Jump to content

Recommended Posts

Podgrzewanie gaźnika warto odłączyć delikatnie powinno podnieść osiągi.

Po takim zabiegu mieszankę raczej powinieneś wyregulować i spalanie tez odrobinkę wzrośnie

Edited by kryhol
Link to comment
Share on other sites

Nie będzie to jakieś zauważalne może z literek na setkę,

a jeśli chodzi o regulacje ciężko powiedzieć iglice sam pod siebie regelujesz

i pod prace silnika musisz przystosować, bo to ona drastycznie zmienia spalanie.

Ja od zawsze iglice mam na drugim ząbku od góry i zauważyłem ze tak jest optymalnie dla DT/TZR itp 125

lub większe cylindry z większymi gaźnikami niż fabryka dała. A reguluje dyszami i śrubką mieszanki po przejechaniu kilkunastu kilometrów oceniam świece akurat teraz często jeszcze się bawię w regulacje, bo silnik dopiero poskładany na nowej górze.

Zresztą na zestawie przejechałem z 200 km dosłownie na ciemnej świecy na bogato z benzyną,

a teraz staram się mu to wyregulować odpowiednio.

Edited by kryhol
Link to comment
Share on other sites

Elo, czy podgrzewanie gaźnika w dt 80 to jest też blokada? Czy warto to odłączyć i czy będzie jakiś minimalny przyrost mocy i czy muszę regulować gaźnik po takim zabiegu ( jeśli tak to co mam tam zmienić )

 

Nic nie odczujesz po takim zabiegu.

Link to comment
Share on other sites

Pożyczam jedną ciekawą wypowiedź z innego forum która może ci rozwiać twoje wątpliwości

 

Napisane przez skwy :

Panowie tu trzeba trochę szerzej spojrzeć na całe zagadnienie ogrzewania gaźników.

Po pierwsze konstruktor aby dostosować silnik do homologacji i do norm emisji spalin chwyta się najtańszych środków i między innymi jest to podgrzewania gaźnika.
Co za tym idzie podgrzane paliwo spala się całkowicie i nie zostają niespalone cząstki czyli normy zaczynają się zgadzać.
Druga sprawa jeśli powietrze przez gardziel gaźnika przepływa z prędkością dochodzącą do 350 m/s to może zamrozić parę wodną która jest wsysana do cylindra dlatego stosuje się ogrzewanie.
Ale jak ktoś napisał wcześniej że zimne powietrze ma więcej tlenu i tu się zgodzę.
A za tym czynnikiem idzie w parze przyrost mocy.
Mogę się założyć że jak się wstawi gaźnik bez ogrzewania na hamowni wskaźnik mocy wzrośnie

Link to comment
Share on other sites

Miałem swego czasu dt50 z roku chyba 8* nawet nie pamiętam (jeszcze stoi koło garażu bez silnika) i na cylindrze jakimś tuning 60ccm chyba, leciała 108km/h, pamiętam że głupio się wszystkim kumplą na kiblach robiło ;) ale to dwa różne Moto więc pewnie moja wypowiedź nie na temat :D :ha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...