Skocz do zawartości

Ktm 690 smc - dziwne prowadzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Ma ktoś pomysł co może powodować "zwieszanie" się i niepewne prowadzenie motocykla z tematu (ktm 690 smc 2007r)? Chodzi o sytuację, że w zakręcie głównie przy niskich prędkościach jak chcę złożyć motocykl to muszę z oporem skręcić kierę bo czuję tak jakby się zawiesiła w pozycji prostej? Nie dzieje się to zawsze niestety. Opona nowa z dobrym ciśnieniem. W warsztacie na szybko sprawdzili łożysko główki ramy troszkę dokręcili ale nie stwierdzili żeby pukało itd. Czy to może jednak być łożysko tylko dawać takie objawy? Jak sprawdzić czy to to? Albo co innego może powodować takie problemy?

Pozdrawiam

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy na pewno to są objawy łożyska? Dokręcili tak na odczepne bo nie miało luzu ani nie stukało przy kręceniu. Możliwe że przy jeździe się coś źle ustawia (od przeciażeń) i wtedy blokuje i stąd takie objawy?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy łożysko główki ramy może być ciche i nie stukać a i tak powodować dziwne prowadzenie? Mechanik sprawdził łożysko jak moto było w powietrzu i powiedział że nie widzi żadnych niepokojących objawów. Z moich testów wynika że przy niskich prędkościach jest ciężko złożyć motocykl bo tak jakby nie chce skręcać. Przy jeździe w korkach nieraz czuję, że muszę tak jakby przełamać opór żeby w ogóle kierownicą ruszyć. Dodam, że opona nówka, ciśnienie dobre.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne. Objawy o których piszesz, przełamanie kierownicy, świadczą o wygnieceniu bieżni w pozycji na wprost. Utrudnione manewry przy niskich prędkościach. Nie będzie szumieć ani stukać.

Jak w mojej stajni stał f650gs drugiej serii to łożyska w główce wymieniałem co 15-20 tys. Dwa razy do roku...

Zmieniaj.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl to KTM 690 supermoto. To nie jest mój pierwszy motocykl - miałem już z 5. I w tym jest właśnie coś nie tak a oprócz łożyska nic mi nie przychodzi do głowy. No chyba że naprawdę aż tak źle jeżdżę i nie ogarniam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodzi o to, że było tak od momentu kupna (myślałem że to opona bo miała próg na oponie przedniej). Jeden mechanik mi trochę dokręcił jak mu opisałem że się dziwnie prowadzi ale problem nadal pozostaje. Dodam, że nie dzieje się to zawsze. Dzisiaj zauważyłem, że jak wcisnę hamulec tylny to czuć jakiś stuk ale nie wiem czy o na pewno z przodu...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz miałem tak że łożysko w główce ramy dałem na serwis bo po odciążeniu przodu koło wyraźnie stawało na wprost. Wygniecione łożysko w jednym miejscu. Mechanik dzwoni że nic się nie zacina, chodzi płynnie. Żadnego przeskoku. Się samo naprawiło. Jeżdżę dalej.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...