się na dogrzanym silniku w pełni otwartą przepustnica więc ten twój pomiar to możesz sobie wsadzić :) 0,75mm to rozmiar nad wymiaru ja mam w posiadaniu tłoki tkrj do 51mm tłoki omp to tandeta miałem nieprzyjemność nie raz szlifować cylinder pod ten tłok i jakoś nie powala ale w sumie czego się spodziewać? To taka lepsza china. Jeśli wysyłasz komuś cylinder z nad wymiarowym tłokiem to oni wiedzą jaki szlif mają wykonać i każdy szlif ma obróbkę końcową czyli honowanie bynajmniej u mnie tak jest więc w motor-techu powinno być tak samo i wszędzie indziej choć widziałem firmy które przy pomocy wytaczarki do otworów robią szlif i odsyłają cylinder bez honowania co w głowie się nie mieści :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 (edytowane) Kolego zmierz kompresje na cieplym silniku tak jak pisze kolega i porownaj z serwisowka, bo jesli jest moc nie widze sensu tego ruszac bo ze zdjecia cylinder nie wyglada jeszcze zle. Powodem zlego palenia moze byc gaznik. I powiedz nam czy prog na gorze cylindra jest bardzo wyczowalny. Edytowane 6 Marca 2016 przez Ziuteek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 6 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2016 od kiedy kompresję mierzy się na ciepłym silniku ? ja zawsze mierzę na zimnym ........ cylinder wygląda do roboty ...... u kumpla w dt 80 chiński tłok za chyba 45 zł , prawie 2 lata przelatał to nie jest prom kosmiczmy czy ktm ready to repair żeby się spuszczać , byle dobrze zrobić szlif i dobrać luz tłoka i polata.......... daj to komuś kumatemu do pomierzenia średnicówką i mikrometrem....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Gaźnik jako pierwszy poszedł do regulacji, także kompresja spadła przez to przytarcie, zapytałem do 30 km w okolicy i nikt srednicowki nie posiada, chyba kupię tłok największy z OMP i oddam cylinder do szlifu pod tłok 50, 00mm, zapewne idealny cylinder nie będzie w miejscu przytarcia po tak niewielkim szlifie, ale powinno być dużo lepiej niż jest obecnie. Ja również mierze kompresje na zimnym, niezbyt madrym jest wkrecac i wykręcić świecę w głowicy aluminiowej kiedy jest nagrzana, koledze w dt 125 wydmuchało jak mierzylem niewiele ponad 9 bar. A w dt 80 co miałem 3 lata temu wydmuchało niecałe 8 bar i już na zimnym nie paliła od pierwszego kopniecia, z tym że dużo krótszy dystans trzeba było pchać, aby zapaliła. Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 7 Marca 2016 przez Vidon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Czy mierzy sie na cieplym czy na zimnym zdania sa podzielone, nikt nie mowi zebys wykrecal swiece na silniku odrazu po palowaniu bo wiadomo ze gwinty pojda, trzeba poczekac az ostygnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Wystarczy znać właściwości temperaturowe oleju (co się z nim dzieje na ciepło i na zimno), żeby wyciągnąć wnioski. Dobry fachowiec zmierzy i zimny i ciepły silnik, jednak to ten drugi pomiar da prawdziwy obraz stanu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Dokladnie, jesli mamy np problem z rozruchem na zimnym silniku to mierzymy na zimnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Dokladnie, jesli mamy np problem z rozruchem na zimnym silniku to mierzymy na zimnymNo i właśnie u mnie jest problem z odpaleniem kiedy motocykl jest zimny Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 10 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 jakim momentem dokręcać głowicę 27 czy 32 Nm ? nie znam niemieckiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2016 32 dla lc2 Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 (edytowane) Dobra, cylinder już po szlifie pod tłok OMP 50,00mm, wyszło miodzio jak z fabryki, czyli kolejny nad szlif wystarczył aby tamto przytarcie znikło, koszt 50zł, teraz czas składać do kupy, znów będę miał chyba problem z pożyczeniem klucza dynamometrycznego, co by dokręcić głowicę. Jakieś wskazówki co do docierania ? składać górę na oleju do mieszanki czy silnika, by ładnie wszedł tłok w cylinder ? jak z wymianą oleju w silniku przy docieraniu ? tyczy się to też silników 2T czy jedynie 4T ? Edytowane 15 Marca 2016 przez Vidon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 każdy ma inną szkołe :D głowice od biedy możesz dokręcić z czuciem ja w 3 dt dokecałem z czuciem i mnie się udało raz miałem sytuacje że lało się bokiem ale dokręcił bez wymiany i jeździ do dziś ( już rok ) tłok jak wkładasz to na olej do mieszanki , ten do skrzyni jest w zasadzie niepalny i będziesz miał potem problem z 1 rozruchem bo zawali świecę....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 22 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 Dzięki ale już po krzyku, 37 km docierania już za mną. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Jeśli chodzi o docieranie to trzymaj silnik w rezonansie cały czas do tego zmienne obroty i obciążenie silnika bo jak bd docierał na muła to potem przy pierwszym lepszym przy tyraniu tłok może przyklęknąć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.