Hasiok1 Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Witam! ;) Jak w temacie BRAK ISKRY NA oby Dwóch ŚWIECACH.Motor zapalił w ten dzień od strzała bez problemów, po przejechaniu może 200-300 metrów stwierdziłem przygasanie przy redukcji biegów. Po prostu podciągało koło przy redukcji. Po przejechaniu może 1,5km maszyna przy redukcji zgasła.Po powrocie stwierdziłem Brak iskry na obu świecach, brak impulsów na kablach przed cewką zapłonową.Reszty nie sprawdziłem.I tu problemNie posiadam żadnej serwisów ki do tego motoru a moja wiedza jest jaka jest;D , jak by ktoś posiadał ściągę był bym wdzięczny za podesłanie.Chciał bym się dowiedzieć jak zweryfikować resztę i jakie powinne być odczyty. instalacja raczej oryginalna więc kolory przewodów org. Każda podpowiedz jest dla mnie cenna Motor ma swoje lata 89r typ:SN41a a chciałbym go użytkować jak najdłużej i zapewne to nie jest moja ostatnia naprawa;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryhol Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-diagram/imagenes/suzuki-dr600.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 http://carlsalter.com/suzuki-service-manuals.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 forum zapłonowe http://zaplon.pl.tl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hasiok1 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Ok dzięki;) Do tej pory zmierzyłem rezystancje cewek: (bez aku.)napięcia zasilenia cewki B/R-B/W 217ohmcewka odbicia/przyśpieszenia O-G 214ohmCewki ładowania y-y-y 1,8 ohm Po pomiarach wychodzi jak narzazie że moduł coś nie wymaga. Napięcie z niego wychodzące na cewkę jest praktycznie zerowe (przy rozruchu) (z aku)Jak rozgryzę tę niemiecką instrukcje i przyczne to się odezwę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Sprawdź impulsy wychodzące z impulsatora- częste przypadki - ja sam musiałem wymieniać- zalozyłem od jakiejś Yamahy - sprawdzałem takim ruskim miernikiem analogowym z wychylną wskazówką ustawiłem jak najmniejszy prąd - wskazówka podczas kręcenia silnikiem przy zapalaniu- powinna jednostajnie się wychylać do jednej wartości- jak wychyla się raz więcej raz mniej- zakłócenie pola masz w magnecie - uwalone magneto, krzywe koło ect... jak nie ma impulsów w ogóle to masz uwalony impulsator- a jak działa - wskazówka wychyla sie jak powinna( to takie drobne drgania- bo tam mały prąd jest) masz walnięty moduł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hasiok1 Opublikowano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Witam, wybaczcie że nie drożyłem tematu dłuższy czas praca za granią mnie dopadła ;/ Po powrocie przeprowadziłem diagnostyke stacyjki według instrukcji wyszło wszystko w porządku.Moduł oddałem znajomemu który zaniósł go na diagnostyke do jakiegoś serwisu samochodowego, stwierdzili uszkodzenie najprawdopodobniej rezystora.Drugi też to stwierdził bo go postanowiłem rozebrać ale też stwierdził że dużo wiecej się mogło stać i go nie naprawiałi jest problem fest.Ten jest z oznaczeniem 14A10 wie może ktoś coto oznacza i czy to ważne?xd. Na internecie jest z trzema oznaczeniami 14A00 14A10 14A20,Jak ma to jakieś znaczenie to raczej szybko takiego nie kupie.Moge jeszcze go wyslać do naprawy na drugi koniec Polskixd w tej samej cenie, co kupić. 350plnKorzystał już ktoś z was z tych napraw?Jaka mogła być przyczyna zepsucia tego modułu zapłonowego?o.O Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryhol Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 https://www.dr-650.de/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=8272 Może ten temat coś ci pomoże. A co do oznaczeń ogółem znalazłem informacje że 14A00 jest od dr600f i co jeszcze mi się udało znaleźć ze pod sn41a powinien pasować 14a10 i 14a20 możliwe nawet że wszystkie trzy są kompatybilne, ale najmniejsze ryzyko jest jakbyś znalazł moduł z tym oznaczeniem co posiadasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Stator do wymiany / przewinięcia, miałem to samo. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hasiok1 Opublikowano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2017 Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi!Teraz pytanie za co odpowiada ten stator, da się jakoś zdiagnozować to miernikiem?Bo mam już gościa który naprawi mi ten moduł jeśli jest naprawde walnięty znajomy daje sobie dwie ręce uciąć XDale dalej mam wątpliwości jak tu kolega napisał o tym statorze, więc nie wiem a zdecydować muszę się do jutra żeby go oddać do naprawy. Bo bede musiał później czekać dalej tydzień...;/ Jeszcze jedno na pomysł diagnostyki STACYJKI wpadłem, po prubie odpalenia motoru bez podłączonego kabla zółto-czarnego który wychodzi z modułu na stacyjke i gaszak, który odpowiada wadomo za odcinanie zapłonu. Motor odpalał wtedy od strzała ale tylko na 2-3sek xD i gasł. MOże ma to jakieś znaczenieo.O? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hasiok1 Opublikowano 29 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 Witam!!A więc dostałem moduł z naprawy Naprawiony! i tak sobie myślę aby mi się nie popsuł znów, takie pytanie czy mogę się obawiać ponownego upalenia czegoś tam w środku modułu? czy nie myśleć o tym zakładać i jazda, dodam że niewiem co tam było uszkodzone w nim. ale obawiam sie ponownego uszkodzenia bo niewiem jaka była przyczyna....?Może mi ktoś poradzi coś bo niewiem czy to sam zakładać czy zawieść do mechanika i niech on się drapie pogłowie z Góry Dzięki!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 29 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2017 Odwrotne podpięcie akumulatora może upalić moduł, odwrotne podpięcie kabla zasilającego w stacyjce ( tak było np. w KLX 250), lub przy sprawdzaniu iskry niewłożenie świecy w fajkę.... ale z reguły ze starości i drgań układy się psują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hasiok1 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Stator do wymiany / przewinięcia, miałem to samo.Racja... Motor u mechanika stator usmażony;/ teraz niewiadomo kupić nowy używany czy dać gdzieś to do regeneracji..?To sie samo od siebie upala czy do tego dochodzi wymiana regulatora napięcia, bo coś mechanik mówił że przczyna niewiadoma a może to być też toi tak się zastanawiam jak to sprawdzi przed czy po wymianie statora xD zaorało mi to wyobraźnie i serce mnie boli jak słyszałem cene nowego statora ;/xd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Jeśli od 650 stator jest ten sam to wydaje mi się, że mam taki sprawny. Jak coś to pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hasiok1 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Miedzy czasie jak próbuje kupić jakąś w mare używkę statora, chce się podjąć naprawy mojego starego statora, ale nie moge znaleźć nigdzie jakiegoś dobrego postu który tłumaczy podstawy tego rzemiosła xd Bardziej mi chodzi o zasady izolacji niż o technikę zawijania,bo jak rozwinę tak zawine;) choć dalej niewiem do końca czy to idzie w trójkąt czy w gwiazdę jak to tam gdzieś na innym forum ktoś opisuje. To jest stator: 15 karkas-ów cewek alternatora + 1cewka zasilająca cdi + 2 cewki odbicia położenia wału - impulsu. 3 Przewody żółte wchodzące do alternatora na pierwsze 3 karkasy każdy z osobna;) jest zawinięty na kolejne 4 aż do ostatnich dwóch i tam jest to skiklane w jedno. Kupując taki drut o odpowiedniej grubości on już musi być zaizolowany? czy izoluje to dopiero przy nawijaniu, czytałem coś o lakierowaniu jaki jest specjalny lakier!? do tego i na te tęperatury . A TAK GŁÓWNIE TO MI CHODZI OTO CZY LAKIERUJE SIĘ KAŻDY SPLOT KARKAS-ka czy KAŻDĄ WARSTWĘ czy tylko PO WIERZCHU I MIEJSCA KRZYŻOWE KARKASKÓW.... Gdzie taki drut moge nabyć jaki lakier jest do tego potrzebny może klej jest lepszy? jeden na innym forum chwali klej AUTOWELD CX-80 wytrzymałość 300°C. A druga sprawa jak wygloąda przewijanie cewki zasilania cdi?? jest jakaś zasada z czym to sie je xD Prosze o podesłanie jakiegoś postu właśnie o tych izolacjach albo wyjaśnienie mi podstawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.