Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :)

 

Z góry sorry, że ominąłem przywitalnie, ale musiałem złożyć nowe konto, bo do starego nie mogę się zalogować :( a potrzebuję pomocy kogoś sprytnego :)

 

Sytuacja wygląda następująco:

 

Kupiłem silnik do Kawasaki ZZR 1200 z 2002r silnik kompletny z osprzętem i gaziorami, sprzedający mówił, że moto do wypadku jeździło bez problemu (moto z UK). Ile stał nie odpalany nie wiem u mnie z miesiąc, zanim wsadziłem go w ramę od ZZR 1100.

Wszystko poskładałem, wymieniłem olej, płyny. Pierwsze uruchomienie nie powiodło się "walił" paliwem w komore spalania jak szalony a po chwili wylewał benzynę rurką do filtra powietrza. Wyjąłem gaźniki i rozebrałem w pierwszej komorze pływakowej uszkodzony był mały oring w gnieździe w które wchodzi zaworek igliciwy - wymieniłem go wyczyciłem dysze w myjce ultradźwiękowej, gaziory umyłem i przedmuchałem. Po złożeniu i włożeniu do moto, co prawda przestał wyrzucać paliwo do filtra i do komory spalania ale i tak nie odpala, tzn. próbuje ale strzela w gaźniki i w wydech, zalewa świece.

 

Co sprawdziłem do tej pory:

-kompresja ok 10,2 bar na wszystkich (na pierwszym była przez chwile 8 ale jak już kilka razy pokręciłem rozrusznikiem wyszło 10 z hakiem)

-Napięcie do cewek: LEWA 11,79V post-89835-0-51355900-1494058475_thumb.jpg

prawa daje iskrę po zmasowaniu świecy ale nie ma stałego zasilania jak lewa, przy dołożeniu dodatkoej masy pokazuje napięcie 12,04 V post-89835-0-66737300-1494058660_thumb.jpg

-paliwo podaje (sprawdzałem na krótko, pompka działa)

-Sprawdziłem masy na ramie i idące do modułu

 

-Nie wiem czy powinno być stałe napięcie na drugiej cewce PRAWEJ nr 8 na schemacie, czy załączane jest modułem, ze schematu wynika żę masa idzie bezpośrednio do modułu kabel green, sprawdzałem przejście i jest...

post-89835-0-31328300-1494060041_thumb.jpg

 

No i pytanie może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryść ???? mi już ręce opadają :(

 

Filmik z próby odpalenia :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=l_40tIL_UFQ&feature=youtu.be

 

pozdrawiam i z góy dzięki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała nstalacja jest od 1100 podeszła bez przerabiania, moduł od 1100, wiem, że na gaźnikach są takie zaworki odcinające paiwo w nich (Fuel Cut Valves) w razie np. wypadku i potencjometr przepustnicy, które wyczytałem w forach zagranicznych mogą być nie podłączone, a moto powinno odpalić... Iskra jest na każdej fajce. Bylem nawet chwilę temu przy ZZRce i wpadłem na pomysł żeby trochę paliwa wstrzyknąć do gniazda świec i spróbować zapalić, jednak nic to nie dało.. po dłuższym kręceniu rozrusznikiem zalewa świeczki, strzela w gaźnik i wydechy... kurcze a miała być prosta operacja a pacjent trup jak narazie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź lampą stroboskopową zapłon.

Mógł się przestawić?

 

Kolejności przewodów WN nie pomieszałeś , albo przewodów sterujących cewki ?

Bo takie strzały w gaźniki i wydech na to wskazują .

Hej. Przewody zgodnie z serwisówką lewa cewka 1 i 4 prawa 2 i 3 w sumie nie idzie tego pomylić bo są ponumerowane na osłonach, jak i długości samych kabli by nie pozwoliły na taką zamianę i poprawny montaż cewek, co prawda zmieniłem również kolejność dla "testu" ale i to nic nie dało... plus i minus na cewki chyba musi być dobrze bo gdybym odwrotnie założył nie dawały by iskry a świece po zmasowaniu np do ramy czy do jakiegoś el. metalwego motocykla iskrzą. Wygrzewałem je nawet nad palnikiem ale zaraz po włożeniu w gniazda i załączeniu zapłonu zalewa je.. :dry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze slysze zeby 1200 odpalilo na 1100, zawsze modul byl wymieniany. Ale .... moze jest jakis myk. Jak dla mnie to zaplon jest nie tu gdzie trzeba i tyle.

 

wysłane ze smyczy

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze slysze zeby 1200 odpalilo na 1100, zawsze modul byl wymieniany. Ale .... moze jest jakis myk. Jak dla mnie to zaplon jest nie tu gdzie trzeba i tyle.

 

wysłane ze smyczy

Hej. Mam instalację z 1200 ale bez modułu niestety, więc założyłem imstalacę z 1100, nie podłączne są tylko zawory odcinające paliwo przy gaziorach i potecjometr przepustnicy, Sprawdzałem, że te zaworki jak poda im się 12V zamykają dopływ paliwa, przy rozbieraniu gazników sprawdziłem i są otwarte bez podanego 12V więc paliwo leci do komór swobodnie. Jedyne co musiałem zrobić to zamiast dwóch pomp paliwa zostawić jedną i trójnikiem podać paliwo na gaźniki. Napewno dostaje bo wszytkie świece mokre :) A jeszcze jedno pytanko tak mnie naszło, masa musi być na calym silniku czy wystarczy jak jest na ramę? gdy sprawdzałem to przejście mas z instlacji jest tylko na ramę i elementy do niej zamocowane... na blok silnika nie ma przejśćia (brzęczyk w mierniku nie piszczy) może to powodować, że jak wkręce świece w blok to nie ma masy i nie "iskrzą" lub są slabe wyładowania na elektrodach...???! - Tak głośno myślę teraz mnie naszło... :huh:

Edytowane przez marioo_1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie masz masy na silniku, to jakim sposobem kreci rozrusznik?

Racja ... mój błąd :)

 

Przestawić się nie mógł, tylko zapewne moduł od 1100 daje iskrę w innym momencie niż moduł 1200.

Masz rotor impulsatora od 1100?

Mam cały silnik w częściach (po zatartej pawnewce... czyżbyś miał rację z impulsatorem takie dane znalazłem teraz w serwisówkach obu motocykli :

post-89835-0-31857100-1494142703_thumb.jpg

 

Mam nadzieję ,że dobrze widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się tak wtrącę: zapłon masz ze starego pieca a w ramie nowy...

Czy kolejność zapłonów w tych obu silnikach jest taka sama?

Np 1-2-4-3 lub 1-3-4-2?

 

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Hej. Kolejność zapłonu jest taka sama dla obu silnikow 1 - 2 - 4 - 3 jedynie na co kolega

nabokow

mnie nakierował to czas zapłonów, mam moduł od 1100 a dla 1200 jest inny, dziś to znalazłem w serwisówkach (post wyżej), wcześniej mi umknęło, kolega mnie zmylił i powiedział, że wszystko pasuje bez problemu i w rzeczy samej silnik wchodzi bo jest taki sam ale są różnice np w czasie zapłonu z tego wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się tak wtrącę: zapłon masz ze starego pieca a w ramie nowy...

Czy kolejność zapłonów w tych obu silnikach jest taka sama?

Np 1-2-4-3 lub 1-3-4-2?

 

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Przy ukladzie z dwoma cewkami dwuiskrowymi nie ma to znaczenia.

Raz iskra jest jednoczesnie na 1 i 4 cylindrze, nastepnie w 2 i 3.

Gdy iskra pojawia sie w cylindrze 1 w suwie sprezania pojawia sie jednoczesnie w 4 w suwie wydechu.

Analogicznie z cylindrami 2 i 3.

 

Hej. Kolejność zapłonu jest taka sama dla obu silnikow 1 - 2 - 4 - 3 jedynie na co kolega

nabokow

mnie nakierował to czas zapłonów, mam moduł od 1100 a dla 1200 jest inny, dziś to znalazłem w serwisówkach (post wyżej), wcześniej mi umknęło, kolega mnie zmylił i powiedział, że wszystko pasuje bez problemu i w rzeczy samej silnik wchodzi bo jest taki sam ale są różnice np w czasie zapłonu z tego wynika.

Wyprzedzenie zaplonu przy 1000 obr/min jest dla obu silnikow identyczne i wynosi 10 stopni przed GMP, czali w trakcie uruchamiania silnika nic sie nie zmienia. Roznica pojawia sie od srednich obrotow, ale nia az taka aby uniemozliwiala prace silnika. W 1200 na obrotach od 6000 zaplon jest troche pozniejszy.

Ja bym w pierwszej kolejnosci zmienil swiece na nowe, chociaz intuicja podpowiada , ze przyczyny nalezy szukac w zasilaniu paliwem. Silnik dostaje go za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...