Skocz do zawartości

Sportster wymiana oleju w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Szykuję się do wymiany oleju w skrzyni i znalazłem w serwisówce info, aby śrubę spustową posmarować uszczelniaczem z teflonem Loctite 565 i tu moje pytanie gdzie można go znaleźć, gdyż przeszukałem chyba cały internet i niestety nie znalazłem tego cudownego środka nigdzie w naszym kraju, nawet strona Loctite Polska milczy. Czy ktoś z szanownych użytkowników forum orientuje się gdzie można nabyć ów cud techniczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta sruba spustowa jest pod klucz 16mm i wewnątrz sześciokąt 1/4" ?

Czyli Tłinkamowy standard?

 

Jak mi się uda to wieczorem sprawdzę i dam Ci znać.

 

A jeszcze jedno pytanie, dekiel sprzęgła jest przykręcony torxami to jest T27? Dobrze mi się wydaje?

Edytowane przez mariu_sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematy wymiany oleju to spuściłem z skrzyni biegów ale w zbiorniczku jeszcze zostało bardzo duzo oleju a jak spuszczalem ze skrzyni wyleciał olej koloru kakao

 

https://www.ebay.com/itm/222423469017 Tu ci z Chin wyślą teflon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam kolegę. Jak zakończył się proces wymiany oleju w skrzyni ponieważ chce wymienić w moim Sporcie ale nie jestem pewny ile go wlać oraz którędy mam go dolać ( nie widzę żadnego bagnetu ani nic podobnego). Znalazłem jedynie śrubę do spuszczenia ale nie do zalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kolaj6 napisał:

Witam kolegę. Jak zakończył się proces wymiany oleju w skrzyni ponieważ chce wymienić w moim Sporcie ale nie jestem pewny ile go wlać oraz którędy mam go dolać ( nie widzę żadnego bagnetu ani nic podobnego). Znalazłem jedynie śrubę do spuszczenia ale nie do zalania.

 

Witam,  wymiana oleju w skrzyni jest bajecznie prosta. Są dwa sposoby : prosty  i prostszy ...

Sposób prostszy

1. przy pomocy śruby spustowej opróżnij skrzynię z oleju

2 odkręć przy pomocy klucza  dekiel inspekcyjny ( ten na 2 śruby imbus )

3 zakręć  śrubę spustową uszczelniając gwint 2-3 zwojami teflonu

4 przez otwór inspekcyjny wlej 0,95 litra oleju

5 zainstaluj dekiel inspekcyjny

 

sposób prosty i dokładniejszy

1 ustaw motor  na równym podłożu

2 przy pomocy śruby spustowej opróżnij skrzynię z oleju

3 zakręć  śrubę spustową uszczelniając gwint 2-3 zwojami teflonu

4 odkręć dekiel sprzęgła ( ten duży okrągły na 6 śrub torx )

5 dolej oleju przez ten otwór do poziomu w którym olej zakrywa w całości  zęby płytki sprężyny sprzęgłowej w jej najniższym położeniu

6 zainstaluj pokrywę sprzęgła używając nowej uszczelki ( oringu ) dokręcając z siła 9,5-12,2 Nm

tutaj masz dokładny filmik dotyczący tego sposobu:

https://www.youtube.com/watch?v=nxoQ-Yd3zw0

 

oba sposoby dobre , z tym , że pierwszy jest o wiele szybszy i nie potrzeba nowej uszczelki do pokrywy sprzęgła.

trzeba sobie tylko jakiś lejek dopasować - najlepiej elastyczny

I nie ma co się śmiać ale idealnie nadaje się do tego https://allegro.pl/oferta/lejek-dla-kobiet-do-sikania-na-stojaco-unirelka-8755108482

można wybrać sobie nawet kolor bardziej harleyowy 🙂

przy okazji sprawdź luzy łańcucha - na zimno powinny być w zakresie 9,5 - 12,7 mm ( przez dekiel inspekcyjny )

pozdro

Edytowane przez dachu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 29.12.2019 o 18:44, dachu napisał:

Witam,  wymiana oleju w skrzyni jest bajecznie prosta. Są dwa sposoby : prosty  i prostszy ...

Sposób prostszy

1. przy pomocy śruby spustowej opróżnij skrzynię z oleju

2 odkręć przy pomocy klucza  dekiel inspekcyjny ( ten na 2 śruby imbus )

3 zakręć  śrubę spustową uszczelniając gwint 2-3 zwojami teflonu

4 przez otwór inspekcyjny wlej 0,95 litra oleju

5 zainstaluj dekiel inspekcyjny

 

sposób prosty i dokładniejszy

1 ustaw motor  na równym podłożu

2 przy pomocy śruby spustowej opróżnij skrzynię z oleju

3 zakręć  śrubę spustową uszczelniając gwint 2-3 zwojami teflonu

4 odkręć dekiel sprzęgła ( ten duży okrągły na 6 śrub torx )

5 dolej oleju przez ten otwór do poziomu w którym olej zakrywa w całości  zęby płytki sprężyny sprzęgłowej w jej najniższym położeniu

6 zainstaluj pokrywę sprzęgła używając nowej uszczelki ( oringu ) dokręcając z siła 9,5-12,2 Nm

tutaj masz dokładny filmik dotyczący tego sposobu:

https://www.youtube.com/watch?v=nxoQ-Yd3zw0

 

oba sposoby dobre , z tym , że pierwszy jest o wiele szybszy i nie potrzeba nowej uszczelki do pokrywy sprzęgła.

trzeba sobie tylko jakiś lejek dopasować - najlepiej elastyczny

I nie ma co się śmiać ale idealnie nadaje się do tego https://allegro.pl/oferta/lejek-dla-kobiet-do-sikania-na-stojaco-unirelka-8755108482

można wybrać sobie nawet kolor bardziej harleyowy 🙂

przy okazji sprawdź luzy łańcucha - na zimno powinny być w zakresie 9,5 - 12,7 mm ( przez dekiel inspekcyjny )

pozdro

Panowie chyba coś pomyliliście, opisujecie wymianę oleju w sprzęgle, a nie w skrzyni biegów ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...