marioo_1984 Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Witajcie :) Z góry sorry, że ominąłem przywitalnie, ale musiałem złożyć nowe konto, bo do starego nie mogę się zalogować :( a potrzebuję pomocy kogoś sprytnego :) Sytuacja wygląda następująco: Kupiłem silnik do Kawasaki ZZR 1200 z 2002r silnik kompletny z osprzętem i gaziorami, sprzedający mówił, że moto do wypadku jeździło bez problemu (moto z UK). Ile stał nie odpalany nie wiem u mnie z miesiąc, zanim wsadziłem go w ramę od ZZR 1100.Wszystko poskładałem, wymieniłem olej, płyny. Pierwsze uruchomienie nie powiodło się "walił" paliwem w komore spalania jak szalony a po chwili wylewał benzynę rurką do filtra powietrza. Wyjąłem gaźniki i rozebrałem w pierwszej komorze pływakowej uszkodzony był mały oring w gnieździe w które wchodzi zaworek igliciwy - wymieniłem go wyczyciłem dysze w myjce ultradźwiękowej, gaziory umyłem i przedmuchałem. Po złożeniu i włożeniu do moto, co prawda przestał wyrzucać paliwo do filtra i do komory spalania ale i tak nie odpala, tzn. próbuje ale strzela w gaźniki i w wydech, zalewa świece. Co sprawdziłem do tej pory:-kompresja ok 10,2 bar na wszystkich (na pierwszym była przez chwile 8 ale jak już kilka razy pokręciłem rozrusznikiem wyszło 10 z hakiem)-Napięcie do cewek: LEWA 11,79V prawa daje iskrę po zmasowaniu świecy ale nie ma stałego zasilania jak lewa, przy dołożeniu dodatkoej masy pokazuje napięcie 12,04 V -paliwo podaje (sprawdzałem na krótko, pompka działa)-Sprawdziłem masy na ramie i idące do modułu -Nie wiem czy powinno być stałe napięcie na drugiej cewce PRAWEJ nr 8 na schemacie, czy załączane jest modułem, ze schematu wynika żę masa idzie bezpośrednio do modułu kabel green, sprawdzałem przejście i jest... No i pytanie może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryść ???? mi już ręce opadają :( Filmik z próby odpalenia :) https://www.youtube.com/watch?v=l_40tIL_UFQ&feature=youtu.be pozdrawiam i z góy dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Podstawowe pytanie, to czy moduł też jest od 1200.Na wszystkich świecach jest iskra? Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioo_1984 Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Cała nstalacja jest od 1100 podeszła bez przerabiania, moduł od 1100, wiem, że na gaźnikach są takie zaworki odcinające paiwo w nich (Fuel Cut Valves) w razie np. wypadku i potencjometr przepustnicy, które wyczytałem w forach zagranicznych mogą być nie podłączone, a moto powinno odpalić... Iskra jest na każdej fajce. Bylem nawet chwilę temu przy ZZRce i wpadłem na pomysł żeby trochę paliwa wstrzyknąć do gniazda świec i spróbować zapalić, jednak nic to nie dało.. po dłuższym kręceniu rozrusznikiem zalewa świeczki, strzela w gaźnik i wydechy... kurcze a miała być prosta operacja a pacjent trup jak narazie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Sprawdź lampą stroboskopową zapłon. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Kolejności przewodów WN nie pomieszałeś , albo przewodów sterujących cewki ?Bo takie strzały w gaźniki i wydech na to wskazują . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioo_1984 Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Sprawdź lampą stroboskopową zapłon.Mógł się przestawić? Kolejności przewodów WN nie pomieszałeś , albo przewodów sterujących cewki ?Bo takie strzały w gaźniki i wydech na to wskazują .Hej. Przewody zgodnie z serwisówką lewa cewka 1 i 4 prawa 2 i 3 w sumie nie idzie tego pomylić bo są ponumerowane na osłonach, jak i długości samych kabli by nie pozwoliły na taką zamianę i poprawny montaż cewek, co prawda zmieniłem również kolejność dla "testu" ale i to nic nie dało... plus i minus na cewki chyba musi być dobrze bo gdybym odwrotnie założył nie dawały by iskry a świece po zmasowaniu np do ramy czy do jakiegoś el. metalwego motocykla iskrzą. Wygrzewałem je nawet nad palnikiem ale zaraz po włożeniu w gniazda i załączeniu zapłonu zalewa je.. :dry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Pierwsze slysze zeby 1200 odpalilo na 1100, zawsze modul byl wymieniany. Ale .... moze jest jakis myk. Jak dla mnie to zaplon jest nie tu gdzie trzeba i tyle. wysłane ze smyczy Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioo_1984 Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 (edytowane) Pierwsze slysze zeby 1200 odpalilo na 1100, zawsze modul byl wymieniany. Ale .... moze jest jakis myk. Jak dla mnie to zaplon jest nie tu gdzie trzeba i tyle. wysłane ze smyczyHej. Mam instalację z 1200 ale bez modułu niestety, więc założyłem imstalacę z 1100, nie podłączne są tylko zawory odcinające paliwo przy gaziorach i potecjometr przepustnicy, Sprawdzałem, że te zaworki jak poda im się 12V zamykają dopływ paliwa, przy rozbieraniu gazników sprawdziłem i są otwarte bez podanego 12V więc paliwo leci do komór swobodnie. Jedyne co musiałem zrobić to zamiast dwóch pomp paliwa zostawić jedną i trójnikiem podać paliwo na gaźniki. Napewno dostaje bo wszytkie świece mokre :) A jeszcze jedno pytanko tak mnie naszło, masa musi być na calym silniku czy wystarczy jak jest na ramę? gdy sprawdzałem to przejście mas z instlacji jest tylko na ramę i elementy do niej zamocowane... na blok silnika nie ma przejśćia (brzęczyk w mierniku nie piszczy) może to powodować, że jak wkręce świece w blok to nie ma masy i nie "iskrzą" lub są slabe wyładowania na elektrodach...???! - Tak głośno myślę teraz mnie naszło... :huh: Edytowane 6 Maja 2017 przez marioo_1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Jezeli nie masz masy na silniku, to jakim sposobem kreci rozrusznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Mógł się przestawić?Przestawić się nie mógł, tylko zapewne moduł od 1100 daje iskrę w innym momencie niż moduł 1200.Masz rotor impulsatora od 1100? Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioo_1984 Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Jezeli nie masz masy na silniku, to jakim sposobem kreci rozrusznik?Racja ... mój błąd :) Przestawić się nie mógł, tylko zapewne moduł od 1100 daje iskrę w innym momencie niż moduł 1200.Masz rotor impulsatora od 1100?Mam cały silnik w częściach (po zatartej pawnewce... czyżbyś miał rację z impulsatorem takie dane znalazłem teraz w serwisówkach obu motocykli : Mam nadzieję ,że dobrze widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Że się tak wtrącę: zapłon masz ze starego pieca a w ramie nowy...Czy kolejność zapłonów w tych obu silnikach jest taka sama? Np 1-2-4-3 lub 1-3-4-2? Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marioo_1984 Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Że się tak wtrącę: zapłon masz ze starego pieca a w ramie nowy...Czy kolejność zapłonów w tych obu silnikach jest taka sama?Np 1-2-4-3 lub 1-3-4-2? Żużu77, Cieszyn, R12RTHej. Kolejność zapłonu jest taka sama dla obu silnikow 1 - 2 - 4 - 3 jedynie na co kolega nabokowmnie nakierował to czas zapłonów, mam moduł od 1100 a dla 1200 jest inny, dziś to znalazłem w serwisówkach (post wyżej), wcześniej mi umknęło, kolega mnie zmylił i powiedział, że wszystko pasuje bez problemu i w rzeczy samej silnik wchodzi bo jest taki sam ale są różnice np w czasie zapłonu z tego wynika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Zmień rotor impulsatora na ten od 1100. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Że się tak wtrącę: zapłon masz ze starego pieca a w ramie nowy...Czy kolejność zapłonów w tych obu silnikach jest taka sama?Np 1-2-4-3 lub 1-3-4-2? Żużu77, Cieszyn, R12RTPrzy ukladzie z dwoma cewkami dwuiskrowymi nie ma to znaczenia.Raz iskra jest jednoczesnie na 1 i 4 cylindrze, nastepnie w 2 i 3.Gdy iskra pojawia sie w cylindrze 1 w suwie sprezania pojawia sie jednoczesnie w 4 w suwie wydechu.Analogicznie z cylindrami 2 i 3. Hej. Kolejność zapłonu jest taka sama dla obu silnikow 1 - 2 - 4 - 3 jedynie na co kolega nabokowmnie nakierował to czas zapłonów, mam moduł od 1100 a dla 1200 jest inny, dziś to znalazłem w serwisówkach (post wyżej), wcześniej mi umknęło, kolega mnie zmylił i powiedział, że wszystko pasuje bez problemu i w rzeczy samej silnik wchodzi bo jest taki sam ale są różnice np w czasie zapłonu z tego wynika. Wyprzedzenie zaplonu przy 1000 obr/min jest dla obu silnikow identyczne i wynosi 10 stopni przed GMP, czali w trakcie uruchamiania silnika nic sie nie zmienia. Roznica pojawia sie od srednich obrotow, ale nia az taka aby uniemozliwiala prace silnika. W 1200 na obrotach od 6000 zaplon jest troche pozniejszy.Ja bym w pierwszej kolejnosci zmienil swiece na nowe, chociaz intuicja podpowiada , ze przyczyny nalezy szukac w zasilaniu paliwem. Silnik dostaje go za duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.