Skocz do zawartości

Hasiok1

Forumowicze
  • Postów

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    DR600
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Podkarpacie

Osiągnięcia Hasiok1

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Dobra! Sezon motocrossowy rozpoczęty :D:D Dr naprawiona wina była jedynie w statorze upalony tak jak opisałem. I nie wiem czego się uczepiłem na początku modułu. Pewnie przez to że wynik cewki zasilającej cdi mieścił się w normie A uzwojenia alternatora był jedynie poza normą ale aku. był dobrze naładowany xD . Teraz mi się wydaj że problem musiał wyjść od masy statora dlatego że jest wspólna wsumie dla alternatora jak i dla cewki zasilającej cdi Chyba dobrze to przemyślałem xD Dzięki za pomoc POzDRO 600
  2. Zwarcie wyszło z wiązki kabli masy,alternatora i cewki cdi w miejscu gdzie idą razem zaraz przed rozejściem się na poszczególne karkasy. I od tego taki murzyn na 70% alternatora, Kupienie 100%sprawnej używki to jest nie realne! zazwyczaj są już w jakimś stopniu trafione (choć itak coś kupie pewnie jeszcze w tym m tyg.) Chce zacząć naprawiać ten zanim sie zepsuje ten nowy używany oryginał;) 300-400 pln może kosztować drut i żywica? w to ci jeszcze nie uwierze Potrzebuje jakiś link w ten temat izolacji itp. Jak ktoś ma prosze o podesłanie Jak ma ktoś gdzieś na zbyciu taki stator Pisać! będziemy się kontaktować;)
  3. Miedzy czasie jak próbuje kupić jakąś w mare używkę statora, chce się podjąć naprawy mojego starego statora, ale nie moge znaleźć nigdzie jakiegoś dobrego postu który tłumaczy podstawy tego rzemiosła xd Bardziej mi chodzi o zasady izolacji niż o technikę zawijania,bo jak rozwinę tak zawine;) choć dalej niewiem do końca czy to idzie w trójkąt czy w gwiazdę jak to tam gdzieś na innym forum ktoś opisuje. To jest stator: 15 karkas-ów cewek alternatora + 1cewka zasilająca cdi + 2 cewki odbicia położenia wału - impulsu. 3 Przewody żółte wchodzące do alternatora na pierwsze 3 karkasy każdy z osobna;) jest zawinięty na kolejne 4 aż do ostatnich dwóch i tam jest to skiklane w jedno. Kupując taki drut o odpowiedniej grubości on już musi być zaizolowany? czy izoluje to dopiero przy nawijaniu, czytałem coś o lakierowaniu jaki jest specjalny lakier!? do tego i na te tęperatury . A TAK GŁÓWNIE TO MI CHODZI OTO CZY LAKIERUJE SIĘ KAŻDY SPLOT KARKAS-ka czy KAŻDĄ WARSTWĘ czy tylko PO WIERZCHU I MIEJSCA KRZYŻOWE KARKASKÓW.... Gdzie taki drut moge nabyć jaki lakier jest do tego potrzebny może klej jest lepszy? jeden na innym forum chwali klej AUTOWELD CX-80 wytrzymałość 300°C. A druga sprawa jak wygloąda przewijanie cewki zasilania cdi?? jest jakaś zasada z czym to sie je xD Prosze o podesłanie jakiegoś postu właśnie o tych izolacjach albo wyjaśnienie mi podstawy
  4. Racja... Motor u mechanika stator usmażony;/ teraz niewiadomo kupić nowy używany czy dać gdzieś to do regeneracji..? To sie samo od siebie upala czy do tego dochodzi wymiana regulatora napięcia, bo coś mechanik mówił że przczyna niewiadoma a może to być też to i tak się zastanawiam jak to sprawdzi przed czy po wymianie statora xD zaorało mi to wyobraźnie i serce mnie boli jak słyszałem cene nowego statora ;/xd
  5. Witam!! A więc dostałem moduł z naprawy Naprawiony! i tak sobie myślę aby mi się nie popsuł znów, takie pytanie czy mogę się obawiać ponownego upalenia czegoś tam w środku modułu? czy nie myśleć o tym zakładać i jazda, dodam że niewiem co tam było uszkodzone w nim. ale obawiam sie ponownego uszkodzenia bo niewiem jaka była przyczyna....? Może mi ktoś poradzi coś bo niewiem czy to sam zakładać czy zawieść do mechanika i niech on się drapie pogłowie z Góry Dzięki!!
  6. Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi! Teraz pytanie za co odpowiada ten stator, da się jakoś zdiagnozować to miernikiem? Bo mam już gościa który naprawi mi ten moduł jeśli jest naprawde walnięty znajomy daje sobie dwie ręce uciąć XD ale dalej mam wątpliwości jak tu kolega napisał o tym statorze, więc nie wiem a zdecydować muszę się do jutra żeby go oddać do naprawy. Bo bede musiał później czekać dalej tydzień...;/ Jeszcze jedno na pomysł diagnostyki STACYJKI wpadłem, po prubie odpalenia motoru bez podłączonego kabla zółto-czarnego który wychodzi z modułu na stacyjke i gaszak, który odpowiada wadomo za odcinanie zapłonu. Motor odpalał wtedy od strzała ale tylko na 2-3sek xD i gasł. MOże ma to jakieś znaczenieo.O?
  7. Witam, wybaczcie że nie drożyłem tematu dłuższy czas praca za granią mnie dopadła ;/ Po powrocie przeprowadziłem diagnostyke stacyjki według instrukcji wyszło wszystko w porządku.Moduł oddałem znajomemu który zaniósł go na diagnostyke do jakiegoś serwisu samochodowego, stwierdzili uszkodzenie najprawdopodobniej rezystora. Drugi też to stwierdził bo go postanowiłem rozebrać ale też stwierdził że dużo wiecej się mogło stać i go nie naprawiał i jest problem fest. Ten jest z oznaczeniem 14A10 wie może ktoś coto oznacza i czy to ważne?xd. Na internecie jest z trzema oznaczeniami 14A00 14A10 14A20, Jak ma to jakieś znaczenie to raczej szybko takiego nie kupie. Moge jeszcze go wyslać do naprawy na drugi koniec Polskixd w tej samej cenie, co kupić. 350pln Korzystał już ktoś z was z tych napraw? Jaka mogła być przyczyna zepsucia tego modułu zapłonowego?o.O
  8. Ok dzięki;) Do tej pory zmierzyłem rezystancje cewek: (bez aku.) napięcia zasilenia cewki B/R-B/W 217ohm cewka odbicia/przyśpieszenia O-G 214ohm Cewki ładowania y-y-y 1,8 ohm Po pomiarach wychodzi jak narzazie że moduł coś nie wymaga. Napięcie z niego wychodzące na cewkę jest praktycznie zerowe (przy rozruchu) (z aku) Jak rozgryzę tę niemiecką instrukcje i przyczne to się odezwę ;)
  9. Witam! ;) Jak w temacie BRAK ISKRY NA oby Dwóch ŚWIECACH. Motor zapalił w ten dzień od strzała bez problemów, po przejechaniu może 200-300 metrów stwierdziłem przygasanie przy redukcji biegów. Po prostu podciągało koło przy redukcji. Po przejechaniu może 1,5km maszyna przy redukcji zgasła. Po powrocie stwierdziłem Brak iskry na obu świecach, brak impulsów na kablach przed cewką zapłonową. Reszty nie sprawdziłem. I tu problem Nie posiadam żadnej serwisów ki do tego motoru a moja wiedza jest jaka jest;D , jak by ktoś posiadał ściągę był bym wdzięczny za podesłanie. Chciał bym się dowiedzieć jak zweryfikować resztę i jakie powinne być odczyty. instalacja raczej oryginalna więc kolory przewodów org. Każda podpowiedz jest dla mnie cenna Motor ma swoje lata 89r typ:SN41a a chciałbym go użytkować jak najdłużej i zapewne to nie jest moja ostatnia naprawa;)
  10. Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie przypasowania pompy hamulca przód do DR600, Popularne ogłoszenia tego typu są do Dr650 większość a ja nie mam pewności czy te różnią od tych do Dr600 napewno wiekiem, Na starej pompie są oznaczenia [11] 0 v 1 które mi nic nie mówią i nigdzie nic na ten temat do tej pory nie znalazłem, co to oznacza? Na aukcjach nikt nie podaje żadnych danych do mocowań ani numerów jakichkolwiek, tylko z jakiego modelu wymontowane a od dr600 wogule nie ma ;/ Jak dla mnie to nawet te od burgmanów k,5 itp. są bardzo podobne albo te najtajsze nowe chinskie po 50zł Też wyglonda na to samo. Wiecie może coś na ten temat,? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...