Skocz do zawartości

DR600 Brak iskry!


Hasiok1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! ;) Jak w temacie BRAK ISKRY NA oby Dwóch ŚWIECACH.

Motor zapalił w ten dzień od strzała bez problemów, po przejechaniu może 200-300 metrów stwierdziłem przygasanie przy redukcji biegów. Po prostu podciągało koło przy redukcji. Po przejechaniu może 1,5km maszyna przy redukcji zgasła.
Po powrocie stwierdziłem Brak iskry na obu świecach, brak impulsów na kablach przed cewką zapłonową.
Reszty nie sprawdziłem.
I tu problem
Nie posiadam żadnej serwisów ki do tego motoru a moja wiedza jest jaka jest;D , jak by ktoś posiadał ściągę był bym wdzięczny za podesłanie.
Chciał bym się dowiedzieć jak zweryfikować resztę i jakie powinne być odczyty. instalacja raczej oryginalna więc kolory przewodów org.

Każda podpowiedz jest dla mnie cenna Motor ma swoje lata 89r typ:SN41a a chciałbym go użytkować jak najdłużej i zapewne to nie jest moja ostatnia naprawa;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki;) Do tej pory zmierzyłem rezystancje cewek: (bez aku.)
napięcia zasilenia cewki B/R-B/W 217ohm
cewka odbicia/przyśpieszenia O-G 214ohm
Cewki ładowania y-y-y 1,8 ohm
Po pomiarach wychodzi jak narzazie że moduł coś nie wymaga. Napięcie z niego wychodzące na cewkę jest praktycznie zerowe (przy rozruchu) (z aku)
Jak rozgryzę tę niemiecką instrukcje i przyczne to się odezwę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź impulsy wychodzące z impulsatora- częste przypadki - ja sam musiałem wymieniać- zalozyłem od jakiejś Yamahy - sprawdzałem takim ruskim miernikiem analogowym z wychylną wskazówką ustawiłem jak najmniejszy prąd - wskazówka podczas kręcenia silnikiem przy zapalaniu- powinna jednostajnie się wychylać do jednej wartości- jak wychyla się raz więcej raz mniej- zakłócenie pola masz w magnecie - uwalone magneto, krzywe koło ect... jak nie ma impulsów w ogóle to masz uwalony impulsator- a jak działa - wskazówka wychyla sie jak powinna( to takie drobne drgania- bo tam mały prąd jest) masz walnięty moduł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam, wybaczcie że nie drożyłem tematu dłuższy czas praca za granią mnie dopadła ;/
Po powrocie przeprowadziłem diagnostyke stacyjki według instrukcji wyszło wszystko w porządku.
Moduł oddałem znajomemu który zaniósł go na diagnostyke do jakiegoś serwisu samochodowego, stwierdzili uszkodzenie najprawdopodobniej rezystora.
Drugi też to stwierdził bo go postanowiłem rozebrać ale też stwierdził że dużo wiecej się mogło stać i go nie naprawiał
i jest problem fest.
Ten jest z oznaczeniem 14A10 wie może ktoś coto oznacza i czy to ważne?xd. Na internecie jest z trzema oznaczeniami 14A00 14A10 14A20,
Jak ma to jakieś znaczenie to raczej szybko takiego nie kupie.
Moge jeszcze go wyslać do naprawy na drugi koniec Polskixd w tej samej cenie, co kupić. 350pln
Korzystał już ktoś z was z tych napraw?
Jaka mogła być przyczyna zepsucia tego modułu zapłonowego?o.O

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.dr-650.de/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=8272 Może ten temat coś ci pomoże. A co do oznaczeń ogółem znalazłem informacje że 14A00 jest od dr600f i co jeszcze mi się udało znaleźć ze pod sn41a powinien pasować 14a10 i 14a20 możliwe nawet że wszystkie trzy są kompatybilne, ale najmniejsze ryzyko jest jakbyś znalazł moduł z tym oznaczeniem co posiadasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi!
Teraz pytanie za co odpowiada ten stator, da się jakoś zdiagnozować to miernikiem?
Bo mam już gościa który naprawi mi ten moduł jeśli jest naprawde walnięty znajomy daje sobie dwie ręce uciąć XD
ale dalej mam wątpliwości jak tu kolega napisał o tym statorze, więc nie wiem a zdecydować muszę się do jutra żeby go oddać do naprawy.
Bo bede musiał później czekać dalej tydzień...;/
Jeszcze jedno na pomysł diagnostyki STACYJKI wpadłem, po prubie odpalenia motoru bez podłączonego kabla zółto-czarnego który wychodzi z modułu na stacyjke i gaszak, który odpowiada wadomo za odcinanie zapłonu. Motor odpalał wtedy od strzała ale tylko na 2-3sek xD i gasł. MOże ma to jakieś znaczenieo.O?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!!
A więc dostałem moduł z naprawy Naprawiony! i tak sobie myślę aby mi się nie popsuł znów, takie pytanie czy mogę się obawiać ponownego upalenia czegoś tam w środku modułu? czy nie myśleć o tym zakładać i jazda, dodam że niewiem co tam było uszkodzone w nim. ale obawiam sie ponownego uszkodzenia bo niewiem jaka była przyczyna....?
Może mi ktoś poradzi coś bo niewiem czy to sam zakładać czy zawieść do mechanika i niech on się drapie pogłowie z Góry Dzięki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotne podpięcie akumulatora może upalić moduł, odwrotne podpięcie kabla zasilającego w stacyjce ( tak było np. w KLX 250), lub przy sprawdzaniu iskry niewłożenie świecy w fajkę.... ale z reguły ze starości i drgań układy się psują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stator do wymiany / przewinięcia, miałem to samo.

Racja... Motor u mechanika stator usmażony;/ teraz niewiadomo kupić nowy używany czy dać gdzieś to do regeneracji..?

To sie samo od siebie upala czy do tego dochodzi wymiana regulatora napięcia, bo coś mechanik mówił że przczyna niewiadoma a może to być też to

i tak się zastanawiam jak to sprawdzi przed czy po wymianie statora xD zaorało mi to wyobraźnie i serce mnie boli jak słyszałem cene nowego statora ;/xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miedzy czasie jak próbuje kupić jakąś w mare używkę statora, chce się podjąć naprawy mojego starego statora, ale nie moge znaleźć nigdzie jakiegoś dobrego postu który tłumaczy podstawy tego rzemiosła xd Bardziej mi chodzi o zasady izolacji niż o technikę zawijania,bo jak rozwinę tak zawine;) choć dalej niewiem do końca czy to idzie w trójkąt czy w gwiazdę jak to tam gdzieś na innym forum ktoś opisuje. To jest stator: 15 karkas-ów cewek alternatora + 1cewka zasilająca cdi + 2 cewki odbicia położenia wału - impulsu. 3 Przewody żółte wchodzące do alternatora na pierwsze 3 karkasy każdy z osobna;) jest zawinięty na kolejne 4 aż do ostatnich dwóch i tam jest to skiklane w jedno. Kupując taki drut o odpowiedniej grubości on już musi być zaizolowany? czy izoluje to dopiero przy nawijaniu, czytałem coś o lakierowaniu jaki jest specjalny lakier!? do tego i na te tęperatury . A TAK GŁÓWNIE TO MI CHODZI OTO CZY LAKIERUJE SIĘ KAŻDY SPLOT KARKAS-ka czy KAŻDĄ WARSTWĘ czy tylko PO WIERZCHU I MIEJSCA KRZYŻOWE KARKASKÓW.... Gdzie taki drut moge nabyć jaki lakier jest do tego potrzebny może klej jest lepszy? jeden na innym forum chwali klej AUTOWELD CX-80 wytrzymałość 300°C. A druga sprawa jak wygloąda przewijanie cewki zasilania cdi?? jest jakaś zasada z czym to sie je xD Prosze o podesłanie jakiegoś postu właśnie o tych izolacjach albo wyjaśnienie mi podstawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...